Is het verschil tussen Rover 75 CDT en CDTi enkel de aantal pk's?
Merk je ook het verschil met rijden?
Er zou nl een caravan van 1200kg achter moeten.
Groeten Dirk
Verschil CDT en CDTi
Simpel gezegd ja alleen pk's
Het verschil merk je normaal gesproken niet tenzij je met een caravan gaat rijden.
Hij kan dan met 100 in zijn 5 bv. en gaat vlotter de berg op.
En ja ik heb een caravan maar ik weet de verschillen niet.
Ik de mijne meteen naar 150 pk heb laten brengen, omdat ik in zijn 3 de hoek om wil.
Het verschil merk je normaal gesproken niet tenzij je met een caravan gaat rijden.
Hij kan dan met 100 in zijn 5 bv. en gaat vlotter de berg op.
En ja ik heb een caravan maar ik weet de verschillen niet.
Ik de mijne meteen naar 150 pk heb laten brengen, omdat ik in zijn 3 de hoek om wil.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Een CDT en een CDti zijn exact hetzelfde. de CDT is alleen verder dichtgeknepen.
Dat tuners meer uit een CDTi blok krijgen is nonsens, ze tellen alleen een percentage bovenop de huidige waarde.
De CDT heeft 115 PK standaard, de CDTi 136 PK. Beide blokken kunnen maximaal 150 PK halen, BMW heeft dit ook in een aantal modellen (de diesel is gewoon een BMW-blok)
Het is zeker aan te raden, mijn 75 had ik getuned naar 150, (was een CDT), het verschil was enorm. Veel meer trekkracht uit lagere toeren, en de auto reageerde gewoon wat lekkerder.
Overigens draait het bij een diesel niet zo zeer om de PK's maar om het koppel. Hoe hoger, hoe beter. Dat bepaalt de trekkracht, niet zozeer het aantal PK's
Dat tuners meer uit een CDTi blok krijgen is nonsens, ze tellen alleen een percentage bovenop de huidige waarde.
De CDT heeft 115 PK standaard, de CDTi 136 PK. Beide blokken kunnen maximaal 150 PK halen, BMW heeft dit ook in een aantal modellen (de diesel is gewoon een BMW-blok)
Het is zeker aan te raden, mijn 75 had ik getuned naar 150, (was een CDT), het verschil was enorm. Veel meer trekkracht uit lagere toeren, en de auto reageerde gewoon wat lekkerder.
Overigens draait het bij een diesel niet zo zeer om de PK's maar om het koppel. Hoe hoger, hoe beter. Dat bepaalt de trekkracht, niet zozeer het aantal PK's
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
De al te vaak gehoorde foute opvatting, met een CDTi kun je niet verder komen dan met een CDT. Omdat, je zegt hetzelf al, het zijn dezelfde blokken. Je kunt er niet meer uithalen dan dat er in zit.Victor schreef: en tuners herbruiken deel van de software en komen daardoor met een CDTI vaak verder dan met een CDT. In theorie moeten ze tot zelfde resultaat kunnen komen omdat de blokken 100% gelijk zijn.
BMW had toen de motor geleverd aan Rover (136 PK), met die restrictie dat deze dichtgeknepen moest worden, omdat BMW niet wilde dat het een concurrent zou worden van hun eigen 3/5 serie. Later mocht dit wel en "kwam de CDTi uit". Dus niet meer dichtgeknepen.
Laat je dus niet foppen door tuners die zeggen dit te kunnen, want ze praten poep. Grotere onzin bestaat echt niet.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- Thomas
- MG-R Spotter
- Berichten: 1131
- Lid geworden op: vr jun 05, 2009 6:30 pm
- Woonplaats: Heiloo
- Contacteer:
Bij de introductie van de MG ZT in 2001, werd het CDTi pakket ook beschikbaar voor de Rover 75, omdat de MG natuurlijk sportiever moest zijn. ( deze had standaard 131 pk )
En je merkt wel degelijk verschil tussen een CDT en een CDTi.
CDT: 116 pk. 260 NM bij 2000 tpm.
CDTi: 131 pk. 300 NM bij 1900 tpm.
Dit zijn natuurlijk puur cijfers, maar het is echt een behoorlijk verschil, vooral in de tussensprints
Mvg,
Thomas
En je merkt wel degelijk verschil tussen een CDT en een CDTi.
CDT: 116 pk. 260 NM bij 2000 tpm.
CDTi: 131 pk. 300 NM bij 1900 tpm.
Dit zijn natuurlijk puur cijfers, maar het is echt een behoorlijk verschil, vooral in de tussensprints


Wat bedoel je daar precies mee? want het is zelfs mogelijk om tot 170 pk te gaan, maar dat gaat dan niet via de computer software, maar via een powerbox, dit kan niet goed zijn voor de techniek, maar het is wel mogelijk.arjan_m schreef:Laat je dus niet foppen door tuners die zeggen dit te kunnen, want ze praten poep. Grotere onzin bestaat echt niet.
Mvg,
Thomas
Laatst gewijzigd door Thomas op wo nov 06, 2013 9:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Precies, dat is wat ik zeg.Victor schreef:klopt allemaal. maar de cdt en cdti zijn gelijke blokken op de software na
En daardoor kan er uit een CDTi niet meer komen dan uit een CDT (blok).
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)