MG ZR Monogram Kleuren

Plaats reactie
knetterpijp

MG ZR Monogram Kleuren

Bericht door knetterpijp »

Gisteren op de Rai (lees ook mijn verslag in het SV forum), heb ik de ZR, ZS en ZT zien staan. Maar wat mij gelijk opviel, was dat de ZT er stond in een (te mooie) Ice Blue achtige kleur. Even nagevraagd en wat blijkt. Alle MG modellen zijn vanaf nu te leveren in een superuitgebreid scala aan lakkleuren. De kleuren zijn verdeeld in drie groepen: Supertallics (= effen kleuren, maar niet echt apart/mooi), Kinetic (= lak met pearlecent toplaag) en Chromactive (= super apart. Tegenwoordig erg in trek bij VW Golfjes). Voordat ik de ZR besteld had, was ik ook serieus aan het kijken naar de Peugeot 206 GTI en dat eigenlijk maar voor 1 reden: De ice blue (gris iceland bij Peugeot) kleur waarin de auto te leveren was. Ik heb de ZR in het antreciet besteld, maar het liefste heb ik 'm in het mirage (zoals de kleur bij MG-Rover heet). En daar onstond het probleem:
Prijzen van de nieuwe lakkleuren:
-Supertallic lak = 1660 Euro
-Kinetic lak = 2490 Euro !!!!
-Chromactive lak = 3740 Euro
En aangezien de ZR zo prijzig is dat ik nu al 416 Euro zelf moest bijleggen om de auto te kunnen leasen, haal ik het nooit om de auto met met kinetic lak te bestellen.
Ik heb echter wel 1 mogelijkheid: Zelf heb ik de ZR besteld met een metallic lak van 460 Euro. Als ik dit bedrag aftrek van de 2490 euro, kom ik ca. 2000 euro te kort.
Dit bedrag zou ik van mijn eigen geld kunnen betalen, waardoor de totale waarde van de auto lager wordt, en ik de auto zo kan leasen.
Maar......dit geld krijg ik nooit meer terug. Dus als ik deze baan zou kwijtraken, ben ik dat geld ook kwijt.
Maar aan de andere kant. Waarschijnlijk rij ik dan wel de komende 4 jaar in een supermooie auto!

Mijn vraag: Wat zouden jullie doen als je in mijn schoenen stond?
-De ZR laten bestellen in het antreciet of in het Mirage?

Let me know.

Mzzl.
Knetterpijp

P.S
Ik zal proberen om de folder in te scannen en dan op dit forum te plaatsen. Behalve de nieuwe lakkleuren, zijn er ook meer kleuren voor de stoelen leverbaar.
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Wat ik zou doen als ik jou was, is met de baas gaan zitten en kijken of je er goeie afspraken over kan maken. :idea:
Iets in de richting van: Mochten ze jou binnen 2jr laten gaan dat ze je dan 50% van het door jou toegelegde bedrag betalen etc...
Net als je voor de baas een cursus gaat doen en die kosten (binnen 2jr weg dan 50% van de kosten van de curus terug betalen o.i.d.) regeling hebt.. Maar dan andersom dus.. hihi. :lol:
Wie weet zegt je baas wel: Joh, doe maar. :wink:
Laat je het per maand inhouden van je salaris, merk je ook niet meteen een mega krater in je begroting, ga zo maar door.... :roll:

Maar goed, dat zou ik proberen. :mrgreen:
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
knetterpijp

Bericht door knetterpijp »

Heb een linkie gevonden waarop veel foto's te zien zijn van de nieuwe kleuren:
http://gallery.mg-rover.org/showgallery ... 18&thumb=1
Let vooral op de Mirage ZR en de Spectre TF.
Zeer netjes

Mzzl.
Knetterpijp
Tommer

Bericht door Tommer »

Wow, dat Mirage is wel enorm speciaal.
En dan speciaal niet in de betekenis dat het lelijk is, maar wel echt opvallend.
Nu mag dat gerust voor een auto als de ZR.
Dit maakt hem nog opvallender dan een Ferrari, op die foto's lijkt het alsof hij van een andere planeet komt.
Wel jammer dat dat zoveel moet kosten.
Persoonlijk vind ik dat 4x te duur: voor 600€ zou ik er nog over nadenken.
Maar 2000€ spendeer ik toch liever aan wat meer km of aan een autovakantie in de ZR (op schotse country roads ofzo)
(al zijn de autostrades om er te geraken niet echt aangenaam met de short-gear ratio box.)

Nu denk ik ook dat je echt niet zo'n speciale kleur nodig hebt om de ZR speciaal te maken. Die zijn zo al erg zeldzaam en opvallend (in de goede zin). Denk ook eens aan de moeilijkheden als je een kleine botsing doet.
Die kleur zullen ze echt niet overal hebben, die zal wel van Engeland moeten komen. Je zal waarschijnlijk ook veel langer op je wagen moeten wachten.
Tommer

Bericht door Tommer »

En knetterpijp, al iets beslist :?:
knetterpijp

Bericht door knetterpijp »

Yip!...............Dat 't veel te duur is.
Zou de auto van mij zijn over 4 jaar, dan vond ik het de investering wel waard, maar 2500 euro is aardig wat geld.
En bovendien...antreciet is zeker niet verkeerd :mrgreen:
Eind april verwacht ik 'm :P
Foto's zullen zeker volgen!
Tommer

Bericht door Tommer »

Een weloverwogen en evenwichtige keuze! Net zoals de Zed dus :D
Tommer

Bericht door Tommer »

knetterpijp schreef:En bovendien...antreciet is zeker niet verkeerd :mrgreen:
Zeker niet!
(maar leg al maar een grote voorraad sponzen en autoshampoo aan...)
matroos

Bericht door matroos »

trophy blue ook, ja ja ik ben er eindelijk weer na 8 weken op zee.
Ga 27 april weer weg voor 6 maanden en kom in oktober weer terug, dan horen jullie wel weer van me.

De groeten,

Matroos :D
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Heya Matroos.. Er is tussentijd nog een meeting hoor.. :mrgreen:
Misschien tot dan! ;)
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
matroos

Bericht door matroos »

Ik heb trouwens vandaag nog met een andere MG ZR 160 op gereden, dat zie je toch niet zo vaak 2 MG ZR 160 in dezelfde kleur.

De groeten,

Matroos :D
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hya,

'k heb pas 2x een ZR in het wild gezien en nog maar 1x een ZS :cry:
Moet ik er wel bij zeggen dat ik de laatste tijd niet veel op de weg zit .. en als ik op weg ben is het in de rustige tijden.

Cheers,
Dennis 8)
You can go fast ... but I can go anywhere.
Plaats reactie