Waar moet ik op letten als ik het blok + de bak vervang
Waar moet ik op letten als ik het blok + de bak vervang
Hej allemaal,
Het is weer kerstvakantie (althans voor mij :P ) Ik wil in deze vakantie mijn goede blok + bak overzetten in mijn goede Rover.
Zijn er punten waar ik op moet letten?
Een blok overwisselen heb ik al gedaan dat snap ik wel. Maar een versnellingsbak erbij wisselen is voor mij nieuw.
Alvast bedankt
Jimmy
Het is weer kerstvakantie (althans voor mij :P ) Ik wil in deze vakantie mijn goede blok + bak overzetten in mijn goede Rover.
Zijn er punten waar ik op moet letten?
Een blok overwisselen heb ik al gedaan dat snap ik wel. Maar een versnellingsbak erbij wisselen is voor mij nieuw.
Alvast bedankt
Jimmy
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Rover 45
Rover 220TC
Ja zat al te denken aan de 1800 van de BRM
Maar dat wilt mijn pa niet. Mn pa is helemaal verliefd op de BRM dus die wilt em opknappen. Ook helemaal niet verkeerd opzich.
Maar een blok met meer vermogen gaat er zeker komen
maar nu nog even niet...december is een dure maand

Maar dat wilt mijn pa niet. Mn pa is helemaal verliefd op de BRM dus die wilt em opknappen. Ook helemaal niet verkeerd opzich.
Maar een blok met meer vermogen gaat er zeker komen

maar nu nog even niet...december is een dure maand
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Rover 45
Rover 220TC
- Johnny_D
- MG-R Freak
- Berichten: 5202
- Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
- Woonplaats: Alblasserdam
wacht dan ff, en koop het blok van sil over. heb je gelijk een 2.0t met 205pkBoekie schreef:Ja zat al te denken aan de 1800 van de BRM![]()
Maar dat wilt mijn pa niet. Mn pa is helemaal verliefd op de BRM dus die wilt em opknappen. Ook helemaal niet verkeerd opzich.
Maar een blok met meer vermogen gaat er zeker komen![]()
maar nu nog even niet...december is een dure maand

edit: heb je tog een 1pk op 3,9 kilo verhouding(dinge wegen zoon 800kilo tog?)
qua gewicht heb je gelijk en qua peekaas waarschijnlijk ook. Alleen wordt het inbouwen van zo'n blok wel een hele opgave.
Ik denk eerlijk gezegt niet dat het past tenzij je een heleboel gaat aanpassen. Ik heb ook nog nergens iets gelezen dat mensen aan zon engineswap zijn begonnen.
Maar ik zie me al rijden. R100 met een dikke turbo fluit
en dan maar knallen met die wagen 
Ik denk eerlijk gezegt niet dat het past tenzij je een heleboel gaat aanpassen. Ik heb ook nog nergens iets gelezen dat mensen aan zon engineswap zijn begonnen.
Maar ik zie me al rijden. R100 met een dikke turbo fluit


Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Rover 45
Rover 220TC
T16 past niet, Kserie turbo met moeite.
Die metro "turbo" in dat filmpje is een 1.8 Supercharger (turbotechnics) maar zo'n blokje kost zomaar 7500,-pnd als je bij TT gaat informeren. + het past ook niet 1,2,3 in een metro.
Het is niet voorniets dat het merendeel voor een 1.8 vvc/ non vvc gaat.
back on topic:
is het al klaar?
Die metro "turbo" in dat filmpje is een 1.8 Supercharger (turbotechnics) maar zo'n blokje kost zomaar 7500,-pnd als je bij TT gaat informeren. + het past ook niet 1,2,3 in een metro.
Het is niet voorniets dat het merendeel voor een 1.8 vvc/ non vvc gaat.
back on topic:
is het al klaar?
Jep de engine swap is voor elkaar. Alleen krijg ik de auto niet goed ontlucht. Ook rookt de auto vrij veel maar het kan zijn dat er nog koelvloeistof van de oude motor in het (uitlaat)systeem zit. Ik heb hem nog niet lang genoeg getest om dat uit te sluiten. Doordat de auto nog niet goed ontlucht is wordt die vrij snel warm. Het rare is alleen dat de fan niet aanslaat dus dat moet ik ook nog even uitzoeken.
Verder zuigt de auto false lucht aan (bij de injectie waarschijnlijk) dus daar moet even een andere pakking tussen.
Ik hoop dat ik volgende week de auto weer op de weg heb.
Keep you posted
Verder zuigt de auto false lucht aan (bij de injectie waarschijnlijk) dus daar moet even een andere pakking tussen.
Ik hoop dat ik volgende week de auto weer op de weg heb.
Keep you posted
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Rover 45
Rover 220TC