gefentileerde remmen voorzijde rover 200
gefentileerde remmen voorzijde rover 200
hey.
ik heb sinds kort een rover 214 SI. maar nou heeft de vorige eigenaar een keer op zandvoord te hard geremd waardoor me schijven voor een beeje krom zijn, er moeten dus nieuwe schijven met blokken op. maar nou wil ik er eigenlijk gefentileerde remmen op.
heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mij vertellen wat er dan allemaal verandert moet worden??
Timo
ik heb sinds kort een rover 214 SI. maar nou heeft de vorige eigenaar een keer op zandvoord te hard geremd waardoor me schijven voor een beeje krom zijn, er moeten dus nieuwe schijven met blokken op. maar nou wil ik er eigenlijk gefentileerde remmen op.
heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mij vertellen wat er dan allemaal verandert moet worden??
Timo
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Dan heb je nieuwe schijven en klauwen nodig.
Klauwen haal je op een sloperij, van een snellere 200 vanaf 96 of vrijwel iedere 400 vanaf 96(behalve diesels)
Dit kost je waarschijnlijk zo'n 50 euro, denk ik zo.
Daar kun je ook de schijven halen, maar persoonlijk zou ik er nieuwe onder zetten.
Klauwen haal je op een sloperij, van een snellere 200 vanaf 96 of vrijwel iedere 400 vanaf 96(behalve diesels)
Dit kost je waarschijnlijk zo'n 50 euro, denk ik zo.
Daar kun je ook de schijven halen, maar persoonlijk zou ik er nieuwe onder zetten.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- tomcat.t16
- MG-R Core
Remmen
Interesse in een ZS180 setup? 

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Re: Remmen
lol ruk jij ze er alweer af dan?peter.evers schreef:Interesse in een ZS180 setup?
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
- tomcat.t16
- MG-R Core
volgens mij hoef je er geen andere klauwen op te zetten, jouw schijven zijn ook te koop in geventileerde en gegroefde schijven, je kunt even zoeken op brembo remschijven. ik heb wel goeie ervaring met http://www.tuning-automaterialen.nl
goed spul en niet te duur.. mail ze en je krijgt een offerte voor remschijven. ik had toen brembo max schijven en die vond ik erg goed..
goed spul en niet te duur.. mail ze en je krijgt een offerte voor remschijven. ik had toen brembo max schijven en die vond ik erg goed..
ik haalde even door de war; geventileerd: met een dubbele schijf of met groeven erin (ook wel geventileerd genoemd dacht ik
), zijn ook een hoop termen
maar zonder motorupgrade of circuitrijden lijkt het mij misschien wat onnodig om voor enorme schijven te gaan (dan heb je met een upgrade naar brembo max - gegroefd misschien al een enorme stap vooruit).

maar zonder motorupgrade of circuitrijden lijkt het mij misschien wat onnodig om voor enorme schijven te gaan (dan heb je met een upgrade naar brembo max - gegroefd misschien al een enorme stap vooruit).