Auto start slecht bij kou

414 416 418 420 45
Plaats reactie
SlayerPaul

Auto start slecht bij kou

Bericht door SlayerPaul »

Als het koud is dan start mijn auto best slecht. Bij het starten dan duurt het wel een minuut voordat de motor begint te lopen. Ik hou gewoon mijn sleutel omgedraait, alles begint dat te trillen en er komt ook rook uit de uitlaat, en als ie dan uiteindelijk aangaat dan komt er een enorme witte rookpluim uit de uitlaat.
Als het echt vriest, -5 ofzo, dan gloei ik meestal een stuk of 3, 4 keer voor van tevoren, en dan slaat de motor wel iets eerder aan.
Hij doet het in ieder geval wel altijd maar ideaal is het niet. Ik heb zelf al een paar dingen geprobeerd. De accu is al verschillende malen doorgemeten, maar die is gewoon goed. De gloeispiralen hebben we vervangen, de 2 meest linkse zelf en voor die andere 2 moest ik naar de garage. Maar die hebben de meest rechtse niet vervangen, want dat hoefde volgens hun niet per se. Die zou niet gebruikt worden en in nieuwer geproduceerde Rovers zou die er ook niet meer inzitten. Ze hebben wel het brandstofsysteem ontlucht en het brandstoffilter vervangen. Maar dat hielp ook niet. Verder hebben we er nog spul ingedaan wat het brandstofsysteem van binnen zou moeten reinigen.

Iemand nog ideen wat de oorzaak kan zijn?
mspress

Bericht door mspress »

ik heb wel een middeltje gezien dat in dit geval moet helpen. het hyeet toepasselijk 'koude start', en dit spuit je direct op je luchtfilter als ik het goed heb. ff je luchtfilter schoonmaken, nieuwe 'gel' erin en dat spul op spuiten. anders weet ik het ook niet. suc6 :biertje:
Plaats reactie