Lekke uitlaat???? of toch niet

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Dennis 25 Vi

Lekke uitlaat???? of toch niet

Bericht door Dennis 25 Vi »

Bij mijn 25 Vi heb ik het idee dat er ergens een lek in de uitlaat moet zitten. Bij het wegrijden en schakelen onder de 3000 rpm maakt ie echt een lek uitlaatgeluid. Als de motor goed warm is, hoor ik het niet meer, misschien omdat door de warmte het staal uitzet, en dan het gaatje minimaal is.

Of is er wat anders aan de hand, ik heb er pas namelijk een gasklep van 52 mm opgezet, en misschien dat het gewoon het aanzuigen van het lucht is. Maar dan snap ik nog niet hoe als de motor warm is, het geluid weg is.

Misschien heb een van jullie het zelfde gehad (ik hoop van niet).

groete,

Dennis

Die gasklep van 52 mm maakt echt wel verschil, onderin een stuk feller, en voordat je het weet zit je aan het einde van zijn 4e versnelling. :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Misschien ergens op een flens (aansluiting). ;)
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Ja, bij mij lekte de voorpijp van de uitlaat ook bij de flens. Maakt idd vooral bij koude motor en bij lage toeren herrie.
Maar ga er even mee langs bij AHL, je hebt toch nog garantie op de auto?
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Dennis 25 Vi

Bericht door Dennis 25 Vi »

Striker schreef:Ja, bij mij lekte de voorpijp van de uitlaat ook bij de flens. Maakt idd vooral bij koude motor en bij lage toeren herrie.
Maar ga er even mee langs bij AHL, je hebt toch nog garantie op de auto?
Ik zal dat inderdaad maar even doen, maar het is altijd zo'n rompslomp, eerst langskomen, dan weer een afspraak maken. Ze doen daar echt even niks tussen door.

Maar ik dacht dat je inderdaad dinsdag ook al gezegd had, maar ik wist het niet meer helemaal zeker, maar bedankt nog in ieder geval.
Dennis 25 Vi

Bericht door Dennis 25 Vi »

Mijn uitlaat is afgebroken op de kat, dus zeg maar vanaf het uitlaatspruitstuk. Wel vreemd, ik heb er niks tegen aan gehad. Nou kijken of het onder de Bovag garantie valt. Lijkt me wel, ik heb hem net 3 maanden.
Plaats reactie