Focal compo set inbouwdiepte 200 BRM

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Plaats reactie
Micro

Focal compo set inbouwdiepte 200 BRM

Bericht door Micro »

Ik ben aan het kijken voor andere deur speakers. Vind de Focal 165 KR wel een hele mooie compo set.

Ik zit nu met het volgende, de inbouw diepte is 71mm.

Ga ik dit redden in mijn 200 BRM???

Alvast bedankt, Michiel
Micro

Bericht door Micro »

Weet echt niemand wat de maximale inbouwdiepte is van de deur speakers???
JeroenH

Bericht door JeroenH »

Kun je zelf aanpassen door er ringen tussen te zetten. Kom je ruimte te kort dan maak je een houten ring waar je de speakers op zet...
Arnoud79

Bericht door Arnoud79 »

ik heb zelf een ZS, met een composet van Boston Acoustics, daarvan is de inbouwdiepte 60mm en zelfs daar moest ik een opvul-ring voor maken, zodat hij niet tegen het metaal aankomt. dus vrees het ergste.

maar je kan natuurlijk ook gewoon meten, deurpaneel eraf en meten maar, het kost wat werk, maar meten=weten.

good luck,

Arnoud
Gebruikersavatar
Joep
MG-R Addict
Berichten: 305
Lid geworden op: do apr 10, 2008 6:35 pm
Woonplaats: Brabant

Bericht door Joep »

Ik heb een compo met een inbouwdiepte van 63mm op een ring van 12mm.
De ring was bij mijn ZR zowiezo nodig omdat je op de orinele montagepunten geen speaker kunt bevestigen.
Afbeelding
Micro

Bericht door Micro »

Hmm dan wordt 71mm wel krap aan.

Kan ook gewoon eerst gaan meten. Wel eerst wachten op wat knapper weer:P.

En anders wordt het een ander type compo van Focal 8)
Slimboy

Bericht door Slimboy »

zou er toch sowieso een mdf-ring tussen plaatsen hoor! Komt de klank van de compo alleen maar ten goede...
littldevil

Bericht door littldevil »

heb mijn probleem anders opgelost:p

gewoon rechtstreeks op deurpaneel gemonteerd
tis combosetje van rockford fosgate
Slimboy

Bericht door Slimboy »

Jammer dat je geen rekening houdt met goede raad, maar als het voor jou goed klinkt zo, is het belangrijkste hé ;)

EDIT: sorry, dacht dat laatste reactie van topicstarter kwam :)
littldevil

Bericht door littldevil »

Slimboy schreef:Jammer dat je geen rekening houdt met goede raad, maar als het voor jou goed klinkt zo, is het belangrijkste hé ;)

EDIT: sorry, dacht dat laatste reactie van topicstarter kwam :)
ik wou dat mijn sierring op mijn deurpaneel zat
en mijn bevestigingspunten van mijn boxke zelf moesten tussen de sierring en harde kant
kwist niet anders hoe ik het anders zou moeten doen

dit is het resultaat
Afbeelding

als iemand tips heeft om kwaliteit nog in een grotere hoogte te krijgen altijd welkom
Slimboy

Bericht door Slimboy »

Als je die sierring wil gebruiken, dan wordt het idd een pak lastiger om het stevig in te bouwen.
Tip dat ik nog kan geven: probeer het deurpaneel zoveel mogelijk resonantie-vrij te maken! Dempingsmatten in hangen dus. Mss ook een mdf ring hangen aan de binnenkant van het deurpaneel, waar de speaker dan wordt op vastgevezen. Zal de kickbass ook wel wat ten goede komen denk ik.
littldevil

Bericht door littldevil »

kwestie van trillingen valt dat nog zeer goed mee
aleja kheb er nog niet op gelet dus zal het wss ook niet storen

de tweeter is er uit dus mijn deurpaneel werkt een beetje als geventileerde kist... :lol:

kheb nu toch 3 maand tijd kan even goed eens kijken voor verstevigingen
Slimboy

Bericht door Slimboy »

Ik bedoelde niet dat de trillingen voor geluidsoverlast gingen zorgen. Maar als je je hand tegen het deurpaneel zal houden wanneer de compo speelt, dan zul je normaal gezien de trillingen wel goed voelen. De energie dat daar voor nodig is (om het paneel te laten trillen dus) gaat verloren aan geluidsenergie (minder kickbass dus)
littldevil

Bericht door littldevil »

aaaaah nu ben ik mee :p

keer kijken of ik daar geen houten ring rond krijg
Slimboy

Bericht door Slimboy »

Nog idealer is om de houten ringen op het metalen deurpaneel te bevestigen (metaal trilt minder rap hé ;)) en juist zoveel ringen maken tot je aan het kunststoffen deurpaneel komt. Zal wel wat werk zijn, maar het kunststoffen deurpaneel is vrij vlak, dus het moet wel haalbaar zijn.
Bekijk anders eens mijn topic, ik werk volgens dat principe. Bij mij komen de ringen wel tot buiten het deurpaneel, maar ik werk dan ook met een poly opzetstuk...
Plaats reactie