koppakking vervangen, motor wordt te heet
koppakking vervangen, motor wordt te heet
tja, wat kan ik zeggen, geen uitwisseling van vloeistoffen, net nieuwe koppakking, misschien kapotte thermostaat??
of waterpomp?
hoe kan je dit zien/meten?
iemand andere ideeen?
of waterpomp?
hoe kan je dit zien/meten?
iemand andere ideeen?
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
dat tweede inderdaad, er zit vast lucht in het systeem.
Kachel moet zoizo heet worden, zelfs met de thermostaat 100% dicht.
Kachel moet zoizo heet worden, zelfs met de thermostaat 100% dicht.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Blij dat te horen, maar nogmaals je kachel wordt ook heet zelfs al zit de thermostaat volledig dicht. De kachel is namelijke een bypass om de thermostaat heen.
Je hebt het probleem dus eigenlijk opgelost met alleen ontluchten
Maar niet getreurd thermostaten slijten op 1 of andere manier en gaan steeds bij andere temperaturen open. En nu is het dus weer exact.
Je hebt het probleem dus eigenlijk opgelost met alleen ontluchten

Maar niet getreurd thermostaten slijten op 1 of andere manier en gaan steeds bij andere temperaturen open. En nu is het dus weer exact.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
En dat is dan waarschijnlijk juist een kapotte thermostaat. 

Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Zit er niet een verstopping ergens? (blok en rad bv doorspoelen met een tuinslang)
Of je waterpomp, haal het thermostaathuis er weer uit, en voel met je vingers of alle bladen nog wel aan de pomp zitten, en of die bladen ook gaan draaien als iemand de krukas ronddraait.(dop 22 in de krukas poelie)
Je zou hem ook kunnen starten, maar dan moet je echt oppassen voor je vingers.
Of je waterpomp, haal het thermostaathuis er weer uit, en voel met je vingers of alle bladen nog wel aan de pomp zitten, en of die bladen ook gaan draaien als iemand de krukas ronddraait.(dop 22 in de krukas poelie)
Je zou hem ook kunnen starten, maar dan moet je echt oppassen voor je vingers.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
oooh dear...
Je kunt nog een compressietest doen, dan is het 100% zeker. Maar eigenlijk is het nu ook al wel duidelijk.
Heb je het zelf gedaan de laaste keer? Hoe waren de bussen en wat voor koppakking is er gebruikt?
Je kunt nog een compressietest doen, dan is het 100% zeker. Maar eigenlijk is het nu ook al wel duidelijk.
Heb je het zelf gedaan de laaste keer? Hoe waren de bussen en wat voor koppakking is er gebruikt?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!