ZR voorbumper op R200
- mulder83
- MG-R Addict
ik weet wel dat ze bij moto-build een zr bumper hebben die is aangepast om zo op de 200 te gaan (incl zr grill zelfs)
wat de kosten daarvan zijn weet ik niet precies maar zal zo rond de 350 zijn denk ik, is dan kompleet van glasvezel.
staat wel niet meer op de pagina dus moet je gewoon even een mailtje sturen en dan weet je of hij nog bestaat.
moet je volgens mij alleen andere schermen monteren vanwege andere vorm op de hoeken van de zr bumper.
wat de kosten daarvan zijn weet ik niet precies maar zal zo rond de 350 zijn denk ik, is dan kompleet van glasvezel.
staat wel niet meer op de pagina dus moet je gewoon even een mailtje sturen en dan weet je of hij nog bestaat.
moet je volgens mij alleen andere schermen monteren vanwege andere vorm op de hoeken van de zr bumper.
Dat is dus weer niet mijn bedoeling, want dan zou ik liever ook een andere motorkap doen en er een complete ZR neus van maken. Wil de bumper dus zo aan gaan passen dat ie fatsoenlijk op een R200 past zonder verdere aanpassingen aan de auto.mulder83 schreef:moet je volgens mij alleen andere schermen monteren vanwege andere vorm op de hoeken van de zr bumper.
Als er nog iemand een ZR voor- en achterbumper heeft liggen, dan hoor ik dat graag!

Ik heb het even nagevraagd aan de pro
Polyester op ABS gaat niet goed, het hecht niet, je kunt beter kiezen voor epoxy.
Alleen is epoxy iets minder sterk dan polyester en het zet anders uit dan ABS, dus als het een warme dag is en je ABS zet iets uit en de epoxy niet dan krijg je scheurtjes (ook met polyester btw).
Je kunt de verbinding tussen ABS en epoxy sterk maken door het ABS op de plaats van de verbinding te schuren met p160 en de overgang tussen de twee materialen heel geleidelijk te maken.
aldus Radius Design ( www.radiusholland.nl )

Polyester op ABS gaat niet goed, het hecht niet, je kunt beter kiezen voor epoxy.
Alleen is epoxy iets minder sterk dan polyester en het zet anders uit dan ABS, dus als het een warme dag is en je ABS zet iets uit en de epoxy niet dan krijg je scheurtjes (ook met polyester btw).
Je kunt de verbinding tussen ABS en epoxy sterk maken door het ABS op de plaats van de verbinding te schuren met p160 en de overgang tussen de twee materialen heel geleidelijk te maken.
aldus Radius Design ( www.radiusholland.nl )
Ik heb ook wel eens kunstof gelast
Is wel leuk om te doen. Dus als je aan dat goedje kan komen kun je het zelf doen.

2005/2006 Rover 114 GTi MPi '94
2008/2009 Rover 114 si '94
2009/2010 Rover 114 GTi MPi '92
2013/.... Rover 200 BRM '99
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;
2008/2009 Rover 114 si '94
2009/2010 Rover 114 GTi MPi '92
2013/.... Rover 200 BRM '99
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dr Doggystyle
- Beheerder
ik heb dit ook wel eens nagevraagd om te doen
dan met een originele 400 sedan bumper het bovenstukje
en de onderkant een MG ZS model 2004-2005 voorbumper
eentje zei dat het niet mogelijk is om originele bumpers te kunnen kunstof lassen
en de andere zei :
We hebben er goed naar gekeken en het is eigenlijk wel een tijd rovende klus.
Hoe we hem precies gaan maken kunnen we pas beslissen als we er aan beginnen.
We denken dat we de bumper kunnen maken voor je voor 850 euro ex btw.
Daarin zit ook het spuiten van de bumper.
Ik hoop je hierbij genoeg geïnformeerd te hebben
nou dat vond ik zelf wel erg prijzig.
ik heb nu 3 voorbumpers liggen (komodo voorbumper met tanden met drempel schade, MG ZS voorbumper met schade & me originele 400 sedan voorbumper)
ik zet voorlopig een opgelapte tanden voorbumper erop zodat ik nog kan rijden en ga gewoon proberen om van de 400 en zs voorbumper een te maken, hoe weet ik nog niet precies, maar
lukt het heb ik 2 mooie voorbumpers en anders heb ik me originele verkloot.....(dan ruimt het ook lekker op
)
dan met een originele 400 sedan bumper het bovenstukje
en de onderkant een MG ZS model 2004-2005 voorbumper
eentje zei dat het niet mogelijk is om originele bumpers te kunnen kunstof lassen
en de andere zei :
We hebben er goed naar gekeken en het is eigenlijk wel een tijd rovende klus.
Hoe we hem precies gaan maken kunnen we pas beslissen als we er aan beginnen.
We denken dat we de bumper kunnen maken voor je voor 850 euro ex btw.
Daarin zit ook het spuiten van de bumper.
Ik hoop je hierbij genoeg geïnformeerd te hebben
nou dat vond ik zelf wel erg prijzig.
ik heb nu 3 voorbumpers liggen (komodo voorbumper met tanden met drempel schade, MG ZS voorbumper met schade & me originele 400 sedan voorbumper)
ik zet voorlopig een opgelapte tanden voorbumper erop zodat ik nog kan rijden en ga gewoon proberen om van de 400 en zs voorbumper een te maken, hoe weet ik nog niet precies, maar
lukt het heb ik 2 mooie voorbumpers en anders heb ik me originele verkloot.....(dan ruimt het ook lekker op

LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- mulder83
- MG-R Addict
850 :shock:
die zijn ook even van de pot gerukt of niet!!!!!!
kun je net zo goed een eigen creatie bumper laten maken kost ong het zelfde.
maar denk als je zelf al weet hoe je het wilt hebben en je zaagt ze al zo af dat ze goed zijn de kosten heel erg gedrukt worden aangezien ze dan dus echt alleen moeten lassen en spuiten. denk dat het voor een hondertje of 3 zeker wel moet lukken.
die zijn ook even van de pot gerukt of niet!!!!!!
kun je net zo goed een eigen creatie bumper laten maken kost ong het zelfde.
maar denk als je zelf al weet hoe je het wilt hebben en je zaagt ze al zo af dat ze goed zijn de kosten heel erg gedrukt worden aangezien ze dan dus echt alleen moeten lassen en spuiten. denk dat het voor een hondertje of 3 zeker wel moet lukken.