Water in kofferbak MGF + keuze type banden
Water in kofferbak MGF + keuze type banden
Beste MGF liefhebbers,
Ik heb sinds kort een MGF uit 1996. Hij rijd echt heel erg goed! Echter bemerkte ik dat er behoorlijk wat water staat in de kofferbak achter het motorblok. Weet iemand waar dat vandaan kan komen, of dat het misschien een bekend euvel is? En ik heb ook begrepen dat de MGF nogal gevoelig is voor type band. Welke banden zijn geschikt voor de MGF???
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Groetjes,
Vincent
Ik heb sinds kort een MGF uit 1996. Hij rijd echt heel erg goed! Echter bemerkte ik dat er behoorlijk wat water staat in de kofferbak achter het motorblok. Weet iemand waar dat vandaan kan komen, of dat het misschien een bekend euvel is? En ik heb ook begrepen dat de MGF nogal gevoelig is voor type band. Welke banden zijn geschikt voor de MGF???
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Groetjes,
Vincent
Re: Water in kofferbak MGF + keuze type banden
Even de rubbers controleren, maar ik denk dat het bij de achterlichten naar binnen komt. Waarschijnlijk even afkitten.Vincent79 schreef:Echter bemerkte ik dat er behoorlijk wat water staat in de kofferbak achter het motorblok. Weet iemand waar dat vandaan kan komen, of dat het misschien een bekend euvel is?
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Die Goodyear Eagle F1 GS-D3, zijn nou precies de banden die je NIET moet monteren. En de MGF de reputatie hebben gegeven gevoelig te zijn kwa banden.
de D2 zat er std onder, vandaar dat veel mensen die vervangen hebben met de D3 aan de achterkant.
Niet dat de D3 een slechte band is, maar hij schijnt gewoon niet goed te werken op een MGF als er ook andere banden zijn gedemonteerd. 4xD3 is wel goed.
de D2 zat er std onder, vandaar dat veel mensen die vervangen hebben met de D3 aan de achterkant.
Niet dat de D3 een slechte band is, maar hij schijnt gewoon niet goed te werken op een MGF als er ook andere banden zijn gedemonteerd. 4xD3 is wel goed.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
Ik denk dat Rick dat wel degelijk bedoelde.
combi D2- D3 is inderdaad immers levensgevaarlijk op een F. Sterker nog, zoals Rick aangeeft, monteer steeds 4X dezelfde banden op een F/TF.Rick Ordelman schreef:Good year GS-D3 zijn ook goede banden.
Het belangrijkste is dat je wel 4 dezelfde banden neemt.
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
- RickO
- MG-R Addict
- Berichten: 253
- Lid geworden op: di nov 07, 2006 9:52 pm
- Woonplaats: Sambeek (NL)
- Locatie: Sambeek (NL)
- Contacteer:
idd. Het belangrijkste is dat je 4 dezelfde banden monteert.
Ook al kun je aan GSD2 banden komen kun je het beter niet doen aangezien deze niet meer gemaakt worden. Mochten je achterbanden dan versleten zijn en je voorbanden niet, is het toch beter om 4 nieuwe banden kopen. Dan heb je later toch meer kosten.
Ook al kun je aan GSD2 banden komen kun je het beter niet doen aangezien deze niet meer gemaakt worden. Mochten je achterbanden dan versleten zijn en je voorbanden niet, is het toch beter om 4 nieuwe banden kopen. Dan heb je later toch meer kosten.
MGF Britisch Racing Green 1997
MG ZT 260 Pearl Black 2004 (sold)
MG ZR 160 Starlight Silver 2004 (sold)
MG ZT 260 Pearl Black 2004 (sold)
MG ZR 160 Starlight Silver 2004 (sold)
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
Toch wel, ze worden nog steeds gemaakt, maar in zeer beperkte oplage. Ik kan je een adres geven waar er net een hele boel nieuwe GSD2's geleverd zijn, dus geen oude stock of zo.RickO schreef:Ook al kun je aan GSD2 banden komen kun je het beter niet doen aangezien deze niet meer gemaakt worden.
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Ik wil geen spelbreker zijn, maar er zijn nog andere mogelijkheden voor waterinsijpeling in de kofferbak. In de eerste jaren van de MGF zijn er enkele wijzigingen doorgevoerd ivm. rubber afdekdopjes aan de onderkant van het kofferdeksel. Ik zou eveneens die richting bekijken.
En voor alle duidelijkheid: 4x dezelfde band wil zeggen: 4x hetzelfde merk/type. Je kan nog altijd kiezen voor vooraan een smaller maatje dan achteraan.
En voor alle duidelijkheid: 4x dezelfde band wil zeggen: 4x hetzelfde merk/type. Je kan nog altijd kiezen voor vooraan een smaller maatje dan achteraan.
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
De rubberen dopjes zitten niet op elke F/TF. Ik bv. heb ze ook niet, en toch geen drup in de koffer. T'zou mij dus verbazen dat daar het probleem zit, maar alle denkpistes bekijken kan nooit kwaad uiteraard.
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer