remmen ZR 160 op zr 105

tutuur

Bericht door tutuur »

hmmm een intensiteit van 1 vrachtwagen en 1 auto verdeeld over 5 kilometer :roll:

zonder onaangepast materiaal? ik mag toch veronderstellen dat ze bij zo'n fabriek een beetje incalculeren aan wat voor krachten de componenten van de auto bloot kunnen worden gesteld ;)

en 190 haalt het toch zeker wel, nog gemeten op de gps ook, min of meer wind stil en ook geen klucht aanwezig ;)
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

Ga dr eigenlijk ook vanuit dat het gewoon moet kunnen.
Lijkt mij dat een auto ook qua remvermogen aan een bapaald aantal eisen moet doen
En 190 met een 105 is idd mogelijk ;)
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

tutuur schreef:hmmm een intensiteit van 1 vrachtwagen en 1 auto verdeeld over 5 kilometer :roll:

zonder onaangepast materiaal? ik mag toch veronderstellen dat ze bij zo'n fabriek een beetje incalculeren aan wat voor krachten de componenten van de auto bloot kunnen worden gesteld ;)

en 190 haalt het toch zeker wel, nog gemeten op de gps ook, min of meer wind stil en ook geen klucht aanwezig ;)
-als een wagen en vrachtwagen samen op één punt komen over een afstand van 5 km pas je je snelheid aan aan wat kan gebeuren, zoals oversteken. zoniet ben je niet goed bezig. wat je doet als de baan leeg is is elk voor zich. dan kan je tenminste geen anderen raken.
-als men van fabriek af dan toch zo goed calculeert, waarom vragen al die 262mm rijders naar upgrades??
reken voor de lol eens uw remafstand uit van 190 naar 80. en doe dat dan ook eens voor een impreza wrx ofzo
-als uw kar 190 haalt op gps (wat ik al betwijfel) betwijfel ik als hij dat over 5 of meer km zal doen, en als je het doet ben je goed bezig uw blok om zeep te krijgen.
tevens moet er iets mis zijn met de mijne want een vvc is al niet echt vlot te noemen boven de 180
MG ZR S1800
Gebruikersavatar
Boarderken
MG-R Freak
Berichten: 981
Lid geworden op: di okt 25, 2005 10:19 pm
Woonplaats: Lochristi (België)

Bericht door Boarderken »

190 lijkt mij idd beetje optimistisch zoals Frekkel zegt :)
Voor de lol eens alles uit de kast gehaald (na eerst goed warrijden uiteraard)...met moeite 175 - 180 :roll:

En remmen blijven delicaat idd, remschijven en blokken hebben een veel effectievere werking bij kort en krachtig remmen dan lang en zachter remmen ;) De berekening van temperatuur en slijtag staat ergens in men cursussen maar ben te tam te zoeken :lol:
02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
Gebruikersavatar
MoRaX
MG-R Freak
Berichten: 1315
Lid geworden op: do okt 30, 2003 12:42 am
Woonplaats: IJsselstein

Bericht door MoRaX »

Doe maar eens een rondje nordschleife! :P
Dan weet je of je kut of goede remmen hebt......

De 262mm geventileerd, totaal in de fading........

/me is op zoek....
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Toch zouden de mensen die denken dat de remmen echt zo slecht zijn eens zouden moeten beginnen met de remvloeistof te verversen.

Dat kan echt een wereld van verschil maken.

Mijn broer had bv totaal geen fading meer op Zandvoort, na het vervangen van de vloeistof(meteen naar 5.1 downward compliant)

De std remmen zouden echt zonder problemen in staat moeten zijn om minimaal 3x van zeg 160km/h naar 40km/h af te remmen in max 2 minuten.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8437
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

als ik al die verhalen zo lees dan begin ik me toch iets af te vragen:

zijn de remmen van een 200 minder dan van een 400??
reden hiervoor is naast bovenstaande verhalen het volgende;
mijn 200vi (std schijven v+a): paar rondjes zandvoort en daarna volle fading bijna het grind in :shock:
420D (std schijven voor, trommels achter): 45min planken op zandvoort, niets aan de hand 8)
418vi (std schijven voor, trommels achter): rondje gummen op de nordschleife, niets aan de hand 8)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

precies wat ik bedoel met remvloeistof.

want:

de vi: 262 vented
de 420d: 262 solid
de 416si: 262 vented, en 100% identiek aan de vi.

Normaal gesproken belast een vi zijn remmen natuurlijk wel meer op een circuit, omdat je bij iedere bocht harder aan komt en er ~even snel door heen moet, moet je dus meer energie kwijt.
Maar jouw vi was met alle respect geen remmen belaster...
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8437
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

idd, het enige wat die echt belaste was mijn portemonnee :roll: :mrgreen:
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Voor m'n gevoel remt een 400 echt wel beter dan een 200. Misschien komt dit door een wat andere bekrachtiging en is 't dus inderdaad puur het gevoel, maar alle 400's waar ik in heb gereden hadden meer "bite" dan de 200's waar ik in heb gereden.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

niks remvloeistof, geloof mij nou ik heb alles geprobeerd maar niks weegt op tegen de 282 setup qua OE vervanging.

262's op de 200MK2 en blijkbaar ook de MK3 zijn gewoon kut.

kromtrekkend krakend baggerspul, ik ben echt niet de enige die hier een slechte ervaring mee heeft.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
tutuur

Bericht door tutuur »

Mark16v schreef:niks remvloeistof, geloof mij nou ik heb alles geprobeerd maar niks weegt op tegen de 282 setup qua OE vervanging.

262's op de 200MK2 en blijkbaar ook de MK3 zijn gewoon kut.

kromtrekkend krakend baggerspul, ik ben echt niet de enige die hier een slechte ervaring mee heeft.
:bangin:

op me r5 gtt heb ik 285 zitten met ferodo ds2500, nieuwe hoofdremcilinder, klauwen gereviceerd, nieuwe remleidingen, stalen remslangen en natuurlijk nieuwe olie

weet ik tenminste zeker dat ik die 800 kilo tot stilstand krijg :mrgreen:
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

lol overkill kan ook he ;)

Het ging mij er om dat als voor 20 euro remvloeistof vervangen zou helpen je mij niet wijsmaakt dat 1000-en mensen naar een ZR160/ZS180 setup van 250 euro opzoek gaan.

En remvloeistof / nieuwe blokjes / ontluchten is het eerste wat je doet als je remmen slecht zijn of worden. Het helpt gewoon niet.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
tutuur

Bericht door tutuur »

je hebt toch een rechter voet :mrgreen:
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

wat bedoel je? hard stampen?

dat helpt niet als je remblokken geglazuurd zijn en je met 170 op het rechte stuk op zandvoort op de tarzanbocht afkomt. :P
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
tutuur

Bericht door tutuur »

nee ik bedoel juist dat ik ook minder hard kan remmen ivm de overkill aan remmerij :mrgreen:
Plaats reactie