camber afstelling achterwielen

414 416 418 420 45
Plaats reactie
bam
MG-R Core

camber afstelling achterwielen

Bericht door bam »

Heeft er iemand ervaring met de camber van de achterwielen van een 45/zs.

Ik heb nl. 1.43 graad teveel negatief camber aan de rechterzijde.
Aan de rubbers van de stang die de camber bepaalt is niets te zien, ik had bijna nieuwe besteld ( http://www.superflex.co.uk/ ).
Ik zou de camber kunnen verstellen als ik ringen plaats onder de stang bevestiging, maar heeft iemand dit al eens aan de hand gehad.
Volgens het bandenbedrijf waar ik hem heb laten uitlijnen is het een optie maar zij hadden het nog nooit gedaan.

Iemand ervaring ?

Voor degene die niet weten waar dit over gaat: klik hier

En dit is het gedeelte wat ik wil uitshimmen:
Afbeelding

Bam
elroy
MG-R Regular

Bericht door elroy »

zijn de rubbers op de goede manier der in gezed of zijn ze al is vervangen allebij de kanten, heeft de auto wel eens schade gehad het is nammelijk niet de bedoeling om ze op te vullen met ringen als de auto schade heeft gehad is het als een redmiddel
rover 800 gehad en een 400 nu een 45 v6
zijnstra

Bericht door zijnstra »

heb hetzelfde probleem een beetje, maar is dat niet normaal dan?
heb deze week m'n nieuwe toyo's (erg tevreden :lol: ) voor geplaatst en toen zag ik dat m'n achterbanden wel erg waren gesleten aan de binnenkant.

zou ook aan m'n fanatieke bochten "gedrag" kunnen liggen miss. maar de achterbanden staan altijd een beetje "scheef" toch? net zoals bij bmw bv.... :oops:
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Ik weet inmiddels dat het normaal is, de auto is gewoon "krom"uit de fabriek gekomen.
99% van de auto's komen niet symmetrisch uit de fabriek daarom kan je wielen verstellen.
Alleen dit is niet te verstellen dus moet je gewoon ringen plaatsen gebeurt wel vaker.

Bam.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
elroy
MG-R Regular

Bericht door elroy »

mijn vader zou wel is willen weten van wie dat heb dan want hij heeft daar nooit iets over gehoord ik had namelijk met mijn vader er over gehad heeft 20 jaar bij rover gewerkt maar dit verhaal zegt hem niets hij heeft nog nooit meegemaakt de auto's ''krom'' uit de fabriek komen . niet negatief bedoelt trouwens
rover 800 gehad en een 400 nu een 45 v6
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

elroy schreef:mijn vader zou wel is willen weten van wie dat heb dan want hij heeft daar nooit iets over gehoord ik had namelijk met mijn vader er over gehad heeft 20 jaar bij rover gewerkt maar dit verhaal zegt hem niets hij heeft nog nooit meegemaakt de auto's ''krom'' uit de fabriek komen . niet negatief bedoelt trouwens
Nou laat de plaatwerkers hier maar spreken.

Alles is af te stellen aan een Rover deuren, slotplaten koplampen voor en achterklep en dat is niet omdat dat leuk is maar omdat hij in elkaar gezet wordt met een tolerantie.
Je kan hem dus netjes en strak kan afleveren, ook de wielen zijn volledig af te stellen behalve het camber van de achterwielen.
En daar zit het probleem als de bodem sectie 0.5 mm verkeerd in elkaar zit is je camber zoek zo kritisch is het dus en is dus je auto "krom".
Omdat dit zo kritisch is wordt hij natuurlijk in mallen gelast. Maar dan moet hij wel nauwkeurig in de mal geplaatst worden.

Als je een veerpootbrug koopt is deze ook af te stellen, omdat geen auto gelijk is.

Snap je nu wat ik met krom bedoel?

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Plaats reactie