Motorblokken

Technische informatie over MG's en Rovers.
Sander Vermeij

Motorblokken

Bericht door Sander Vermeij »

Weet iemand welke motorblokken er in de ZR passen behalve de K-serie?
Ik heb nu een 1.4 maar ik wil echt meer power, dus logische keuze is 1.8 K-serie.
Maar ik ben benieuwd wat er nog meer in past?
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

met een hamer past alles ;)

serieus, ik zou bij de K-serie blijven, dat is tenminste plug & play.

Verder past de KV6 ook met veel werk, de T16 Turbo is ook een optie.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Sander Vermeij

Bericht door Sander Vermeij »

en waarmee krijg ik de meeste power en is best te doen (lees; haalbaar)?
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9111
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: ik zou er gewoon een ZR 160 [160 pk}blok inleggen
de meest eenvoudigste optie.

kv6 te veel aanpassen{180 pk}
t-serie past net niet onde motorkap{200 pk}
k serie 1.8 turbo {verplicht emerald ecu} en veel aanpassen{170 pk}

dit is even kort gezegt
Afbeelding
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

T-serie past wel hoor, rijden er (in Engeland) al diversen van rond. Flink veel vermogen, maar 't wordt een onderstuurd hok met zo'n zwaar blok voorin.
De KV6 past net niet onder de motorkap :).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

lol diversen is een vet understatement, ik gok dat onderhand 1 op de 4 bubbles met een T16 rondrijd daar :P
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9111
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

Striker schreef:T-serie past wel hoor, rijden er (in Engeland) al diversen van rond. Flink veel vermogen, maar 't wordt een onderstuurd hok met zo'n zwaar blok voorin.
De KV6 past net niet onder de motorkap :).
:mrgreen: ah , mijn fout .het was dus net andersom ;)
Afbeelding
Sander Vermeij

Bericht door Sander Vermeij »

en een civic vtec turbo?
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

mja, een Rover V8 of een Suzuki Hayabusa kan ook :roll:

nogmaals, met een hamer past alles maar het is de vraag of je het erg vind om veel custom werk te doen, of dat je plug & play wil.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Sander Vermeij schreef:en een civic vtec turbo?
Die past niet in zijn geheel onder de motorkap.... zou ook wel heel vreemd staan....

Maar het motortje zou wel passen, maar zoals mark16v zegt, veel aanpassen, customizen om het pas te maken, is maar de vraag of je dat wilt....

Of de 2.0 Judd engine die past ook.... moet je alleen elk jaar je blok reviseren
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
WouterRover25

Bericht door WouterRover25 »

Waarschijnlijk is het ook wel verstandig je remmen aan te passen. Je hebt waarschijnlijk trommels achter, en met zoveel meer vermogen (160+) zou ik naar een ander onderstel kijken... :!:
Sander Vermeij

Bericht door Sander Vermeij »

hmm word wel weer duur dan...

Maar nu we het toch over passen hebben; zouden de stoelen van een FT in een ZR passen?! :roll:
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

wederom niet plug en play maar uiteindelijk is het wel pas te krijgen.

weet niet of bij een F/TF stoel de rugleuning verstelbaar is maar daar zou je wel problemen mee kunnen krijgen want volgens mij zit je in een F/TF nogal onderuitgezakt omdat de vloer hoger is.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

ik ken iemand die nog een motor, onderstel en remmerij van een brm heeft ;)
MG ZR S1800
WouterRover25

Bericht door WouterRover25 »

Frekkel schreef:ik ken iemand die nog een motor, onderstel en remmerij van een brm heeft ;)
Kijk daar heb je wat aan, ben je in 1 keer klaar. Is wel een hele operatie en dan heb je daarna een heel andere auto. Leuk experiment!
devilxtreme

Bericht door devilxtreme »

Het zelfde gedacht hier.
Ik heb een standaard 1400, nu ik hem nog zou willen houden is er wel nood naar extra vermogen.
Nu heb ik dit zien staan
http://shop.xpowerforums.com/shop/279_5 ... engine.htm

Wat denken jullie?
Plaats reactie