vervangen lamp bij 75

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
charles

vervangen lamp bij 75

Bericht door charles »

Hallo , heeft er iemand ervaring met het vervangen van het lampje in de voorste rechterkoplamp ? , je kan er gewoon niet bij .
kasper

Bericht door kasper »

Mk1 of Mk2?

Zijn verschillende methodes.
Mk1
Geen idee hoe precies maar de veerklemconstructie wijkt in ieder geval af van de Mk2

Mk2:
1) Wiel wegdraaien zodat het voorste binnenspatbord vrij komt.
2) Klepje openen
3) Met je arm door het klepje kun je dan bij de lamp, helaas op dat moment is het moeilijk om te zien wat je doet, of je moet een Houdini talent hebben.
4) Rubber van de armatuur afhalen.
5) Dan zit er een veerclip ,die moet je loshalen, maar kijk eerst goed hoe de lamp erin zit, de lamp kan er echt maar op 1 manier in.
5) als de nieuwe lamp dus goed zit, kun je de clip weer sluiten en gaat het terugmonteren weer als vanzelf.

Wel even bekijken of je lamp nog goed afgesteld staat! Anders verblind je de rest van de wereld!

Vandaar dat ik ook meestal dit bij de garage liet doen, En die waren er ook niet blij mee.

M'n eigen "record": 25 minuten voor het vervangen van 1 koplamp!
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

kasper schreef: 3) Met je arm door het klepje kun je dan bij de lamp, helaas op dat moment is het moeilijk om te zien wat je doet, of je moet een Houdini talent hebben.
als je de motorkap openzet kun je perfect zien wat je doet via de wielkas. daar moet je geen houdini voor zijn ;)
MG ZR S1800
kasper

Bericht door kasper »

Frekkel schreef: als je de motorkap openzet kun je perfect zien wat je doet via de wielkas. daar moet je geen houdini voor zijn ;)
Dan heb jij langer armen dan dat ik heb! Natuurlijk moet je de klep open maken, al was het alleen maar om wat bij te lichten!
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

gewoon op gevoel ;)

heb dit al ms wel 200x moeten doen in de jaren dat ik bij de dealer werkte.

het is idd wel een klote constructie die ze ervoor verzonnen hebben, maar zodra je het een paar keer hebt geoefend gaat het vanzelf :mrgreen:
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
charles

Bericht door charles »

Ziezo , het lampje is geplaatst , bedankt voor de info , ik wist niet hoe eraan te beginnen
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

kasper schreef: Dan heb jij langer armen dan dat ik heb! Natuurlijk moet je de klep open maken, al was het alleen maar om wat bij te lichten!
zou natuurlijk wel eens kunnen.
MG ZR S1800
charles

Bericht door charles »

sorry , wist niet hoe ik eraan moest beginnen indien ik jullie info niet had gekregen .
kasper

Bericht door kasper »

Als je zo een constructie nog nooit eerder gezien hebt, dan kom je daar zonder boekje van de auto ook niet achter.

Ben maar blij: er zijn ook legio auto's waarbij je de halve bumper moet slopen voordat je een koplamp kunt vervangen.
Doordat de armaturen meer en meer van plastic en steeds kleiner worden, is het voor een lamp steeds moeilijker om te overleven, de hogere hitte doet hem de das om, vandaar dat je bij sommige auto's regelmatig een nieuwe koplamp moet plaatsen.

Mijn remedie: Xenon.
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Bij mijn Mégane gaat het ook via een luikje in de wielkast.

Briljante constructie: een vette vinger op een halogeenlampje zorgt al voor problemen, laat staan dat je een lampje via een vieze wielkast moet monteren.
Eén keer viel het metalen klemmetje dat het lampje op z'n plek houdt eruit: probeer dat maar eens op de tast terug te plaatsen :?.

Ik dacht dat alleen de Fransen zo gek waren om zo'n constructie te bedenken, maar de Engelsen kunnen er dus ook wat van :D.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Plaats reactie