Druk onder kleppendeksel
Druk onder kleppendeksel
Vanavond heb ik een probleem gevonden.
Ik moest een tikkie olie bijvullen en toen heb ik de motor gestart met de vuldop er nog af.
Ik heb wel eens gehoord dat je dan de kleppen beter kan horen of zoiets.
Maar... Er komt wel heel veel lucht uit dat gat!
Er wordt dus vrij veel druk opgebouwd onder mijn kleppendeksel.
Zo ver ik weet is dat niet goed.
Ik weet alleen niet wat dat kan zijn. Iemand ideeën of tips waar ik op kan letten?
Ik zit zelf te denken aan niet goed sluitende kleppen of zo?
Morgen eerst maar eens een compressie-test laten doen!
Ik moest een tikkie olie bijvullen en toen heb ik de motor gestart met de vuldop er nog af.
Ik heb wel eens gehoord dat je dan de kleppen beter kan horen of zoiets.
Maar... Er komt wel heel veel lucht uit dat gat!
Er wordt dus vrij veel druk opgebouwd onder mijn kleppendeksel.
Zo ver ik weet is dat niet goed.
Ik weet alleen niet wat dat kan zijn. Iemand ideeën of tips waar ik op kan letten?
Ik zit zelf te denken aan niet goed sluitende kleppen of zo?
Morgen eerst maar eens een compressie-test laten doen!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Euh nee, het zijn 2 slangetjes beiden dun(1 richting kleppendeksel en van kleppendeksel) en beiden naar de inlaat 1 voor en 1 na de gasklep.
Veel te klein om de grote hoeveelheid lucht te verplaatsen wat hier waarschijnlijk het geval is.
In een ideale motor zou er geen lucht moeten stroken door dat gat, terwijl er 1 zuiger omhoog gaat, gaat een andere naar beneden met dezelfde snelheid. Meestal lekt er toch wel behoorlijk wat lucht langs de zuigerveren, en dat zie je als je de dop eraf draait.
Veel te klein om de grote hoeveelheid lucht te verplaatsen wat hier waarschijnlijk het geval is.
In een ideale motor zou er geen lucht moeten stroken door dat gat, terwijl er 1 zuiger omhoog gaat, gaat een andere naar beneden met dezelfde snelheid. Meestal lekt er toch wel behoorlijk wat lucht langs de zuigerveren, en dat zie je als je de dop eraf draait.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Hij heeft dit nooit gehad. Dat weet ik wel.
En zover ik weet zit er maar één dun slangetje vanaf mijn kleppendeksel naar
iets toe. In ieder geval geen twee.
Zuigerveren zijn niet de oorzaak denk ik. Dan lekt de druk naar beneden, het carter in, en niet naar mijn kleppendeksel. Of zie ik iets over het hoofd?
Niemand die een soortgelijk probleem heeft (gehad)?
En zover ik weet zit er maar één dun slangetje vanaf mijn kleppendeksel naar

Zuigerveren zijn niet de oorzaak denk ik. Dan lekt de druk naar beneden, het carter in, en niet naar mijn kleppendeksel. Of zie ik iets over het hoofd?
Niemand die een soortgelijk probleem heeft (gehad)?
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
En jij denkt dat het carter luchtdicht is afgesloten van de kleppendeksel? Interresant, hoe moet de olie dan terug.Tempex schreef: Zuigerveren zijn niet de oorzaak denk ik. Dan lekt de druk naar beneden, het carter in, en niet naar mijn kleppendeksel. Of zie ik iets over het hoofd?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Kijk, dat soort dingen wist ik niet. Eigenlijk heel logisch dat er een verbinding is tussen de carter en het kleppenspul.
Het moet tenslotte toch gesmeert worden!
Ik ga straks maar even lang van Noort. Kijken wat ze ervan zeggen.
Als het nu echt heel duur wordt, dan misschien toch een andere auto..
Maar dan wel weer een Rover!
Het moet tenslotte toch gesmeert worden!
Ik ga straks maar even lang van Noort. Kijken wat ze ervan zeggen.
Als het nu echt heel duur wordt, dan misschien toch een andere auto..

Maar dan wel weer een Rover!

-
- The Big Boss
- Berichten: 8437
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
@Tempex: ff wachten nog, Van Noort is nog een weekje met vakantie 

'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
olie gaat omhoog via de oliepomp onder druk naar boven. en daar wordt het gebruikt om van alles te smeren, en dat gebeurd op een vrij lompe manier, het wordt gewoon tussen de lagers gespoten en vervolgens komt het dus aan alle kanten langs dat lager naar buiten, en ligt gewoon in kop. zwaartekracht zorgt ervoor dat het weer beneden komt.
De onderkant van je kop lijkt dan ook wel op een wasbak met 10 afvoerputjes naar beneden.
De onderkant van je kop lijkt dan ook wel op een wasbak met 10 afvoerputjes naar beneden.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!