motorruimte en motor schoonmaken/reinigen

214 216 218 220 25
Plaats reactie
pyara_pappoe

motorruimte en motor schoonmaken/reinigen

Bericht door pyara_pappoe »

hallo,

ik heb een vraag. hoe kun je het beste je motor reinigen en schoonmaken, dus ook je motorruimte? kun je gewoon met een hogedrukspuit met water erop spuiten? of is dit niet een goed idee omdat er dan water in je bougies etc.. komt? en als dit niet goed is welke andere manier is er dan om je motor grondig van vuil te ontdoen?
Boarderken
MG-R Freak

Bericht door Boarderken »

Hogedruk reiniger :?: Ben je gek :roll:
Tis maar een auto hoor :shock: :P Bij vrachtwagens wordt dat wel eens gedaan ja, ook al is dat ook niet te best... (water dat achterblijft en corrosie veroorzaakt)
Ik doe het altijd gwn met men emmer en zeem. Met een vochtige doek dus de onderdelen reinigen is meer dan voldoende...
02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

Ik gebruik meest een borsteltje om al het aangekoekte vuil te verwideren en dan met een stofzuiger alle holtes een beetje leegzuigen.
Daarna gewoon met wat water en zeep, beetje cockpit spray op de kunststof delen. :mrgreen:
srensink

Bericht door srensink »

op het forum van meguiars kun je hier veel over vinden.hier staat een topic over het reinigen van je motorruimte stel hier de vraag en je krijgt vast wel wat tips hierover ook kun je denk ik wel terrecht met je vraag op autodetailing.nl.
pyara_pappoe

Bericht door pyara_pappoe »

oke. denk dat de vertrouwde borsteltjes en sponzen wel voldoende zijn... en klinkt ook goed: )
Plaats reactie