Onze nieuwe MG ZT heeft het al begeven

Peter de Gouw

Bericht door Peter de Gouw »

Benzine meter probleem met de V8 uitvoering is volgende.

BMW heeft software om te voorkomen dat de meter in de bochten vrolijk van leeg naar vol gaat. (zoals in al mijn vroegere Alfa's.).
Nu is die Software zo ontwikkeld dat er een maximaal verbruik wordt gehanteerd. Als er meer benzine uit de tank is gaat de computer er vanuit dat je dus constant in een scherpe bocht rond rijd.

Nu is het bij mijn V8 niet echt een probleem om de grens van BMW ruim over te gaan. Een benzine met nog een kwart benzine en toch vrijwel leeg is zeker geen probleem.

Omdat het om een gebruikte auto gaat zou het me niet verbazen als ze er voor verkoop (de vorige eigenaar) gewoon even benzine uit gehaald hebben. Dan is de computer het dus kwijt.

Met een V6 of kleiner kan ik me niet voorstellen dat je het maximum verbruik kan verslaan tenzij ze dit per model hebben geprogrammeerd.

Moraal van dit verhaal. Stop een reserve tankje met benzine in je auto. Die 5 liter brengt me net naar de volgende pomp.

succes.
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

Heb net toevallig 10 liter tankje aangeschaft en die volgegooit met reserve benzine. Ga morgen vroeg naar Oostenrijk, en ben bang dat de bergen ook wel eens invloed kunnen hebben op de benzine meter.

Bedankt voor je uitleg ;)
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

de benzinemeter van een V6 heeft dit V8-probleem niet, het verbruik is hier niet hoog genoeg voor ;)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Plaats reactie