remmen ZR 160 op zr 105

littldevil

remmen ZR 160 op zr 105

Bericht door littldevil »

titel spreekt voor zichzelf

ik zou geperforeerde remmen steken op mijn 105 maar ik heb gelezen dat de klauw van de 105 daarvoor te klein is maar dat de klauw van de 160 wel past
heeft iemand ervaring met deze conversie?


ben van belgië dus val onder de strenge keuring :s
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Als je zonodig wil dan zijn er best geperforeerde schijven die in de klauwen van een 105 passen.

De 105 gebruikt trouwens 262mm niet-geventileerde schijven
De 160 heeft 282mm WEL-geventileerd schijven.

Het tussenstapje is de 262mm wel geventileerde schijven, die vind je onder benzine rover 400's en snellere 200's. Dit zijn ook de goedkoopste(50~100 euro voor een setje klauwen) en zeer geschikt voor jouw auto.

Checkt een keurmeester of je wel of geen geventileerde schijven hebt? zoja dan heb je een probleem.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
type3

Bericht door type3 »

ga je zeker niet mee door de keuring geraken in belgie, zelfs betere remmen mag je niet op je auto zetten
littldevil

Bericht door littldevil »

type3 schreef:ga je zeker niet mee door de keuring geraken in belgie, zelfs betere remmen mag je niet op je auto zetten
kweet da de schijven mogen vervangen worden door andere en betere
maar van de klauwen ben ik niet zeker
moest ik weten dat de klauwen niet opvallend verschillen zou ik het nog durven riskeren....
littldevil

Bericht door littldevil »

118GTR schreef:Als je zonodig wil dan zijn er best geperforeerde schijven die in de klauwen van een 105 passen.

De 105 gebruikt trouwens 262mm niet-geventileerde schijven
De 160 heeft 282mm WEL-geventileerd schijven.

Het tussenstapje is de 262mm wel geventileerde schijven, die vind je onder benzine rover 400's en snellere 200's. Dit zijn ook de goedkoopste(50~100 euro voor een setje klauwen) en zeer geschikt voor jouw auto.

Checkt een keurmeester of je wel of geen geventileerde schijven hebt? zoja dan heb je een probleem.
zijn er opvallende verschillen tussen de klauwen van een geventileerde en een niet geventileerde?
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Nope amper, zelfs dezelfde zuiger. Alleen het gedeelte wat over de schijf heen gaat is iets langer zodat er een bredere schijf in past.

Maar de schijf zelf is veel dikker, en is "open" in het midden van de schijf. Dat valt nogal op, maar hij moet er wel naar kijken, de meeste auto's hebben tegenwoordig geventileerde schijven.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

wel opvallend dat zoiets sportiefs als een ZR (ook al is het de 105) nog steeds op 262 solids staat :shock:
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Tja dat hebben ze gewoon niet veranderd t.o.v. de even snelle 214's, en meestal voldoet het ook prima natuurlijk.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
tutuur

Bericht door tutuur »

of je nou met 160pk 190 rijd of met 100pk 190 rijd zijn ze nogsteeds niet goed genoeg ;)
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

bij 1-malig remmen, zal het nog wel meevallen, pas bij vaker achter elkaar remmen zullen de solids problemen geven t.o.v. de geventileerde 262's.
littldevil

Bericht door littldevil »

ja kvind ze ook niet genoeg al ne keer tekort gekomen op de otostrade
was geen leuke ervaring :s
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

neem aan dat die voor een rover 25 hetzelfde zijn?
€100,- voor een setje schijven

http://www.autopartsonline.nl/nl/index. ... 25-a&cat=r
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

ik ben er in den tijd altijd mee door de keuring geraakt.
MG ZR S1800
tutuur

Bericht door tutuur »

Edgecrusher schreef:bij 1-malig remmen, zal het nog wel meevallen, pas bij vaker achter elkaar remmen zullen de solids problemen geven t.o.v. de geventileerde 262's.
ga maar is afremmen van de 190 naar 80 als zo'n idiote graftak opeens besluit toch maar wel die vrachtwagen voorbij te gaan als jij aan komt kachelen met 190 :evil:
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

tutuur schreef: ga maar is afremmen van de 190 naar 80 als zo'n idiote graftak opeens besluit toch maar wel die vrachtwagen voorbij te gaan als jij aan komt kachelen met 190 :evil:
zr 105 haalt geen 190 als het geen meewind is en bergaf gaat
en als je 190 rijdt op een baan met verkeer met onaangepast materiaal ben je gewoon een dommerik
MG ZR S1800
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8445
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

idd, trouwens als je op de snelweg je snelheid gewoon aanpast aan de verkeersintensiteit dan hoef je bijna nooit langdurig hard te remmen 8)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Plaats reactie