Rover 220 GTi verlagen

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Prince38

Rover 220 GTi verlagen

Bericht door Prince38 »

Hey,

Ik wil mijn rover 220 verlagen. Ik wil hier echter niet te veel geld aan uit geven dus heb ik besloten alleen de veren te vervangen.
Heeft iemand hier ervaring mee en weet de voor en nadelen hiervan?

Ik wil em et liefst 3 cm lager.

M.v.g Coen Prince
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

dat is wel een goed plan, de veren kosten meestal nog geen €100,- dus dat valt nog mee, en de voordelen is dat het allemaal meestal icm 17" velgen heel mooi gaat uitizien, en het weggedrag is een stuk sportiever, het nadeel is eigenlijk dat het een beetje lastig is bij sommigge drempels, maardat neemt vrijwel iedereen wel voor lief ;)
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8440
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

zolang je er geen gigantische tupper-ware bumpers aan hangt, kun je met een verlaagde auto prima over de meeste drempels ;) 8)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

sterker nog zijn de veren stugger, en zou je met deelfde snelheid over de drempels heen kunnen, maar omdat je dan met je kop tegen het dak aan zou kunnen vliegen is dat niet echt aangeraden ;)
Jai
MG-R Freak
Berichten: 861
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 9:30 pm
Woonplaats:
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Jai »

Drempel verhaal zitten jullie fout mee denk ik toch echt... Oke, die halve busdrempels, daar race ik ook nog overheen. Maar de 'traditionele' drempels zijn toch echt funest voor een verlaagde auto.

Nu is het bijvoorbeeld dat ik, sinds mn auto verlaagd is (alleen voor nog wel te verstaan), ik geen enkel zijstraat van de 1e middelandstraat (kruiskade, Rotterdam) in kan gaan zonder pijn in mijn hart doordat 't chassis zo vreselijk hard over de grond wordt geschuurd. En dit probleem had ik absoluut niet voordat de auto verlaagd was.

Ook die kinderkopjes zijn absoluut niet meer te doen (niet al te letterlijk nemen, aub)
Jai

........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Re: Rover 220 GTi verlagen

Bericht door Frekkel »

Prince38 schreef:Hey,

Ik wil mijn rover 220 verlagen. Ik wil hier echter niet te veel geld aan uit geven dus heb ik besloten alleen de veren te vervangen.
Heeft iemand hier ervaring mee en weet de voor en nadelen hiervan?

Ik wil em et liefst 3 cm lager.

M.v.g Coen Prince
neem gewoon je slijpschijf en leg hem zo laag je zelf wil
MG ZR S1800
Prince38

Bericht door Prince38 »

Jah ma met de slijpschijf kom ik niet meer helemaal door de keuring he:P en voor die 100 euro wat die veren kosten hoef je et niet te laten.

Heeft iemand ook ervaring met het erop leggen van de veren... Ik dit goed te doen of moet ik iets speciaals hebben ofzo?


Bedankt alvast voor alle reacties:D

Coen
Jai
MG-R Freak
Berichten: 861
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 9:30 pm
Woonplaats:
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Jai »

Daar heb je veerklemmenvoor nodig (zie marktplaats als je het echt zelf wilt doen), of je moet heel provisorisch worden met koperdraad, zoals mijn vader toen der tijd :P
Jai

........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Slijpschijf is dus GEEN optie! Levensgevaarlijk!! Gewoon een setje veren zoeken. Ik heb Jamex veren onder de coupé en die doen het al dik 4jr erg goed. ;)
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
JeroenH

Bericht door JeroenH »

Ik heb Avo veren onder de MK3. Doen het lekker, zelf vervangen. Is goed te doen, als je maar een verenklem hebt en een momentsleutel. Zorg dat je een goede beschrijving hebt van hoe alles los en vast moet en hoe strak het moet (Nm). Dan kan er weinig mis gaan (als je je daar aan houd tenminste).
floris

Bericht door floris »

let op bij 9 van de 10 bij mk 2s krijg je de onderste bout
van je achter schokbreker niet los meer
moet je dan uitborren maar dan verbrand je draagarm rubbertje
Prince38

Voorbouten veren

Bericht door Prince38 »

Ik heb achter de auto al verlaagd maar de bouten voor van de vering krijg ik totaal niet los, heb al met een slaghamer geprobeert en alles. Maar kan et ook op een andere manier? Dat ik de vering niet eraf hoef te halen?

Ik heb achter namelijk de vering gewoon laten zitten want die bouten gingen ook totaal niet los. Heb ik gewoon de arm waar de vering opzit er af gehaald.

Maar kan dat voor ook? Dat ik gewoon de veer laat zitten en dan gewoon buiten de wielkast trek?

Sorry voor de redelijk slechte uitleg ma ik hoop dat iemand me kan helpen:P

Greetz Coen
Plaats reactie