Een 414 met wat mankementjes
Een 414 met wat mankementjes
Hallo allemaal, Mijn vader heeft afgelope vrijdag een Rover 414 SLI gekocht, met helaas wat mankementjes.
Het zijn 2 kleinigheidjes, en 1 mankement waar ik me wat zorgen over maak.
1. linker bestuurdersportier hendel aan de buitenkant is stuk (rechter pootje afgebroken)
2. Rechter bijrijdersdeur werkt het raam niet (ben er achter gekomen dat 1 van de 2 klemmen waar het raam in zit stuk ik, en dat als ze klemmen, te 'los' zijn.
3. In lage toeren, (tot 3.000 toeren in elke versnelling, en neutraal) hoor je een 'snerpend' geluid, net of er een snaar tegen een stuk plastic aanloopt. Ook als je bijvoorbeeld een dot gas geeft, stijgen de toeren eerst naar 4.000 en dan pas begint hij te accelereren, en zakken de toeren af.
bij punt 1: Wie weet hoe simpel/makkelijk of moeilijk het is om de handgreep te vervangen? en welke problemen kan ik tegen komen (dingen die losspringen e.d.?)
bij punt 2: de klemmetjes kan ik zo van de sloop halen, maar het lijkt dus dat de klemmetjes niet genoeg grip hebben om het raam op zijn plaats te duwen/ trekken.
bij punt 3: Wat kan het zijn? is het een snaar/riem die niet goed gespannen is? Is het de koppeling? Of erger nog de koppelingsplaat/platen?
Ik kan zelf een fiat panda (niets vergeleken met een Rover natuurlijk) In -en uitelkaar sleutelen, dus er is een basiskennis van monteren aanwezig
Graag jullie advies!
Met vriendelijke groet,
Bero
Het zijn 2 kleinigheidjes, en 1 mankement waar ik me wat zorgen over maak.
1. linker bestuurdersportier hendel aan de buitenkant is stuk (rechter pootje afgebroken)
2. Rechter bijrijdersdeur werkt het raam niet (ben er achter gekomen dat 1 van de 2 klemmen waar het raam in zit stuk ik, en dat als ze klemmen, te 'los' zijn.
3. In lage toeren, (tot 3.000 toeren in elke versnelling, en neutraal) hoor je een 'snerpend' geluid, net of er een snaar tegen een stuk plastic aanloopt. Ook als je bijvoorbeeld een dot gas geeft, stijgen de toeren eerst naar 4.000 en dan pas begint hij te accelereren, en zakken de toeren af.
bij punt 1: Wie weet hoe simpel/makkelijk of moeilijk het is om de handgreep te vervangen? en welke problemen kan ik tegen komen (dingen die losspringen e.d.?)
bij punt 2: de klemmetjes kan ik zo van de sloop halen, maar het lijkt dus dat de klemmetjes niet genoeg grip hebben om het raam op zijn plaats te duwen/ trekken.
bij punt 3: Wat kan het zijn? is het een snaar/riem die niet goed gespannen is? Is het de koppeling? Of erger nog de koppelingsplaat/platen?
Ik kan zelf een fiat panda (niets vergeleken met een Rover natuurlijk) In -en uitelkaar sleutelen, dus er is een basiskennis van monteren aanwezig
Graag jullie advies!
Met vriendelijke groet,
Bero
-
- MG-R Core
- Berichten: 2527
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
over dat probleem met het geluid en de toeren...
ik denk dat je koppeling versleten is...... waardoor deze op je vliegwiel aanloopt of zo.... dit verklaart ook de stijging van het toerental als je gas geeft en dat deze dan weer terugzakt...
volgens mij kan je de handgrepen zo vervangen, zonder dat er dingen uitspringen,.,
ik denk dat je koppeling versleten is...... waardoor deze op je vliegwiel aanloopt of zo.... dit verklaart ook de stijging van het toerental als je gas geeft en dat deze dan weer terugzakt...
volgens mij kan je de handgrepen zo vervangen, zonder dat er dingen uitspringen,.,
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
- Johnny_D
- MG-R Freak
- Berichten: 5202
- Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
- Woonplaats: Alblasserdam
dat geluit kan inderdaat goed je koppeling zijn. ik heb het zelfde probleem met mijn 214.
hendeltje is volgens mij gewoon het hele ding er even uit piele en een ander trug zetten
het neemt even tijd in beslag maar is nou niet echt super moeilijk
kan je die klemme niet stelle dan? heb je er al een nieuwe klem opgezet en gekeken hoe het dan zit?
hendeltje is volgens mij gewoon het hele ding er even uit piele en een ander trug zetten
het neemt even tijd in beslag maar is nou niet echt super moeilijk
kan je die klemme niet stelle dan? heb je er al een nieuwe klem opgezet en gekeken hoe het dan zit?
bedankt voor jullie reactie!
Ik heb nog geen andere klemmen geprobeerd (precies de dopsleutel die ik nodig had op de sloop, lag thuis) maar maandag weer een dag!
vanavond ga ik even kijken naar het slot, ik denk dat ik het handvat van links achter over ga zetten dan, alleen nog een gaatje voor het slot er uit boren dan
Enig idee wat een nieuwe koppeling kost (het onderdeel dan?)
Bero
Ik heb nog geen andere klemmen geprobeerd (precies de dopsleutel die ik nodig had op de sloop, lag thuis) maar maandag weer een dag!
vanavond ga ik even kijken naar het slot, ik denk dat ik het handvat van links achter over ga zetten dan, alleen nog een gaatje voor het slot er uit boren dan

Enig idee wat een nieuwe koppeling kost (het onderdeel dan?)
Bero
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
1) dit is heel simpel te doen, haal het deurpaneel er maar af dan zie je het vanzelf
2) Geen idee wat voor klemmen je bedoelt, die links en rechts van de ruit(in de deur) die horen los, daar glijdt de ruit doorheen.
3) Moet wel de koppeling zijn, ik kan me niet voorstellen dat het iets anders is. Het is een vrij prijzig onderdeel, ze komen normaal gesproken als set drukgroep, koppelingsplaat en druklager. ~250 euro wordt er al snel gevraagt, maar je kunt ook best een 2de handsje erin zetten, of gaan shoppen in het buitenland. Mijn (verzwaarde) koppeling komt uit engeland voor de helft van dat bedrag.
2) Geen idee wat voor klemmen je bedoelt, die links en rechts van de ruit(in de deur) die horen los, daar glijdt de ruit doorheen.
3) Moet wel de koppeling zijn, ik kan me niet voorstellen dat het iets anders is. Het is een vrij prijzig onderdeel, ze komen normaal gesproken als set drukgroep, koppelingsplaat en druklager. ~250 euro wordt er al snel gevraagt, maar je kunt ook best een 2de handsje erin zetten, of gaan shoppen in het buitenland. Mijn (verzwaarde) koppeling komt uit engeland voor de helft van dat bedrag.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Das echt een koopje.Mark16v schreef:ebay duitsland roeleert wat dit betreft:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0098964802
btw zo veel duits hoef je niet te praten hoor, gewoon doorgeven welk type auto+motor je hebt en dan weten ze genoeg.

Mijn mailtjes met die lui zijn nooit langer dan 3 regels.
MG TF wannahave
toen ik nog bezig was met mijn D16 revisie heb ik echt alles van Ebay Dld. gehaald.
distributieset
waterpomp
complete pakkingset incl. koppakking
koppelingsset
alles echt voor spotprijzen, gewoon OEM kwaliteit.
distributieset
waterpomp
complete pakkingset incl. koppakking
koppelingsset
alles echt voor spotprijzen, gewoon OEM kwaliteit.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Als je hem naar een garage brengt doen ze het wel in een uur of 4, ik heb het zelf een keer gedaan incl vervangen van de versnellingsbak en toen was ik 7 uur bezig, met aanwijzingen van een monteur. Een brug is wel erg handig.Bero schreef:Oke dank jullie
ik vraag me alleen nogsteeds af hoeveel werk het is om een koppeling te vervangen, en hoelang een ervaren monteur er mee bezig is
groeten,
Bero
Er zijn handige monteurs die een koppeling kunnen vervangen zonder dat de auto op de brug staat, maar ik weet niet of dat bij elke auto gaat en ik vermoed dat je dan erg lang bezig bent als je weinig ervaring hebt.
MG TF wannahave
Als mijn vraagbaak binnen is, dan ga ik me even er in verdiepen..
Brug heb ik tot mijn beschikking, dus dat zit wel snor.
Zelf ben ik begonnen als 'pakeerplaats' monteur aan kleine fiatjes
die dingen haal en zit ik nu blindelings in elkaar. Mazda 323 lukt ook nog wel aardig, dus er is wel wat kennis en ervaring met sleutelen.
Ik dank jullie hartelijk en ik hou jullie op de hoogte!
denk dat over een week of 2 de Rover wel aan de beurt is, aangezien
ik nog even mijn autotjes APK gereed moet maken
Groeten,
Bero
Brug heb ik tot mijn beschikking, dus dat zit wel snor.
Zelf ben ik begonnen als 'pakeerplaats' monteur aan kleine fiatjes

Ik dank jullie hartelijk en ik hou jullie op de hoogte!
denk dat over een week of 2 de Rover wel aan de beurt is, aangezien
ik nog even mijn autotjes APK gereed moet maken

Groeten,
Bero
-
- The Big Boss
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
mss een rare vraag, maar hoe zit het met de garantie??
jullie hebben deze Rover toch pas vorige week gekocht, of waren de mankementen al bekend bij de koop??
jullie hebben deze Rover toch pas vorige week gekocht, of waren de mankementen al bekend bij de koop??
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland