achterklep vervangen...hoe zet ik de kentekenplaat over

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
arthur623

achterklep vervangen...hoe zet ik de kentekenplaat over

Bericht door arthur623 »

Wegens een deuk in mijn achterklep heb ik de achterklep vervangen door een gaaf exemplaar van de sloop. Passen en meten, sluit nog niet helemaal goed maar dat is een kwestie van finetunen. Nu zit ik alleen met het probleem van mijn kentekenplaat. Die zit met popnagels vast aan mijn oude achterklep.

Ik neem aan dat ik die moet uitboren? Want een nieuwe plaat halen is geen optie, want dan moet ik volgens mij de oude inleveren, wil ik een duplicaatcode vermijden...toch?

Ziet er in ieder geval al beter uit niet waar. De vorige eigenaar heeft ook de ruitenwisser weggehaald, hetgeen ik niet verkeerd vind staan. Alleen die vervelende tribal stickers gaan nog wel weg :roll:

Alleen die roest in de achterste wielkasten...grrrrr. Viel eerst niet op maar nu hij weer redelijk strak is stoor ik me er ontzettend aan.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rvelleko
MG-R Freak
Berichten: 2647
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 7:41 pm
Woonplaats: Wateringen

Bericht door Rvelleko »

Popnagels kun je gewoon uitboren idd, zou beginnen met een 3 mm. boor en steeds iets groter tottie los komt ;)
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

die wagen waar die klep afkwam zat zeker aan de zijkant in elkaar?

die auto + eigenaar is lid van de club geweest volgens mij.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
arthur623

Bericht door arthur623 »

Ja gehele rechterzijkant zat in elkaar. Heb van die auto nu al draagarmen gehaald voor mijn 111 en nu achterklep voor mijn GTi. Van wie was hij dan? Want vond dat hij de achterste wielkasten wel creatief had aangepakt, zagen er nog strak uit na wat lassen en plamuren.
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
arthur623

Bericht door arthur623 »

thnx. Is hij nog actief op dit forum?
arthur623

Bericht door arthur623 »

nog een vraagje wat ik hier wel kwijt kan:

de gti waar ik de achterklep vandaan heb heeft ook nog rode gordels, zoals de oudere modellen. Omdat een van mijn spanners toch lam is, dacht ik dat t misschien wel leuk was. Hoeveel mag zoiets maximaal kosten?
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

niks, gordels hebben al een klapper opgevangen dus lekker laten liggen
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
arthur623

Bericht door arthur623 »

zijn ze dan meteen onbruikbaar joh?
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Yep,

Gordels mogen geen beschadigingen hebben, het is namelijk ook zo dat een gordel zo gemaakt is dat deze uitrekt op het moment dat er een klapper mee wordt gemaakt.... Dat is in dit geval gebeurt, dus de gordel zijn uitgerekt, niet verstandig om deze dus over te nemen.... Kan je beter rode 4 punts kopen..... en deze goed vast zetten aan het chassis :mrgreen:
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
arthur623

Bericht door arthur623 »

neh, teveel moeite. Thnx voor de info.
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

dan doe je een setje 3 punts die zaten er bij mij binne een half uurtje er in
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Plaats reactie