Technische informatie over MG's en Rovers.
bam
MG-R Core
Berichten: 5976 Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten
Bericht
door bam » ma mar 10, 2008 10:53 pm
Ik houd mij er eigenlijk helemaal niet mee bezig maar wat zou er allemaal aangepast moeten worden om een rover 45 1.8 motor in mijn 111 te planten.
Ik kreeg er laatst een aangeboden en heb hem afgewezen maar ergens knaagt het toch aan mij
Ik dacht zelf aan:
ECU + bedrading + sleutel zender
Radiateur
uitlaat
Brandstofpomp?
Versnellingsbak?
Ik zeg niet dat ik het ga doen maar als ik het in mijn kop krijg
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Jai
MG-R Freak
Berichten: 861 Lid geworden op: zo nov 27, 2005 9:30 pm
Woonplaats:
Locatie: Rotterdam
Contacteer:
Bericht
door Jai » ma mar 10, 2008 10:55 pm
Ik heb zo'n gevoel dat je de ophanging en al ook zal moeten aanpassen....
Jai
........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198 Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:
Bericht
door 118GTR » ma mar 10, 2008 11:02 pm
bam schreef:
Ik dacht zelf aan:
ECU + bedrading + sleutel zender -> Ja
Radiateur -> Nee
uitlaat -> Klein stukje
Brandstofpomp? -> Nee
Versnellingsbak? -> Nee
Heb jij trouwens al een AB of niet? Zoja dan heb je al een 3-AS unit en de bijbehorende bekabeling, dan wordt het echt super simpel.
verdere aanpassingen zijn niet nodig, maar remmen/dempers/arb's en dergelijken zijn voor je eigen veiligheid wel aan te raden.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
bam
MG-R Core
Berichten: 5976 Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten
Bericht
door bam » di mar 11, 2008 5:54 am
Dit valt mee dus, en nee ik heb een aftermarket ab wordt dus iets meer werk.
Maar dempers zijn die zo te instaleren ik dacht dat ik aanpassingen miste?
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954 Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse
Bericht
door Mark16v » di mar 11, 2008 10:13 am
2 kleine driehoekjes ter versteviging bovenaan de schokbreker.
de gaten zitten er als het goed is al.
driehoekjes schijn je te kunnen kopen bij de dealer, je kan ook zelf iets erin lassen.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
bam
MG-R Core
Berichten: 5976 Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten
Bericht
door bam » di mar 11, 2008 7:49 pm
Ok duidelijk zal ik eerst de 45 in orde maken en dan eens gaan beginnen met de cabrio met arb's dempers en die sh*t remmen.
Maar die Engelse hebben het niet over een driehoekje maar over platen voor 10 pnd de 2 bij de dealer
Laatst gewijzigd door
bam op wo mar 12, 2008 11:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198 Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:
Bericht
door 118GTR » wo mar 12, 2008 3:09 am
Het zijn die dingen idd, ze lijken ergens wel op 2 driehoekjes. Als ik ze zelf zou maken dan zouden het waarschijnlijk ook echt 2 driehoeken en een cirkel worden die vervolgens aan elkaar gelast zijn.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
bam
MG-R Core
Berichten: 5976 Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten
Bericht
door bam » wo mar 12, 2008 6:23 am
Ok duidelijk dus bedankt.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954 Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse
Bericht
door Mark16v » wo mar 12, 2008 9:57 am
118GTR schreef: Als ik ze zelf zou maken dan zouden het waarschijnlijk ook echt 2 driehoeken en een cirkel worden die vervolgens aan elkaar gelast zijn.
idd zo zat het bij mij. heb er helaas geen fotos van.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729 Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht
Bericht
door Striker » wo mar 12, 2008 10:15 am
118GTR schreef:
Heeft de 111 dan niet dezelfde brandstofpomp als een 1.4 SPi?
Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier !!
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954 Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse
Bericht
door Mark16v » wo mar 12, 2008 11:09 am
dacht dat de 1.1tjes ook SPi waren toch?
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198 Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:
Bericht
door 118GTR » wo mar 12, 2008 12:36 pm
Ik ging ervanuit dan BAM's 111 een Mpi was omdat het een Mk4 is, maar ik realiseer me nu dat er in NL ook SPi's zijn.
Kwestie van even kijken onder de motorkap, de capaciteit is in iedergeval gelijk aan de SPi en MPi pompen die in GTi te vinden zijn.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
bam
MG-R Core
Berichten: 5976 Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten
Bericht
door bam » wo mar 12, 2008 11:14 pm
Heb ik die steunplaat nodig?
Zo ziet het er bij mij ook uit!
Heb ik dan toch die plaat nodig?
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198 Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:
Bericht
door 118GTR » do mar 13, 2008 2:25 am
Ja dus, want je hebt dat gat wel, maar er zijn geen verstevigingen aangebracht. kijk maar eens bij een GTi.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
bam
MG-R Core
Berichten: 5976 Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten
Bericht
door bam » do mar 13, 2008 6:16 am
Gurt schreef: Ja die heb jij ook nodig!! Bekende foto trouwens
Ja sorry Gurrt gewoon ordinair gejat
Ik wou het eerst vragen aan jou, maar ik ga vandaag waarschijnlijk langs de dealer dus had even snel antwoord nodig.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
bam
MG-R Core
Berichten: 5976 Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten
Bericht
door bam » do mar 13, 2008 9:03 pm
Ik zoek alleen een foto waar een voorbeeld op staat.
En wacht nog op antwoord van de dealer of de delen te verkrijgen zijn.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII