Dashboard re-styling
- tomcat.t16
- MG-R Core
- tomcat.t16
- MG-R Core
Ik heb dezelfde aceton
. Iets grotere brokken maken, 5mm bij 5mm in een potje doen, een laagje aceton erbij. Deksel erop en op kamertemperatuur bewaren, af en toe een keer schudden en kijken of het de gewenste dikte heeft.
Langzaam maar zeker zie je het in een klonterig papje veranderen.
EN ZEKER WETEN OF JE BUMPER VAN ABS IS... sommige kunststoffen reageren totaal niet op aceton.

Langzaam maar zeker zie je het in een klonterig papje veranderen.
EN ZEKER WETEN OF JE BUMPER VAN ABS IS... sommige kunststoffen reageren totaal niet op aceton.

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
- tomcat.t16
- MG-R Core
- tomcat.t16
- MG-R Core
Eum...werkt dit wel/ook goed dan?JD schreef:Je kan abs ook lassen met een fohn
Heb wel een verfbrander, dus dan zou dit ook een goede, misschien ook snellere, optie zijn...
Is dit gewoon een kwestie van warm/zacht maken en dan kun je het zo uitsmeren? Of ben ik nu weer iets te voorbarig?
Werkt het ook bij grote/dikke vlakken? Of alleen bij kleine naadjes?
Wil het liefst namelijk z.s.m. m'n bumpers klaar hebben. Ben vandaag namelijk aan het spuiten geweest en dat kan ik eigenlijk niet maken om die eerder aan te brengen dan de ZR-set

- tomcat.t16
- MG-R Core
Geen idee, maar wat ik wel weet is dat, wanneer je met een föhn of dergelijke aan de gang gaat je wel van die luchtbellen krijgt (tenminste ik wel)
Ik heb het zo gedaan als beschreven door mij, en een jaar later, met warme zomers en koude winters is het nog niet vervormd/gescheurd...
Ik heb het zo gedaan als beschreven door mij, en een jaar later, met warme zomers en koude winters is het nog niet vervormd/gescheurd...

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Heb de boel nu in kleine blokjes/stripjes geknipt, 1 a 1,5mm dik, 4mm breed en max 5mm lang. Moet klein genoeg zijn dacht ik zo...
Boel weer in een laagje aceton gedaan en dit keer in huis gezet. Hopen dat het nu beter gaat, kan ik donderdag als het mee zit een klein gaatje in m'n sideskirts vullen en m'n achterbumper ietsiepietsie bijwerken. Kan dat alvast naar de spuiter
Boel weer in een laagje aceton gedaan en dit keer in huis gezet. Hopen dat het nu beter gaat, kan ik donderdag als het mee zit een klein gaatje in m'n sideskirts vullen en m'n achterbumper ietsiepietsie bijwerken. Kan dat alvast naar de spuiter

Ik heb een poosje gewerkt voor een bedrijf waar ik dit soort dingen moest doen, polypropyleen , pvc en dat soort laswerk.JeroenH schreef: Eum...werkt dit wel/ook goed dan?
Heb wel een verfbrander, dus dan zou dit ook een goede, misschien ook snellere, optie zijn...
Is dit gewoon een kwestie van warm/zacht maken en dan kun je het zo uitsmeren? Of ben ik nu weer iets te voorbarig?
Werkt het ook bij grote/dikke vlakken? Of alleen bij kleine naadjes?
Wil het liefst namelijk z.s.m. m'n bumpers klaar hebben. Ben vandaag namelijk aan het spuiten geweest en dat kan ik eigenlijk niet maken om die eerder aan te brengen dan de ZR-set
Met een soldeerbout kun je delen aan elkaar hechten zodat het tijdelijk vastzit ( om daarna te lassen )
Er is gewoon abs lasdraad te krijgen.
Het mooiste is als je dit met een speciale fohn aanbrengt.
Wat je in feite doet is je lasdraad verwarmen zodat het bijna smelt en dan leg je het op het te lassen deel.
Werkt het beste bij niet al te grote kieren.
Meestal kun je het ook aanbrengen met een instelbare verfbrander.
Ma als je t ff bij google intypt is er zat over te vinden

- tomcat.t16
- MG-R Core
PP of PE en dat lost niet op inderdaad... meestal staat het wel ergens aan de binnenkant wat voor spul het is. Als het ABS was geweest was het allang opgelost, geloof me.
Nu heeft de aceton zeker een kleurtje en de brokken liggen er gewoon zielig bij te liggen
?
Nu heeft de aceton zeker een kleurtje en de brokken liggen er gewoon zielig bij te liggen

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997