Ik heb m'n Rover 75 !!! (Update 23 maart 2009, schade. )
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Contacteer:
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Contacteer:
Ik heb 3500 Euri terug gekregen voor m'n 10 jaar oude Honda Civic 1.4 (5 drs. Hatch). En moest 12.000 Euri bijleggen voor de Rover.
Heb best lang moeten zoeken naar een Rover 75 die voor mij aan alle eisen voldeed. Want de Meeste 75's zijn toch afgeleverd met stoffen bekleding of de minder rijk uitgeruste business-uitvoering. Vindt lederen bekleding toch wel bij een 75 horen. En dan moet de carroserie natuurlijk ook de juiste kleur hebben. Vindt zwart & donker-blauw het mooiste staan (is natuurlijk persoonlijk!) .
PS. En idd het hout-trim op het stuur en schakelpook maken het helemaal af.
Heb best lang moeten zoeken naar een Rover 75 die voor mij aan alle eisen voldeed. Want de Meeste 75's zijn toch afgeleverd met stoffen bekleding of de minder rijk uitgeruste business-uitvoering. Vindt lederen bekleding toch wel bij een 75 horen. En dan moet de carroserie natuurlijk ook de juiste kleur hebben. Vindt zwart & donker-blauw het mooiste staan (is natuurlijk persoonlijk!) .

PS. En idd het hout-trim op het stuur en schakelpook maken het helemaal af.
help
hallo
mijn zwager heeft een rover 75 uit 2002, op gas (g3)
hy reed er nog maar een paar dagen mee, na aankoop by een garage.
vandaag kreeg hy een melding (lampje) ENGINE branden.
en ergens rechtsboven een icoontje ofzo (heb zelf nog nie gezien, hy vertelde t me) brandde ook een lampje maar nie van de olie.
wat kan dit voor probleem zyn?
alvast bedankt
kan ook mailen naar mn mail, adnan002@hotmail.com
mijn zwager heeft een rover 75 uit 2002, op gas (g3)
hy reed er nog maar een paar dagen mee, na aankoop by een garage.
vandaag kreeg hy een melding (lampje) ENGINE branden.
en ergens rechtsboven een icoontje ofzo (heb zelf nog nie gezien, hy vertelde t me) brandde ook een lampje maar nie van de olie.
wat kan dit voor probleem zyn?
alvast bedankt
kan ook mailen naar mn mail, adnan002@hotmail.com
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Zeer sjieke auto. Gefeliciteerd en welkom bij de club. Ben zelf ook 75 rijder en ontzettend tevreden. Zwart (en blauw) vind ik echt de mooiste kleuren voor deze auto, en helemaal in combinatie met de beige bekleding. Sjiek, sjieker, sjiekst.....
Tip,
- Vet de lederen bekleding één tot twee keer per jaar goed in met ledervet, en je houdt het leer echt mooi!
- chromen spiegelkappen maken hem echt af. Heb ze er zelf laatst opgezet, en dat staat echt erg fraai!
(hmzz, ik kijk net nog eens op de foto... DIE ZITTEN ER AL OP, KNUPPEL!)
Tip,
- Vet de lederen bekleding één tot twee keer per jaar goed in met ledervet, en je houdt het leer echt mooi!
- chromen spiegelkappen maken hem echt af. Heb ze er zelf laatst opgezet, en dat staat echt erg fraai!
(hmzz, ik kijk net nog eens op de foto... DIE ZITTEN ER AL OP, KNUPPEL!)
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Contacteer:
@arjan_m
Inmiddels loop ik al twee jaar rond op MG-R.NL
Maar desalnietemin toch nog bedankt voor de interesse en het opdiepen van m'n oude topic.
Zoals je reeds misschien in een ander topic heb gelezen staat m'n R-75 nog bij de dealer i.v.m. een lekke koppakking. Had afgelopen vrijdag een telefoontje gehad van hen, er ging erg veel tijd inzitten om de motor en koelsysteem weer helemaal schoon te krijgen i.v.m. de mayonaise-smurrie (olie & koelwater door elkaar). Inmiddels zit alles weer helemaal in elkaar, incl. nieuwe koppakking en gelijk maar nieuwe cambelt en spanrol laten doen. Hij wordt maandag nog een keer helemaal doorgespoeld en hopelijk heb ik hem in de loop van de week weer terug.
@ adnan
In het instruktie-boekje van de R-75 staat een hoofdstuk over de contollelampjes (berichten-centrum) met de betekenis van de diverse waarschuwings-icoontjes. Voor de zekerheid maar even de motorolie en koelvloeistof controlleren. Zou toch maar even langs de dealer gaan voor een diagnose voordat er misschien motorschade onstaat.
Gefeliciteerd en welkom bij de club
Inmiddels loop ik al twee jaar rond op MG-R.NL

Zoals je reeds misschien in een ander topic heb gelezen staat m'n R-75 nog bij de dealer i.v.m. een lekke koppakking. Had afgelopen vrijdag een telefoontje gehad van hen, er ging erg veel tijd inzitten om de motor en koelsysteem weer helemaal schoon te krijgen i.v.m. de mayonaise-smurrie (olie & koelwater door elkaar). Inmiddels zit alles weer helemaal in elkaar, incl. nieuwe koppakking en gelijk maar nieuwe cambelt en spanrol laten doen. Hij wordt maandag nog een keer helemaal doorgespoeld en hopelijk heb ik hem in de loop van de week weer terug.

@ adnan
In het instruktie-boekje van de R-75 staat een hoofdstuk over de contollelampjes (berichten-centrum) met de betekenis van de diverse waarschuwings-icoontjes. Voor de zekerheid maar even de motorolie en koelvloeistof controlleren. Zou toch maar even langs de dealer gaan voor een diagnose voordat er misschien motorschade onstaat.

- VandenPlas
- MG-R Freak
- Contacteer:
-
- MG-R Fanatic
problemen
ik heb 1 probleem mijn airbag lampje
brandt en soms gaat ie even uit en dan
weer aan.
weet iemand hoe dat komt?
ik heb ook een club uitvoering.
ben er voor de rest ook tevreden over
behalve dat probleem.
brandt en soms gaat ie even uit en dan
weer aan.
weet iemand hoe dat komt?
ik heb ook een club uitvoering.
ben er voor de rest ook tevreden over
behalve dat probleem.
-
- MG-R Core
Dat is waarschijnlijk het stekkertje dat onder de stoel zit... Deze willen nog weleens een beetje los gaan....
Loshalen en FF inspuiten met contactspray en dan weer in elkaar drukken... Hebben meerdere rovers last van....
Loshalen en FF inspuiten met contactspray en dan weer in elkaar drukken... Hebben meerdere rovers last van....
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
-
- The Big Boss
idd, schiet weleens los bij het verschuiven van de stoel...
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Contacteer:
FF een update-je !! Ben in januari bij 'Holendrecht' op de A9 in de flauwe bocht, in een slip geraakt (opvriezing wegdek!) en heb twee keer contact gemaakt met de vangrail. Linker voorkant en rechter achterkant in puinpoeier. Al met al ruim 6000 Euro schade. Verzekeringsmaatschapij heeft auto (economisch) total loss verklaard. Toch heb ik besloten om m'n Rover te houden en op te laten knappen. Heb van de week eindelijk het geld van de verzekering gehad. Heb inmiddels 2de hands plaatwerk (motorkap, voorscherm en bumpers) op de kop weten te tikken via Rhenoy uit Waardenburg. Schild behoorlijk qua kosten! Over 2 weken gaatie naar de schade-hersteller. En komt alles hopelijk weer goed 
Heb hem tijdelijk een beetje opgeknapt, nieuw achterlicht, etc.. zodat ik onderussen gewoon kan rijden. Technisch is er verder nix aan de hand!
Hier nog een paar pic's;

Heb hem tijdelijk een beetje opgeknapt, nieuw achterlicht, etc.. zodat ik onderussen gewoon kan rijden. Technisch is er verder nix aan de hand!
Hier nog een paar pic's;

Laatst gewijzigd door VandenPlas op ma mar 23, 2009 7:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Contacteer:
Was de andere kant op. Komende uit Utrecht richting Haarlem (A9). Idd de beruchte bocht
Richting Utrecht (A2) stond ook iemand tegen de vangrail aangeslipt. Hoewel er wel flink gestrooid was door Rijkswaterstaat, blijft dat ZOAB- asfalt verradelijk in zo'n bocht. Heb nog wel de KLPD gebeld, maar die doen verder weinig in zo'n geval. Natuurlijk blij dat ik er zelf nix aan over heb gehouden, alleen een beetje stijve schouder van de gordelspanners. Dit was een dag later weer over

Richting Utrecht (A2) stond ook iemand tegen de vangrail aangeslipt. Hoewel er wel flink gestrooid was door Rijkswaterstaat, blijft dat ZOAB- asfalt verradelijk in zo'n bocht. Heb nog wel de KLPD gebeld, maar die doen verder weinig in zo'n geval. Natuurlijk blij dat ik er zelf nix aan over heb gehouden, alleen een beetje stijve schouder van de gordelspanners. Dit was een dag later weer over