het houd niet op update 26/12/09 :(

frank de jonge

Bericht door frank de jonge »

Mayo vorming kan ook komen doordat je alleen korte afstanden rijdt.

Er hoopt zich condens op in het carter. Wat te doen, ff uurtje of 3/4 gassen op de autobahn en de boel is weer zoals het hoort ;)

Dit euvel ook al meegemaakt met de ZR en toen zag ik op DF deze tip.
Proberen en hoppa, geslaagde actie.

Nog geen last weer gehad.
Gebruikersavatar
Grade
MG-R Addict
Berichten: 436
Lid geworden op: za jul 04, 2009 5:33 am
Woonplaats:
Locatie: Heerenveen

Bericht door Grade »

pfff dat lijkt me geen goed idee :roll: , stel je hebt wel een lekke koppakking en dan ga je 3/4 uur gassen op de autobahn, kunje gelijk een nieuw blok bestellen.
''it's a rover, the engine won't turn over''

Rich hall
Puempel
MG-R Regular
Berichten: 40
Lid geworden op: do aug 06, 2009 7:23 pm
Woonplaats:
Locatie: D - Stadtlohn

Bericht door Puempel »

In the first place you should check if your coolant reservoir cap is ok, cause they sometimes can't hold the pressure. Just change it, a new one costs around 7€. Next thing you should check is the waterpump, therefore you have to remove the cambelt cover und look for white water residues. In both cases you won't see the leak directly as a puddle under the car or something like that.

After that you should consider the head gasket, if that's the case feel free to come around (approx. 60km) as I can help you out with that one. ;)

Cheers
frank de jonge

Bericht door frank de jonge »

Mensen gaan altijd direct van het ergste uit.

Als jij alleen maar korte afstanden rijdt <10km dan krijg je die drab ook gewoon. Helemaal met dit koudere weer.

Eerst problemen zien te vinden of het wel echt een probleem is.
Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 3757
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

Bericht door mg-zs »

Ga eens bij Van Noort langs ;)
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

frank de jonge schreef:Als jij alleen maar korte afstanden rijdt <10km dan krijg je die drab ook gewoon. Helemaal met dit koudere weer.
En als je dan eerst kijkt of er koelvloeistof verdwenen is dan weet je meteen of je een HGF hebt.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
white_cobra

Bericht door white_cobra »

Die mayo vorming heb ik niet meer. het enisgte op dit moment is verlies van koelvloeistof. en 2 garage's (1 ex mg-r dealer) kunnen niet achterhalen waar het blijft. koppakking etc is al vervangen samen met het hele blok 2a3 maand geleden.
frank de jonge

Bericht door frank de jonge »

Koelvloestof controleer ik altijd voor ik ga rijden, net als de olie.

Heb zelf nog geen verliezen kunnen constateren.
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

@ Frank: Trek jij voor elk ritje de kap open????

Kijk ik hooguit 1x in de maand naar :|
frank de jonge

Bericht door frank de jonge »

Ik kijk elke dag ja :)
Ook puur omdat ik de techniek van motoren gewoon erg leuk vindt :)
Gebruikersavatar
Grade
MG-R Addict
Berichten: 436
Lid geworden op: za jul 04, 2009 5:33 am
Woonplaats:
Locatie: Heerenveen

Bericht door Grade »

in amerika doen echt heel veel mensen het bij elke rit al zijn de afstanden wel wat groter natuurlijk... ik doe het ongeveer om de 2 weken even kijken....
''it's a rover, the engine won't turn over''

Rich hall
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Ik rij d ook bijna nooit in de Zed, zaterdag voor de boodschappen, af en toe naar De Meern.
Mama Loe maakt de meeste km's, voor d'r werk ;)
Puempel
MG-R Regular
Berichten: 40
Lid geworden op: do aug 06, 2009 7:23 pm
Woonplaats:
Locatie: D - Stadtlohn

Bericht door Puempel »

robyoko schreef: ...
I wasn't quite sure which engine he has and you're damn right the inlet manifold gaskets of the plastic ones often go pop, especially if they are the old black ones.

Cheers
Plaats reactie