remmen ZR 160 op zr 105
remmen ZR 160 op zr 105
titel spreekt voor zichzelf
ik zou geperforeerde remmen steken op mijn 105 maar ik heb gelezen dat de klauw van de 105 daarvoor te klein is maar dat de klauw van de 160 wel past
heeft iemand ervaring met deze conversie?
ben van belgië dus val onder de strenge keuring :s
ik zou geperforeerde remmen steken op mijn 105 maar ik heb gelezen dat de klauw van de 105 daarvoor te klein is maar dat de klauw van de 160 wel past
heeft iemand ervaring met deze conversie?
ben van belgië dus val onder de strenge keuring :s
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Als je zonodig wil dan zijn er best geperforeerde schijven die in de klauwen van een 105 passen.
De 105 gebruikt trouwens 262mm niet-geventileerde schijven
De 160 heeft 282mm WEL-geventileerd schijven.
Het tussenstapje is de 262mm wel geventileerde schijven, die vind je onder benzine rover 400's en snellere 200's. Dit zijn ook de goedkoopste(50~100 euro voor een setje klauwen) en zeer geschikt voor jouw auto.
Checkt een keurmeester of je wel of geen geventileerde schijven hebt? zoja dan heb je een probleem.
Het tussenstapje is de 262mm wel geventileerde schijven, die vind je onder benzine rover 400's en snellere 200's. Dit zijn ook de goedkoopste(50~100 euro voor een setje klauwen) en zeer geschikt voor jouw auto.
Checkt een keurmeester of je wel of geen geventileerde schijven hebt? zoja dan heb je een probleem.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
kweet da de schijven mogen vervangen worden door andere en beteretype3 schreef:ga je zeker niet mee door de keuring geraken in belgie, zelfs betere remmen mag je niet op je auto zetten
maar van de klauwen ben ik niet zeker
moest ik weten dat de klauwen niet opvallend verschillen zou ik het nog durven riskeren....
zijn er opvallende verschillen tussen de klauwen van een geventileerde en een niet geventileerde?118GTR schreef:Als je zonodig wil dan zijn er best geperforeerde schijven die in de klauwen van een 105 passen.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Nope amper, zelfs dezelfde zuiger. Alleen het gedeelte wat over de schijf heen gaat is iets langer zodat er een bredere schijf in past.
Maar de schijf zelf is veel dikker, en is "open" in het midden van de schijf. Dat valt nogal op, maar hij moet er wel naar kijken, de meeste auto's hebben tegenwoordig geventileerde schijven.
Maar de schijf zelf is veel dikker, en is "open" in het midden van de schijf. Dat valt nogal op, maar hij moet er wel naar kijken, de meeste auto's hebben tegenwoordig geventileerde schijven.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Tja dat hebben ze gewoon niet veranderd t.o.v. de even snelle 214's, en meestal voldoet het ook prima natuurlijk.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
neem aan dat die voor een rover 25 hetzelfde zijn?
€100,- voor een setje schijven
http://www.autopartsonline.nl/nl/index. ... 25-a&cat=r
€100,- voor een setje schijven
http://www.autopartsonline.nl/nl/index. ... 25-a&cat=r
ga maar is afremmen van de 190 naar 80 als zo'n idiote graftak opeens besluit toch maar wel die vrachtwagen voorbij te gaan als jij aan komt kachelen met 190Edgecrusher schreef:bij 1-malig remmen, zal het nog wel meevallen, pas bij vaker achter elkaar remmen zullen de solids problemen geven t.o.v. de geventileerde 262's.

zr 105 haalt geen 190 als het geen meewind is en bergaf gaattutuur schreef: ga maar is afremmen van de 190 naar 80 als zo'n idiote graftak opeens besluit toch maar wel die vrachtwagen voorbij te gaan als jij aan komt kachelen met 190
en als je 190 rijdt op een baan met verkeer met onaangepast materiaal ben je gewoon een dommerik
MG ZR S1800
-
- The Big Boss
idd, trouwens als je op de snelweg je snelheid gewoon aanpast aan de verkeersintensiteit dan hoef je bijna nooit langdurig hard te remmen 

'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland