stuuras mgf naar rover 100

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

stuuras mgf naar rover 100

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: weet iemand mij te vertellen of de elec bekrachtigde stuuras van de mgf op de rover 100 is te monteren?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

geen flouw idee eigenlijk. zou wel cool zijn, want dan is de kans ook groot dat het op mijn metro past.

ik denk dat jouke daar wel andwoord op kan geven
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ik weet dat het stuurhuis past, maar niet of die as die van het stuur tot aan het stuurhuis loopt ook past.

Maar ik vermoed van niet, in een MGF lig je veel verder onderuit, en dus is die as veel langer.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

Ik denk dat hij ook het stuurhuis+ de as(die aan de wiellen verbonde zijn) bedoelt
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: ik had al op de cdrom zitten spieken.

de bekrachtiging bij de MGF zit niet op de stuuras .
,maar op de stuurkolom.
ik denk dat ik er maar eens 2 naast elkaar ga leggen bij richard.
ergen hoopte ik dat de MGF ook hydraulisch was bekrachtigd,dan was het veel eenvoudiger geweest.
Afbeelding
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Er is een bedrijf die ze maakt voor oldtimers ik zal eens zoeken naar de link.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Het systeem heet PAS dacht ik, en wordt onafhankelijk van het stuurhuis op de stuurkolom gezet.

vandaar dus ook dat het stuurhuis van een F gewoon in een 100 past. (Dat heb ik immers zelf ook gedaan)

volgens mij gaat het jou erom om een vrouwelijke bestuurder bekrachting te geven, en daarmee een 100 accepteerbaar te maken. ;)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

118GTR schreef:Het systeem heet PAS dacht ik, en wordt onafhankelijk van het stuurhuis op de stuurkolom gezet.

vandaar dus ook dat het stuurhuis van een F gewoon in een 100 past. (Dat heb ik immers zelf ook gedaan)

volgens mij gaat het jou erom om een vrouwelijke bestuurder bekrachting te geven, en daarmee een 100 accepteerbaar te maken. ;)
:mrgreen: je slaat de spijker op z'n kop
Afbeelding
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Ze zijn of waren er wel!!!

http://cgi.ebay.co.uk/Austin-Rover-Metr ... 6001r13362

Nu nog vinden

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: hoe vind je het :shock:
Afbeelding
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

MARVON schreef::mrgreen: hoe vind je het :shock:
Je zou contact kunnen opnemen met de verkoper of hij het mailadres heeft van de koper!!

Niet geschoten is altijd mis.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

helaas is dat van een Metro, en die hebben een totaal ander subframe en voorwielophanging.

Ik zie echt niet in hoe je die van ebay er tussen zou moeten krijgen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

Ik wel, mocht je er nog 1 vinde le me know. ik wil ook wel bekrachteging op de metro :mrgreen:
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Ok, we beginnen opnieuw :oops:

Ze monteren in de uk mgf steering racks onder een 100;

MGF yellow band steering rack with brand new track rod ends (less turns lock to lock, more responsive)

Alleen ik lees nergens dat deze bekrachtigd zijn, ik wil niet zeggen dat 1+1 altijd 2 is maar als dit past, dan....................

Anders vraag het even op metropower, http://www.metropower.org.uk/portal/

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

nog een keer opnieuw :roll:

Ik heb al 2 keer vermeld dat het stuurhuis past, Ik heb er zelf een Yellow-band stuurhuis in mijn 118.
Die stuurhuizen zijn dan ook nagenoeg indentiek, maar die van de F is iets directer.

Het bekrachtiging gedeelte zit in de stuurkolom.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: volgens mgf.be moet je dan een puls ontvangen van de snelheidsregelaar omdat deze snelheidsafhankelijk werkt.
dus moet je de kabelaandrijving ombouwen tot een elec pulsgever.

Sander schreef:
de bekrachtiging zit op het huis, niet op het rack. Als het dus om de bekrachtiging gaat volstaat het stuurhuis + epas module. Wel zul je de module de juiste spanningen aan moeten bieden waaronder de tacho puls in de juiste frequentie.


Oudere auto's hebben vaak een (mechanische) kabel naar de teller ipv een (elektrische) tacho puls. Dan moet je daar een pulsgever tussen zetten die vergelijkbaar aantal pulsen/afgelegde weg geeft als de F. Dat verschilt nogal eens.
De MK1 F heeft overigens een kabel + puls. De MK2 F/TF heeft volgens mij geen kabel meer.
Afbeelding
Plaats reactie