Collega auto-liefhebbers,
Ik heb (dus) sinds kort een MG TF. Nu wees een collega van mij me erop dat er slechts uit 1 uitlaat "rook" kwam. Ik heb er ook eens aan gevoeld na een eindje rijden, en de andere uitlaat blijft ook zo goed als koud. Enig idee waar dit door kan komen en of dit kwaad kan?
Alvast bedankt voor de reactie!
Serge
Uitlaat
Is een beetje afhankelijk van het type.
Volgens mij heeft elke TF een klep in de uitlaat die d.m.v. een vacuum wordt bediend. Bij het starten staat de klep open, vervolgens sluit de klept en bij vollast gaat hij weer open.
Schijnt met emissieeisen verband te hebben.
Een MGF Trophy heeft dit ook.
Het is dus wel normaal.
Tevens zoeken de uitlaatgassen de weg van de minste weerstand.
Dus zou kunnen als de klep wel open staat er nog steeds meer uit de andere komt.
Bij mij is bij stationair 1 warm en 1 koud en bij flink doorrijden beiden heet.
Als je onder de bumper kijkt kun je aan de rechter kant, vlak voor het sierstuk, de klep wel zien zitten.
Met als het goed is een slang/stekker.
Volgens mij heeft elke TF een klep in de uitlaat die d.m.v. een vacuum wordt bediend. Bij het starten staat de klep open, vervolgens sluit de klept en bij vollast gaat hij weer open.
Schijnt met emissieeisen verband te hebben.
Een MGF Trophy heeft dit ook.
Het is dus wel normaal.
Tevens zoeken de uitlaatgassen de weg van de minste weerstand.
Dus zou kunnen als de klep wel open staat er nog steeds meer uit de andere komt.
Bij mij is bij stationair 1 warm en 1 koud en bij flink doorrijden beiden heet.
Als je onder de bumper kijkt kun je aan de rechter kant, vlak voor het sierstuk, de klep wel zien zitten.
Met als het goed is een slang/stekker.
Re: Uitlaat
Is in de gehele autowereld een "standaard" methode om wat meer tegendruk in de uitlaat te krijgen, iets andere emissie en vooral minder geluid!sergevanee schreef:Collega auto-liefhebbers,
Ik heb (dus) sinds kort een MG TF. Nu wees een collega van mij me erop dat er slechts uit 1 uitlaat "rook" kwam. Ik heb er ook eens aan gevoeld na een eindje rijden, en de andere uitlaat blijft ook zo goed als koud. Enig idee waar dit door kan komen en of dit kwaad kan?
Alvast bedankt voor de reactie!
Serge
Hierdoor is een (sportieve)auto beter op typegoedkeur te krijgen. je bent met je TH in het gezelschap van Ferrari en B*W bijvoorbeeld.
Overigens geef je hier inderect wel mee aan dat je eigenlijk nog nooit hard met de auto gereden hebt Bij een wat hoger toerental gaat een klep in de uitlaat open die ervoor zorgt dat de gassen het systeem via beide uitlaatpoorten verlaten.
Veel plezier met je TF!