Welke pakkingen zijn dit?

414 416 418 420 45
Sander02
MG-R Freak

Welke pakkingen zijn dit?

Bericht door Sander02 »

Jaar geleden is koppaking, spruitstukpakking,waterpomp, rotor en verdeelkap vervangen bij ex rover dealer.
Nu is de auto net voor grote beurt bij universele garage geweest.

Ik zie olielekkage op het blok. En dat was er volgens mij voor de beurt nog niet. Ze hebben bougies en olie vervangen en als meerwerk onstekingsvereler gereinigd en remvloeistof vervangen.

Ik ben terug geweest en aangezien ze niet 100% zeker wisten of het door hun kwam willen ze de koppakking vervangen voor alleen materiaalkosten. 30 euro dacht ik.

Hoe heten de 2 pakkingen op de volgende foto. Nummer 2 is de koppakking zeker of niet?
Ze zeiden dat er ook nog een andere pakking links onder het spruitstuk lek was, maar die hoeft niet vervangen te worden. Oliepijl in de gaten houden was advies.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sander02 op wo jul 30, 2008 12:45 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
416SI 1996
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

1 = kleppendeksel pakking
2 = koppakking...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Bedankt. Kan een lekkage ineens optreden zodat het olie goed zichtbaar is?
Want anders had die garage wel een opmerking gemaakt en ik had zelf voor en na de beurt nog gekeken. En nu een week later, bijna niet gereden zie ik dus al die olie. Dan hadden er toch al wat druppels moeten zitten ofzo een week geleden?

Ook wat betreft de pakking onder het spruitstuk, hoe heet die? Misschien zit daar wel gewoon olie op door de koppaking of die andere pakking lek.
Laatst gewijzigd door Sander02 op wo jul 30, 2008 12:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
416SI 1996
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Ik heb ineens allerlei vragen. Toen vorig jaar de koppaking lek was, was er geen sprake van olielekkage op het blok. Hoe zit dat precies? Zat het lek toen soms op ander gedeelte? Zoja, dan hoef ik me nu dus niet zorgen te maken of de kop.

en het zou het ook ook nog zo kunnen zijn dat het kleppendeksel pakking lekt waardoor de olie omlaag loopt en boven dat randje van de koppaking blijft liggen?
416SI 1996
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

sander02 schreef:en het zou het ook ook nog zo kunnen zijn dat het kleppendeksel pakking lekt waardoor de olie omlaag loopt en boven dat randje van de koppaking blijft liggen?
Het kan inderdaad zo zijn dat de kleppendeksel pakking lek is en dat ie daarom lekt, aangezien deze hoger zit dat je koppakking kan het naar beneden lopen.

Misschien dat ze iets geknoeid hebben met olie tijdens de beurt, misschien dat ze iets te veel of andere dunnere olie erin hebben gegooid waardoor het gaat lekken.... gewoon goed je olie in de gaten houden...

Dat je koppakking lek is, wil niet altijd zeggen dat je olie naar buiten komt, dat er olie in je koelwater zit, dat de auto gaat roken vanwege lekkage aan de binnenkant.. Bij de Vi van ons was de koppakking ook lek, echter kwam het daar gewoon met een straaltje naar buiten zetten, tenminste de koelvloeistof dus, olie bleef schoon en goed op niveau....

gevolg was oververhitting van de kop en gescheurde kop, ligt nog bij autobedrijf van noort, moet men maar eens vragen naar de kop, die heeft hij als voorbeeld liggen, wat er kan gebeuren...
sander02 schreef: Kan een lekkage ineens optreden zodat het olie goed zichtbaar is?
Ja... kan bijvoorbeeld in een keer een druk opbouwen, welk dan door de pakkingen komt..
But to be me...!!

Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Dank voor je uitgebreide antwoord.

Aangezien ze aangeboden hebben de koppakking voor alleen matriaalkosten te vervangen, zal ik dat dan toch maar laten doen of zal ik de ex rover dealer bellen die nu helaas naar een andere plaats verhuist is om te vragen of zij het nog onder "garantie" doen? Is namelijk precies 13 maanden geleden vervangen.

Het kan toch zowiezo zo geen kwaad lijkt me om dat ding weer te vervangen.
Echter moeten ze wel het nieuwere type koppaking gebruiken. Die oude zullen ze toch wel niet meer kunnen krijgen? Heeft het nieuwe type nog een naam/artikelnummer die iemand weet? Van Range Rover toch of Ford.
Laatst gewijzigd door Sander02 op wo jul 30, 2008 1:38 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
416SI 1996
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Overigens is mijn koppeling aan vervanging toe en maakt de auto dus mogelijk wat meer toeren(soms zeker), misschien is de boel daardoor wat warmer geworden icm het heette weer.
416SI 1996
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

PS... voor 30 euro vervangen ze de kleppendeksel pakking, niet de koppakking...

volgens www.hbase.nl :

Koppakkingset : 154.40 bruto
kleppendekselpakking: 25 bruto = 30 incl BTW

Dat je koppeling versleten is en dat ie daardoor wat meer toeren maakt kan ik me voorstellen, echter dit is wel meer toeren zonder al te veel extra belasting, denk er maar aan dat je gaf geeft terwijl je de koppeling ingedrukt houdt....

Daar zou het niet aan liggen....
But to be me...!!

Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Ik weet eigenlijk zeker dat ze het ook over de koppakking hadden. Heb namelijk nog verteld dat deze vorig jaar is vervangen. Raar zeg. Misschien mot ik ze ff mailen want met wat voor koppakking ze dan aankomen? De originele uit 1996 soms voor 30 euro :mrgreen:
416SI 1996
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

NEE

1. Kleppendekselpakking
2. Nokasdragerpakking(dit is een vloeibare pakking)

De koppakking zit onder de KOP, en dus onder de uitlaatpoorten.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

118GTR schreef:NEE

1. Kleppendekselpakking
2. Nokasdragerpakking(dit is een vloeibare pakking)

De koppakking zit onder de KOP, en dus onder de uitlaatpoorten.
Bedankt!!!! Ik zat net te zoeken op forum en daar kwam in inderdaad foto tegen waar iemand dat ook aangaf, wilde het al gaan vragen hier.

Dan zullen ze denk ik alleen 1 vervangen. Verwarrend allemaal, ik ga ze ff mailen.
416SI 1996
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Mista T schreef:PS... voor 30 euro vervangen ze de kleppendeksel pakking, niet de koppakking...

volgens www.hbase.nl :

Koppakkingset : 154.40 bruto
kleppendekselpakking: 25 bruto = 30 incl BTW
De koppakking van Payen (BW750) komt op 29,50 incl. btw ; een complete
koppakkinset komt op 119,50
416SI 1996
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

En wat betreft de lokatie van de koppaking:

Afbeelding

Das dan toch niet onder het spruitstuk?
416SI 1996
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Oeps....

zat ik FF verkeerd...

Maar inderdaad... de kleppen zitten in de kop, net als de verbrandingskamers.. aangezien daar de uitlaat zit, zit de koppakking inderdaad onder het spruitstuk,
iets te enthousiast gereageerd denk ik.... is warm he..
But to be me...!!

Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Maar wat is dat nu op dat getekende plaatje? Cylinder head gasket is toch koppakking? En op dat plaatje zit die boven spruitstuk??
416SI 1996
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

NEE, wordt tijd dat je opzoekt wat de spruitstukken zijn. Op het plaatje is idd de koppakking te zien, maar geen van de spruitstukken.
Laatst gewijzigd door 118GTR op do jul 31, 2008 10:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie