Embleem voor MG ZT en ZT-T 260

Plaats reactie
Peter de Gouw

Embleem voor MG ZT en ZT-T 260

Bericht door Peter de Gouw »

De two-sxties club in Engeland is bezig om betere emblemen te maken. Deze bestaan dan uit een combinatie van de achthoek en MG logo maar nu met het Mustang Paardje tussen de letters. het zijn niet van de plakplaatjes die er nu op zitten maar echte emblemen van metaal.

Er is me verzekerd dat ze zowel op de ZT als de ZT-T passen.

Ik heb inmiddels ingeschreven voor 2 sets (verwacht tussen de 30 en 60 euro per set). Aangezien ik vrienden in Engeland heb die betaling willen doen en ook de emblemen mee kunnen nemen wil ik dit ook voor overige 260 rijders best doen.

Ik verdien er niks aan en zal de kosten voor transport delen over aantal deelnemers. Voor zover ik weet zijn er op dit moment maar 2 :( 260 rijders aangesloten maar misschien is dit een reden voor meer leden.

Mocht je een foto willen zien mail me dan even of kijk op de site:
http://www.two-sixties.com/
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

mooi logo, gebruik het al een tijdje
maar persoonlijk zou ik eerder voor de x-power logo's gaan
MG ZR S1800
Peter de Gouw

Bericht door Peter de Gouw »

Het is niet zo dat ik de keuze heb in het logo.

De two sixties club doet een forse investering om de logo's te laten maken. De plakplaatjes die MG nieuw geleverd heeft zijn een aanfluiting en voor toen zo'n dure auto bijna een reden hem niet te kopen. Ik kon het in eerste instantie echt niet geloven toen mijn embleem begon af te bladderen en de dealer me vertelde dat het een sticker was. (de auto is net 2 jaar oud !).

Dus elk logo wat fatsoenlijk gemaakt is, is naar mijn idee een verbetering. Als ik mijn MG zou moeten vervangen zou ik hoogst waarschijnlijk een Mustang kopen. Dus voor mij is het een prima combinatie. (niet dat mijn ZT-T weggaat. Daar is het verder een veel te fijne auto voor).

Maar de bedoeling is puur om te helpen wat kosten te besparen voor 260 eigenaren die net als ik afbladderende plakplaatjes hebben (geloof me het ziet er echt niet uit).
Gebruikersavatar
MGPete
MG-R Freak
Berichten: 1970
Lid geworden op: ma aug 18, 2003 11:29 am
Woonplaats: Scheveningen
Contacteer:

Bericht door MGPete »

Peter,

kun je me wat info geven over wie en waar de logo's gemaakt worden?
Wil je ook een prijsindicatie geven voor de ontwikkeling van de metalen badges?

Wellicht is namelijk dit ook een goed idee om het met de normale logo's te doen.
Ik heb reeds ook een nieuwe badge klaar liggen voor mijn ZS. De huidige badge begint na iets meer dan twee jar ook aardig te verweren :?

Ik denk dat er vast meer geinteresseerden zullen zijn.

Gr.
Pete
AfbeeldingAfbeelding
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
Gebruikersavatar
pagan
MG-R Freak
Berichten: 1911
Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
Woonplaats:
Locatie: D-Town - Vlaanderen

Bericht door pagan »

:mrgreen: you've read my mind. Info over t maken van gepersonaliseerde badges graag.

cheers Pagan
Afbeelding
Peter de Gouw

Bericht door Peter de Gouw »

De badges worden gemaakt door twosixties.com wat een club/forum in Engeland is waar alle MG/Rover 260 (v8) rijders zich bij kunnen melden. Erg leuk want een aantal van de mensen die oorspronkelijk deze auto ontwikkeld hebben beantwoorden er vragen.

Tevens doet men pogingen om slechte onderdelen te verbeteren. Zo is er een sterk verbeterde kachelslang ontwikkeld (alleen als je rechtsstuur hebt overigens).

Natuurlijk zijn de badges ook al twee jaar onderwerp van discussie en is iemand begonnen met het maken van een labelpin. Die was erg leuk en werd goed verkocht.

Toen zijn ze begonnen met het ontwerpen van een embleem maar ook de constructie moet anders natuurlijk. Ze zijn nu aan het onderzoeken of het haalbaar is. Ze moeten ongeveer 200 sets maken om op een prijs van €30 uit te komen (niet helemaal helder of dit voor 1 of 2 emblemen is overigens).

Binnen de club bestellen de meeste leden nu 2 sets om dat aantal te halen. Let wel er zijn ca. 1000 260's gemaakt verdeeld over MG en Rover. Dus laat er een stuk of 700 MG's zijn waarvan er nog pakweg 500 - 600 rijden dan is dat dus best een lastig aantal. Zeker niet iedereen is lid en deze aantallen zijn wereldwijd.

(Ik heb een auto uit April 2005 en een serienummer rond de 800. Dus dat geeft aan hoe weinig er feitelijk zijn).

Ik wil met alle plezier informeren waar ze de badge gaan laten maken. Maar reken erop dat buiten het maken er veel werk zit in het voorbereiden en uitwerken van een logo. Ook een eerste investering van rond de € 5.000 lijkt noodzakelijk.

Wil niemand ontmoedigen maar kleine aantallen is uitermate kostbaar. Dat is ook de reden dat MG/Rover er een sticker van gemaakt heeft. Voor een paar honderd euro hadden ze heus wel een badge gemaakt.

Dus als je er serieus mee verder wilt zal ik het volgen en je op de hoogte houden. Ik bestel zo wie zo een extra set voor mezelf dus als ze er zijn is er altijd mogelijkheid om even te lenen/passen/etc.
Gebruikersavatar
MGPete
MG-R Freak
Berichten: 1970
Lid geworden op: ma aug 18, 2003 11:29 am
Woonplaats: Scheveningen
Contacteer:

Bericht door MGPete »

Peter,

dank je wel voor je uitleg.
Hou me graag op de hoogte. Ik zal op ZSCentral een balletje opgooien. Wellicht zijn er daar meer geinteresseerden voor ZS badges.
1 keer in de twee jaar je badges vernieuwen is natuurlijk van de zotte.

Maakt twosixties ze echt zelf, of wordt het uitbesteedt?


Wat zijn de maten van de voorste badge op een ZT?
AfbeeldingAfbeelding
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
Peter de Gouw

Bericht door Peter de Gouw »

Ik zit niet echt "diep" in twosixties dus zeker weet ik het niet.
TwoSixties heeft zelf het ontwerp gemaakt oorspronkelijk voor een sticker, later een speldje.

Dat zelfde ontwerp is nu met best wel veel werk aangepast naar een embleem. Exacte maten heb ik nog niet (achter is kleiner dan voor).

Ze maken ze niet zelf. Als we een beeld van aantallen en prijzen hebben en dat lijkt je wat wil ik wel proberen uit te vinden wie de leverancier is zodat je mogelijk direct in contact kan komen.

Voor Zandvoort zal ik ze helaas nog niet hebben en dus moeten doen met afbladderende stickers. Nog geen zicht op emblemen tot op heden, helaas.
Gebruikersavatar
MGPete
MG-R Freak
Berichten: 1970
Lid geworden op: ma aug 18, 2003 11:29 am
Woonplaats: Scheveningen
Contacteer:

Bericht door MGPete »

Maar je weet toch wel de maten van de huidige ZT badges?
AfbeeldingAfbeelding
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

moest twosixties zelf niet betalend zijn was ik er al een jaar lid van en had ik ongetwijfeld ook badges gekocht, jammer maar helaas.
MG ZR S1800
Peter de Gouw

Nieuws over de ZT(-T) badges voor V8 - 260

Bericht door Peter de Gouw »

De badges zijn nu gemaakt. Ik heb ze besteld alleen er zijn roest problemen. Ze gaan dat nu eerst uitzoeken en de bestelde badges worden dus voorlopig niet geleverd.

Overigens zijn er voor mijn ZT-T geen geschikte badges voor de achterklep (afwijkende maat tov de sedan).

Geduld is een schone zaak. Maar blijf hoop houden.
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9049
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: lees je wel eens PB peter ?
Afbeelding
Plaats reactie