Wat betreft de 100 serie ben ik een leek als het gaat over upgrade´s.
Ik heb van de week ARB´s gehaald voor voor en achter en nieuwe rubbers besteld in de UK.
Deze ARB´s wil ik dus gaan monteren om de wegligging te verbeteren.
Tevens zullen er nog wel schokbrekers en verstevigingen komen.
Maar wat kan ik aan de remmen doen, wat zijn de mogelijkheden ik wil wel mijn alu 13 inch houden.
Welke remmen upgrade voor mijn 96 111
Welke remmen upgrade voor mijn 96 111
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Met 13" kun je eigenlijk alleen maar de remmen van de GTi MPi pakken, die zijn hetzelfde als je nu hebt maar dan geventileerd.
Eigenlijk is dat ook gewoon genoeg onder de carbio, met wat leuke schijfjes en pads is het eigenlijk al overkill.
Eigenlijk is dat ook gewoon genoeg onder de carbio, met wat leuke schijfjes en pads is het eigenlijk al overkill.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Ok maar ik mis wat, die 45 remt als een anker.
Deze moet je harder trappen en gaat wat zweverig worden.
Ik zal eens de blokken opschuren misschien dat ze geglazuurd zijn.
Kan ik ook upgrade standaard blokken monteren (green stuf)?
Want volgens mij is het enigste verschil tussen geventileerde en solid dat geventileerde koeler blijven bij veelvuldig en hard remmen.
Bij gewoon remmen is er geen verschil.
Deze moet je harder trappen en gaat wat zweverig worden.
Ik zal eens de blokken opschuren misschien dat ze geglazuurd zijn.
Kan ik ook upgrade standaard blokken monteren (green stuf)?
Want volgens mij is het enigste verschil tussen geventileerde en solid dat geventileerde koeler blijven bij veelvuldig en hard remmen.
Bij gewoon remmen is er geen verschil.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- Striker
- MG-R Freak
- Berichten: 4729
- Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
- Woonplaats:
- Locatie: Dordrecht
De standaard remmen zijn, mits in goede staat, voor normaal gebruik echt wel voldoende.
Misschien is het tijd voor nieuwe remvloeistof? Of misschien zijn de blokken inderdaad geglazuurd.
Vergeleken met de 45 remt de 100 inderdaad wat sponsiger (de 200-serie overigens ook, de 400/45 remt gewoon goed), maar ik vind ze nog steeds erg krachtig.
Misschien is het tijd voor nieuwe remvloeistof? Of misschien zijn de blokken inderdaad geglazuurd.
Vergeleken met de 45 remt de 100 inderdaad wat sponsiger (de 200-serie overigens ook, de 400/45 remt gewoon goed), maar ik vind ze nog steeds erg krachtig.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Exact, dat is het enige verschil.
Als er hard mee gereden wordt, dan zitten de schijfjes vrij snel aan hun max. Maar het lijkt me niet dat dat bij jouw auto vaak gebeurd.
Nu moet je bij een 100 wel vrij hard trappen, omdat er niet genoeg ruimte onder de kap voor een grotere rembekrachtiger, dus nu moet de kracht uit je bovenbeen komen.
Daar komt nog eens bij dat 240mm niet al te groot is, dus de klauw zit vrij dicht bij het midden, en daardoor moet je dus nog harder knijpen(kracht maal arm)
Maar als ik het zo hoor dan moet je eens kijken naar andere pads of zelfs pads en schijven. Het zal wel niet zo best meer werken bij jou.
Als er hard mee gereden wordt, dan zitten de schijfjes vrij snel aan hun max. Maar het lijkt me niet dat dat bij jouw auto vaak gebeurd.
Nu moet je bij een 100 wel vrij hard trappen, omdat er niet genoeg ruimte onder de kap voor een grotere rembekrachtiger, dus nu moet de kracht uit je bovenbeen komen.
Daar komt nog eens bij dat 240mm niet al te groot is, dus de klauw zit vrij dicht bij het midden, en daardoor moet je dus nog harder knijpen(kracht maal arm)
Maar als ik het zo hoor dan moet je eens kijken naar andere pads of zelfs pads en schijven. Het zal wel niet zo best meer werken bij jou.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
ok duidelijk.
Als die arb er onder gaat aan de voorzijde zal ik alles even opmeten en schoonmaken.
De remvloeistof heb ik laatst vervangen.
En achter heb ik de cilinders vervangen en de remmen afgesteld. (oude cilinders waren niet meer te ontluchten)
Het gevaar met een/mijn 100 is dat je op de snelweg op de linkerbaan afstand houdt ivm het remgedrag.
Maar door die ruimte gaan ze er juist tussen waardoor het juist gevaarlijk wordt
Als die arb er onder gaat aan de voorzijde zal ik alles even opmeten en schoonmaken.
De remvloeistof heb ik laatst vervangen.
En achter heb ik de cilinders vervangen en de remmen afgesteld. (oude cilinders waren niet meer te ontluchten)
Het gevaar met een/mijn 100 is dat je op de snelweg op de linkerbaan afstand houdt ivm het remgedrag.
Maar door die ruimte gaan ze er juist tussen waardoor het juist gevaarlijk wordt
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII