aankoopadvies rover 75

75 en 75 Tourer
jrov

Bericht door jrov »

bedankt voor jullie tips.

Waarom een ex-lease? Omdat de meeste 75's diesel een lease verleden hebben, en ik toch mijn zoektocht wil beperken tot nederland. Maar het blijft een verhaal van de juiste tegenkomen voor de juiste prijs.

En over de MG ZT, daar mis ik toch het chroom en wortelnotenhout. Dit zijn toch de zaken die naar mijn mening de R75 tot een chique verschijning maken, maar smaak blijft persoonlijk. De MG ZR vind ik persoonlijk wel weer een leuk aftreksel van de R25.

Ik heb er al een aantal bekeken, en heb wel gemerkt dat er veel rokersbakken tussen zitten. Schijnbaar is de R75 geliefd bij sigarenrokers, of ik heb louter pech. Ik merk ook trouwens vaak dat er in de 2004 modellen geen fabrieksaudio inzit, toch wel jammer want je blijft nostalgisch "frontje trekken". Ook vind ik fabrieksaudio iets strakker ogen. Was de optie fabrieksaudio verschrikkelijk duur destijds ofzo?

Ik heb er trouwens wel een op het oog bij een handelaar, binnenkort even kijken welke deal er te maken valt.
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Bericht door mixtuurorgel »

Rover -audio is hopeloos gedateerd met een cassette-deck en geen CD speler.
Voor het afspelen van een CD is een CD-wisselaar nodig.
Volgens mijn dealer was de bijpassende navigatie ook niet meer van deze tijd, kan ik niet over oordelen omdat er bij al een andere navigatie in zat.
kasper

Bericht door kasper »

jrov schreef:bedankt voor jullie tips.

Waarom een ex-lease? Omdat de meeste 75's diesel een lease verleden hebben, en ik toch mijn zoektocht wil beperken tot nederland. Maar het blijft een verhaal van de juiste tegenkomen voor de juiste prijs.
Helemaal geen slechte gedachte, plaatwerk en zo is meestal ok onderhoud is ook meestal ok. den de motoren kunnen er nog wel een tonnetje(s) of zo bij draaien.
jrov schreef: En over de MG ZT, daar mis ik toch het chroom en wortelnotenhout. Dit zijn toch de zaken die naar mijn mening de R75 tot een chique verschijning maken, maar smaak blijft persoonlijk. De MG ZR vind ik persoonlijk wel weer een leuk aftreksel van de R25.
Als je voor een Mk2 gaat, kijk dan eens naar een Ambition uitvoering: Zwart hout, sportstoelen, geen chroom op de flanken, voor mij juist datgene wat tussen een klassieke Rover en een MG in zit.
jrov schreef: Ik merk ook trouwens vaak dat er in de 2004 modellen geen fabrieksaudio inzit, toch wel jammer want je blijft nostalgisch "frontje trekken". Ook vind ik fabrieksaudio iets strakker ogen. Was de optie fabrieksaudio verschrikkelijk duur destijds ofzo?
Ik denk dat een fabrieksaudio erg duur is om te ontwikkelen, MG-Rover had natuurlijk niet zo veel geld meer, dus vandaar terug naar de DIN inbouw blokken. Overigens vind ik die bij mij ingebouwd is gewoon waardeloos (Pioneer) priegel knopjes en een display als een vuurtoren (erg storend bij avondritten)

Goedkoop kun je deze radio in combinatie met de Harman Kardon versterkers en speakers nou niet echt noemen!
Had mij maar een fabrieksradio gegeven!
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

weet niet of de standaard radio van HK is, maar er is wel een HK audio als optie geweest en dat klinkt echt super :bangin:
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
kerkhoff.gjwm
MG-R Regular
Berichten: 80
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 1:07 pm
Woonplaats:

Bericht door kerkhoff.gjwm »

De meest eenvoudige autoradio is bij mijn weten een Philips, schijnt geen geweldig geluid te geven, de wat luxere met cd-wisselaar is een Alpine, de meest uitgebreide set heeft in plaats van de standaard speakers HK-speakers en een subwoofer.
Eric27
MG-R Freak
Berichten: 698
Lid geworden op: di feb 06, 2007 9:48 pm
Woonplaats: Dedemsvaart

H7 lampen

Bericht door Eric27 »

Ik plaats een soort condensator tussen de plus en de min pool van de accu daarna heb je geen last meer van kapotte lampen. Deze condensator kun je zo bij de autoshop kopen kost circa 8 euro.
roger.ruiters schreef:dag jrov!
Ik heb zelf een maand geleden een 75 tourer 2.0 cdt van 2002 gekocht met 152.000 op de teller.
Dezelfde vragen die jij hebt, had ik toen ook.
Ik heb eens goed op www.problemcar.nl gekeken en op de gebruikerservaringen va n www.auto week.nl (my review).
Hier kon ik voor dit model met dit blok geen enkel verontrustend bericht lezen, integendeel.... over deze motor lees je enkel positieve verhalen.

Als zwakke punten heb ik nota genomen van de volgende:
- draagarmen
- lucht-massameter
- aircofan
- snel verslijt van H7-koplampen (neem je een versie met xenon... dan heb je dat probleem niet :D )

Nu, een maand na aanschaf valt mij wel op dat ik een hoog brandstofverbruik heb, gemiddeld 1 op 12. Dat valt mij wel tegen. Voor een stukje is dat te verklaren omdat ik een automaat heb. Maar dan nog... overal lees je een verbruik van 1 op 14 tot zelfs 1 op 16 bij een normale zware rechtervoet....

Ik heb nu 4.000 km gereden, olieverbruik is niet te meten, zo weinig... dus bij mij is dus op dit punt geen probleem.

Qua auto is het werkelijk een subliem voertuig: niet te vergelijken met de koffiemolens van Volkswagen en Audi. Alle denkbare luxe.
Ik had eerder een Alfa 156 1.9 jtd.... en over die motor ook niets dan goeds, maar de 2.0 cdt van rover is veel beschaafder en nodigt veel minder uit tot jakkeren (minder boetes is ook wel prettig :D )

Wel geef ik je de tip om een 136 pk-versie te nemen, de cdti dus.
Ik vind mijn 115 pk aan de krappe kant voor deze auto.

Persoonlijk vind ik het laatste model (MKII) minder mooi dan de MKI, maar dat is een kwestie van smaak.

Mocht je een wat ruimere keuze willen; kijk eens in Duitsland op www.mobile.de of www.autoscout.de
Let dan wel op de nog na te betalen BPM als je in Nederland woont. (houd rekening met een € 3.000 - € 4.000 BPM die je nog aan de NL-schatkist moet bijbetalen).

Hopelijk kun je hier wat mee!!
Roger
kuiper

H7 lampen

Bericht door kuiper »

Beste Eric,

Je schrijft:

Ik plaats een soort condensator tussen de plus en de min pool van de accu daarna heb je geen last meer van kapotte lampen. Deze condensator kun je zo bij de autoshop kopen kost circa 8 euro.

Wat is het voor een soort condensator (merk,type en capaciteit) heeft het een bepaalde naam?

Ik hoor graag!

Groet,

Ben Kuiper
sjoerd

Re: H7 lampen

Bericht door sjoerd »

kuiper schreef:Beste Eric,

Je schrijft:

Ik plaats een soort condensator tussen de plus en de min pool van de accu daarna heb je geen last meer van kapotte lampen. Deze condensator kun je zo bij de autoshop kopen kost circa 8 euro.

Wat is het voor een soort condensator (merk,type en capaciteit) heeft het een bepaalde naam?

Ik hoor graag!

Groet,

Ben Kuiper
Hoi Eric,

IK ben net als Ben geinteresseerd in meer details over het plaatsen van een condensator. Je hebt er ervaring mee. Kun je meer details geven waar we dan op moeten letten en de invloed hiervan op het electrisch circuit.
Bvd.
Sjoerd
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

aankoopadvies rover 75

Bericht door mixtuurorgel »

Wannneer het je lukt om je auto in het buitenland te verkopen, krijg je dan de BPM weer terug ?

mixtuurorgel
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

check www.rdw.nl 8)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Paul Giezen

ervaring Rover 75 CD1 AUT

Bericht door Paul Giezen »

Ik heb er inmiddels 200.000 km op de teller staan. Gekocht op 150.000 km. Veel onkosten aan gehad, nieuwe automatische versnellingsbak ( 5500 euro), nieuwe dynamo ( 650 euro), vaak lampjes, en andere elektronische storingen. Maar het rijden met deze auto is nog steeds een feest. Paul Giezen
Plaats reactie