Vraagje over de boxen in de deuren

214 216 218 220 25
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Riesh68 schreef: 17 is hetzelfde als 16,5: dat is nl een verschil in omrekening: de juiste benaming is 6,5 inch.
Wat jij ws bedoelt Dennis is 16 cm ofwel 6 inch, alleen is dat geen eurokorf maat. De gangbare maten tegenwoordig zijn 13 cm en 16,5 , dit noemt men de zgnde eurokorf maten
Aha .. 'k heb me er nooit zo in verdiept.
'k wist welke ik wel en niet moest hebben.
Maar wat je hier ff neerzette is zeker wel verhelderend.

Cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
nrp

diepte

Bericht door nrp »

hey..

wat is eigenlijk de diepte van de voordeur speaker? en wat is het maximale dat erin kan?

weet iemand dit... alvast bedankt

cya
Mighty Mic

Bericht door Mighty Mic »

Misschien nog een handig tippie,
Als je eerst het kleppie achter de deurhandel weg haalt kun je met de juiste techniek het klepje op de handgreep van binnen uit naar buiten drukken. Op deze manier krijg je zeker geen beschadigingen aan het klepje.

Succes
speedfreax

Bericht door speedfreax »

ff een tip, heb mijn gehele dashboard (zogoed als) eruit gehad, en reeds alles in carosseriekleur gespoten, zit er wel kinky uit, al zeg ik het zelf. Voor tips, let me know.

middenconsole: 4 schroeven aan de zijkant (onderin) losmaken, dan VOORZICHTIG een schroevendraaier boven tussen het plastic en je dashboard zetten, enne..., klik!

MAAR WEL EERST DE RADIO ERUIT!!!!!

dan issut los, vergeet alleen niet voorzichtig alles naar voren te halen en alle stekkers (lees: knoppen van alarmlichten etc. en de aansteker los te halen)

dan kan het stuk rond de pook eruit, zet met 2 boutjes. Allereerst de knoppen van de elek. ramen eruit wippen met een schroevendraaier (goh, wat is zo'n ding handig) en de pookhoes losschroeven (2 schroefjes onderop, je moet het geheel dus kantelen.

kan wel ff foto's maken, trouwens toch leuk, al dat groen in de auto

en tenslotte de tip van flip:

MET EEN HAMER PAST ALLES
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

kan wel ff foto's maken, trouwens toch leuk, al dat groen in de auto

Dat is geen overweging maar een altijd DOEN van het begin tot eind!!! :lol:
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
Gebruikersavatar
RoverSterling
MG-R Addict
Berichten: 219
Lid geworden op: za nov 22, 2003 5:43 pm
Woonplaats: Arnhem

Bericht door RoverSterling »

Hoi

Ik heb alle originele speakers laten zitten en er een baspijp van pioneer
ingezet. Tevens worden de 4 (standaard) speakers aangestuurd door een DAP versterker van Philips 4x 80 watt, die nu al 12 jaar oud is, maar het klinkt geweldig.
Nieuwe Speakers, behalve die op de hoedenplank verbeteren niet echt de geluidskwaliteit, en als je de hoedenplank origineel wilt houden is datgene wat ik gedaan heb echt een goede oplossing.
De versterker is achterop de achterleuning gemonteerd en de bas box, die helaas wel wat plek inneemt, zit in de achterbak.
Deze baspijp is makkelijk te verwijderen indien nodig.
Deze baspijp/subwoofer zorgt voor een mooi laag, in combinatie met de 2 weg speakers voorin, en 2 standaard speakers achterin
Ps: het mooiste is dan wel een autoradio met aparte Subwoofer aansluiting.

groeten van Berry
Afbeelding
Gebruikersavatar
RoverSterling
MG-R Addict
Berichten: 219
Lid geworden op: za nov 22, 2003 5:43 pm
Woonplaats: Arnhem

Bericht door RoverSterling »

O ja, de baspijp is met ingebouwde versterker
groeten
Afbeelding
Plaats reactie