Ik rij al een tijdje rond met een lampje dat gaat branden van het motor management.
Verder nergens problemen mee, dus ik heb het maar even zo gelaten.
Nu heb ik laatst de foutcode uitgelezen door een of andere stekker kort te sluiten. Dan gaat dat management lampje knipperen zodat je de foutcode kan uitlezen.
Ik krijg 1 lange, en 2 korte "knippers".
In mijn boek van Haynes staat dat code 12 wordt weergegeven als 1 korte en 2 lange. Bij mij dus precies andersom.
Anyway...
Die foutcode 12 staat voor Exhaust Gas Recirculation (EGR) system.
Nu vind ik zo'n EGR maar een raar ding. Ik begrijp maar half wat ie doet, maar volgens mij heeft het te maken met uitstoot oid.
Iemand die weet wat ik kan testen of doen aan die melding? Daar biedt Haynes geen uitkomst...
Thanks!
Foutcode 12 EGR
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
rare vraag, maar welke foutcode hoort er bij 1 lange, en 2 korte "knippers".
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Codes: Codes blink out one after the other. “Check Engine” light will stop blinking after all codes have been displayed.
Trouble codes 1 - 10 are displayed using a series of short blinks (H15); codes 11 & up use a combination of long and short blinks (H16).
The number of long blinks equals the first digit and the number of short blinks indicates the second (H17).
1 lange 2 korte is dus inderdaad code 12.
2 lange 1 korte is dus code 21, Spool Solenoid Valve. Open or shorted signal circuit, spool solenoid valve.
http://www.tegger.com/hondafaq/misc/317 ... 4JAN03.pdf
Trouble codes 1 - 10 are displayed using a series of short blinks (H15); codes 11 & up use a combination of long and short blinks (H16).
The number of long blinks equals the first digit and the number of short blinks indicates the second (H17).
1 lange 2 korte is dus inderdaad code 12.
2 lange 1 korte is dus code 21, Spool Solenoid Valve. Open or shorted signal circuit, spool solenoid valve.
http://www.tegger.com/hondafaq/misc/317 ... 4JAN03.pdf
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Het egr systeem is een systeem dat als je motor stationair loopt en de emisie uitstoot te hoog wordt, een klep opent en je motor op uitlaatgas gemengd met schone lucht laat lopen.
Dit systeem wordt bij de diesel meestal verwijdert dit is nl. vanaf fabriek gemonteerd om een type goedkeuring te krijgen.
Als de auto eenmaal op kenteken staat kijkt er niemand meer naar ook niet bij de apk.
Het enige wat dit systeem doet is zorgen dat je motor vervuild en dat de bijtjes en de bloemetjes er blij mee horen te zijn.
Wat veelal gebeurt met dit systeem is dat het vervuild door koolaanslag, waardoor klepjes van het systeem vast gaan zitten
Je zou het systeem kunnen demonteren en reinigen wat mogelijk de storing doet verhelpen.
Dit systeem wordt bij de diesel meestal verwijdert dit is nl. vanaf fabriek gemonteerd om een type goedkeuring te krijgen.
Als de auto eenmaal op kenteken staat kijkt er niemand meer naar ook niet bij de apk.
Het enige wat dit systeem doet is zorgen dat je motor vervuild en dat de bijtjes en de bloemetjes er blij mee horen te zijn.
Wat veelal gebeurt met dit systeem is dat het vervuild door koolaanslag, waardoor klepjes van het systeem vast gaan zitten
Je zou het systeem kunnen demonteren en reinigen wat mogelijk de storing doet verhelpen.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII