turbo inbouwen

214 216 218 220 25
Plaats reactie
214turbo

turbo inbouwen

Bericht door 214turbo »

hallo ik ben bezig met het bouwen van een turbo op mijn 214si16v. ik heb sinds kort een nieuwe koppacking maar ik vraag me af of er ook stalen koppakkingen bestaan voor een 214. de standaardpakkingen zijn niet altijd even betrouwbaar heb ik gemerkt...
alvast bedankt
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

De nieuwe specificatie koppakking is een stuk beter dan die van voor 2000. Er is wel een competitie koppakking leverbaar via Mike Satur.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Re: turbo inbouwen

Bericht door 118GTR »

214turbo schreef:hallo ik ben bezig met het bouwen van een turbo op mijn 214si16v. ik heb sinds kort een nieuwe koppacking maar ik vraag me af of er ook stalen koppakkingen bestaan voor een 214. de standaardpakkingen zijn niet altijd even betrouwbaar heb ik gemerkt...
alvast bedankt
Zou fantastisch zijn als je het goed werkend en betrouwbaar kreeg. Goed dat je voor de 1400 hebt gekozen, die is een stuk sterker dan dan 1.6 en de 1.8 die door de grotere boring meer problemen hebben met turbo's(minder oppervlak tussen het onderblok en de kop).

Rover heeft zelf ook ooit eens een snelheids record gebroken met de MGF en daarvoor hadden ze een 1.4 tot iets van 350pk geschopt.

"Uprated"(zoals de engelsen het noemen) koppakkingen bestaan, en er valt in Engeland goed aan te komen.

Wat voor Turbo ga je gebruiken als ik vragen mag?
214turbo

Bericht door 214turbo »

thanx voor de info over de 1.4 ten opzichte van de 1.6 & 1.8 ik was van plan om de 1.4 als testobject te gebruiken voor een ombouw van een 1.8 met een kkk04 turbo maar nu ik dit zo lees houd ik het maar even bij mijn 1.4...

wat de turbo betreft, ik heb nu een KKK03 liggen, deze heeft een korte opspoeltijd en zal dus een relatief klein turbogat kennen.

Voor die pakking zal ik dus maar een keer het kanaal moeten oversteken, ach zo kom je nog eens ergens :lol:
Plaats reactie