achterbank los van een rover 75

75 en 75 Tourer
sjoerd

Bericht door sjoerd »

Victor schreef:ik heb gezocht maar kan nix vinden, ja alleen van de officiele los te halen achterbank (die heeft knoppen aan de bovenkant) maar dat is dus een optie, net als een skiluik een optie is.

Aan de onderkant van de rugleuning moeten toch echt twee linten uitkomen. Tenminste dat was bij mij zo. Als je daar aan trekt gaan twee hendeltjes los bovenin de rugleuning.
Bedankt voor al je moeite. Ik blijf het proberen en laat je weten als het resultaat oplevert.
Met groet, Sjoerd
sjoerd

Bericht door sjoerd »

sjoerd schreef: Bedankt voor al je moeite. Ik blijf het proberen en laat je weten als het resultaat oplevert.
Met groet, Sjoerd
Victor ik heb 2 koortjes gevonden. Niet via de kofferbak maar via de achterbank zelf. Onder de onderkant van de rug van de bank. Aan de linkerkant hoor ik iets op en neer gaan als ik aan het koortje trek.En krijgt de rugleuning daar speling.Aan de rechterkant(stuurzijde) hoor ik niets en komt er geen speling op de rugleuning. Ik heb geen idee hoe het mechanisme aan de achterkant werkt of er uit ziet. Heb je nog een 'golden' tip, voordat ik iets kapot trek.
Alvast bedankt. Sjoerd
Ducloi
MG-R Fanatic

rover 75 achterbank

Bericht door Ducloi »

Bij mij moest ik harder aan het rechter koordje trekken dan
aan het linker. Het linker koordje had ik al volledig uitgetrokken,
maar op de rechter moest ik extra kracht zetten.

Groeten Ducloi
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

Als je het linkergedeelte naar voor drukt, kun je al zien hoe het mechanisme werkt, je kunt dan recht met een schroevendraaier o.i.d. hetzelfde palletje naar beneden drukken, en vervolgens het koortje op z'n plek schuiven, dit zal wel te ver naar het midden van de bank geschoven zitten.

je hebt p.b. Sjoerd
sjoerd

Bericht door sjoerd »

D. Buijs schreef:Als je het linkergedeelte naar voor drukt, kun je al zien hoe het mechanisme werkt, je kunt dan recht met een schroevendraaier o.i.d. hetzelfde palletje naar beneden drukken, en vervolgens het koortje op z'n plek schuiven, dit zal wel te ver naar het midden van de bank geschoven zitten.

je hebt p.b. Sjoerd
Mijn dank. We gaan het proberen
Plaats reactie