Ervaring met verlagen van Rover 200Vi / 25Vi, en hoe??

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Dennis 25 Vi

Ervaring met verlagen van Rover 200Vi / 25Vi, en hoe??

Bericht door Dennis 25 Vi »

Hallo,

Ik wilde mijn auto laten verlagen met een Apex Springkit, maar kwam d'r achter dat mijn 25 Vi al standaard lager is als de andere 25'ers (bedankt Striker).
En de Apex kit heeft een verlaging van 35 mm voor de 25'ers, maar de Vi is standaard al 20 mm lager, dus ik had een verlaging van 15 mm gehad, en ik wil toch echt tussen de 35 en 40 mm omlaag (hij staat nu op stelten).

Nou heb ik van Striker begrepen dat er een set van Avo bestaat bij Banshee, maar dat is in Engeland. En als ik zo'n set bestel worden de montagekosten (omdat ik het set niet bij de garage bestel) best wel prijzig, scheelt dan maar 75 euro met de montagekosten inclusief het Apex set.

Maar is er iemand die zijn Vi verlaagd heeft met een set uit Nederland, en wat voor merk is dit dan??

groete,

Dennis
Mighty Mic

Bericht door Mighty Mic »

He Dennis,
Ik heb mijn 200vi laten verlagen,40mm, de veren zijn van het merk Enzo, zegt mij verder niks. Ik vond het na een jaar nog niet laag genoeg maar er waren geen veren die lager gingen. Dus heb ik mijn voorveren laten opgloeien en nog eens 4 cm lager laten maken. Nu is de vi dus voor +/- 8cm lager en achter 4cm. Dit brengt de ruimte tussen wielkast ongeveer gelijk, was origineel voor meer dan achter. Ik denk dat het de rijeigenschappen ook wel ten goede komt als de auto iets vooROVER :wink: staat.

Later
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Met dat opgloeien moet je trouwens wel héél goed oppassen hè... Wat je daarmee doet is niet alleen de veren inzakken maar ook significant de structuur van je veren in gevaar brengen. Dat is ongeveer hetzelfde als een winding eraf halen... Zitten je veren nu nog wel vast? :|

Vaak als je meer dan 40mm verlaagd moet je ook andere schokkers hebben omdat je veren anders 'los' in de schotels komen te liggen... Dus shocks en veren i.c.m. 40mm of lager is logisch. :idea:

Pas hier mee op en laat je niets anders wijsmaken..... Hoe mooi het ook is... Wat is veilig t.o. mooi? :roll:
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
Mighty Mic

Bericht door Mighty Mic »

Wat bedoel je met 'vast'?

De veereigenschappen zijn nog het zelfde en ik vervang de dempers pas als ze stuk zijn, er is geen reden om dat eerder te doen tenzij je andere demp eigenschappen wilt. Ik rij er al een jaar mee rond zonder problemen, de slag van de dempers is alleen minder omdat je hem al een stuk verder in hebt. Maakt ook niet veel uit. Als ze gaan lekken kun je ze altijd nog laten vervangen, zolang ze het doen is er niks aan de hand.

De veereigenschappen worden voornamelijk bepaald door de snelheid van afkoelen als je dit snel doet kun je een andere structuur ''invriezen''. als je het met de zelfde snelheid doet als tijdens het productieproces blijven de eigenschappen gelijk en veranderd alleen de ''spoed''.

Groeten
lex

Bericht door lex »

Sorry Mic, ik ben het eens met Syl ik heb ook met deze ideeen rond gelopen en het werd mij door diverse mensen afgeraden ik denk maar zo als ze het in de rallysport ook niet op deze manier doen waarom zou ik dat dan wel doen. Vraagje slijten jou banden niet scheef af ivm andere sporing die je met 8 cm krijgt ?
Mighty Mic

Bericht door Mighty Mic »

Oke zou kunnen maar dat ze in de rallysport niet gloeien hoeft (weet ik niet zeker) niet om technische bezwaren te zijn. er is meer geld en er zijn veel meer opties. Bovendien is gloeien niet exact genoeg. Wat zijn de technische bezwaren? Ik heb zeker niet de wijsheid in pacht maar ik heb nog geen onderbouwing van de bezwaaren gelezen.

Mijn banden slijten wel scheef maar dat komt denk ik meer door de bochtensnelheid. Ze slijten n.l. harder aan de buitenkant.

Bedoel je met sporing het zelfde als camber? De sporing veranderd volgens mij niet bij verlagen.
In ieder geval denk ik dat als mijn banden asymetrisch zouden slijten door eventuele negatieve camber door de verlaging dat dan de binnenkant harder zou moeten slijten en het tegendeel is dus waar, de buitenkant slijt harder.

Later
Dennis 25 Vi

Enzo veren

Bericht door Dennis 25 Vi »

Waar heb je die Enzo veren toen gekocht??

groete,

Dennis
Mighty Mic

Bericht door Mighty Mic »

Bij Profile tyre centre.
Mighty Mic

Bericht door Mighty Mic »

Ik heb het e.e.a. nagevraagt ze kosten 142euro incl.btw niet gemonteerd.
Als je wilt kan ik ze voor je bestellen. laat het maar weten.

Wat betreft de discussie over gloeien zeiden ze exact het zelfde als ik al aangaf. Er bestaat geen enkel bezwaar, het gaat op de zelfde manier als tijdens de productie, ze doen dit al jaren en regelmatig.

Groeten
Dennis 25 Vi

Bericht door Dennis 25 Vi »

Mighty Mic schreef:Ik heb het e.e.a. nagevraagt ze kosten 142euro incl.btw niet gemonteerd.
Als je wilt kan ik ze voor je bestellen. laat het maar weten.

Wat betreft de discussie over gloeien zeiden ze exact het zelfde als ik al aangaf. Er bestaat geen enkel bezwaar, het gaat op de zelfde manier als tijdens de productie, ze doen dit al jaren en regelmatig.

Groeten
Bedankt Mic,
Ik ga even navraag doen bij mijn bandenspecialist (De Sprint), hopen dat hij ze ook kan bestellen, zijn wel geschikte gasten. En anders doe ik wel een beroep op jou.

groete,

Dennis
Plaats reactie