Welke remmen upgrade voor mijn 96 111

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Welke remmen upgrade voor mijn 96 111

Bericht door bam »

Wat betreft de 100 serie ben ik een leek als het gaat over upgrade´s.

Ik heb van de week ARB´s gehaald voor voor en achter en nieuwe rubbers besteld in de UK.
Deze ARB´s wil ik dus gaan monteren om de wegligging te verbeteren.
Tevens zullen er nog wel schokbrekers en verstevigingen komen.

Maar wat kan ik aan de remmen doen, wat zijn de mogelijkheden ik wil wel mijn alu 13 inch houden.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Met 13" kun je eigenlijk alleen maar de remmen van de GTi MPi pakken, die zijn hetzelfde als je nu hebt maar dan geventileerd.

Eigenlijk is dat ook gewoon genoeg onder de carbio, met wat leuke schijfjes en pads is het eigenlijk al overkill.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Ok maar ik mis wat, die 45 remt als een anker.
Deze moet je harder trappen en gaat wat zweverig worden.

Ik zal eens de blokken opschuren misschien dat ze geglazuurd zijn.

Kan ik ook upgrade standaard blokken monteren (green stuf)?

Want volgens mij is het enigste verschil tussen geventileerde en solid dat geventileerde koeler blijven bij veelvuldig en hard remmen.
Bij gewoon remmen is er geen verschil.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

De standaard remmen zijn, mits in goede staat, voor normaal gebruik echt wel voldoende.
Misschien is het tijd voor nieuwe remvloeistof? Of misschien zijn de blokken inderdaad geglazuurd.

Vergeleken met de 45 remt de 100 inderdaad wat sponsiger (de 200-serie overigens ook, de 400/45 remt gewoon goed), maar ik vind ze nog steeds erg krachtig.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Exact, dat is het enige verschil.

Als er hard mee gereden wordt, dan zitten de schijfjes vrij snel aan hun max. Maar het lijkt me niet dat dat bij jouw auto vaak gebeurd.

Nu moet je bij een 100 wel vrij hard trappen, omdat er niet genoeg ruimte onder de kap voor een grotere rembekrachtiger, dus nu moet de kracht uit je bovenbeen komen.
Daar komt nog eens bij dat 240mm niet al te groot is, dus de klauw zit vrij dicht bij het midden, en daardoor moet je dus nog harder knijpen(kracht maal arm)

Maar als ik het zo hoor dan moet je eens kijken naar andere pads of zelfs pads en schijven. Het zal wel niet zo best meer werken bij jou.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

ok duidelijk.

Als die arb er onder gaat aan de voorzijde zal ik alles even opmeten en schoonmaken.
De remvloeistof heb ik laatst vervangen.
En achter heb ik de cilinders vervangen en de remmen afgesteld. (oude cilinders waren niet meer te ontluchten)


Het gevaar met een/mijn 100 is dat je op de snelweg op de linkerbaan afstand houdt ivm het remgedrag.
Maar door die ruimte gaan ze er juist tussen waardoor het juist gevaarlijk wordt :evil:

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

je kan anders ook altijd nog beter pads en schijven nemen. van green stuff bijvoorbeeld. scheeld opzig wel wat in rem kracht.
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Plaats reactie