Jammer genoeg is vorige week mijn rover 114 Si overleden.
Na al enige periode problemen te hebben gehad met de zekeringkast, lampen aan/lampen uit, handrem lampje aan/uit,
ging dit keer mijn olilampje branden op de autobaan. Na enige tijd ging deze ook weer uit en wederom aan.
Toen besloten om maar even door te rijden tot het tankstation (1 km verderop) om voor de zekerheid het olipeil te controleren.
Spijtig genoeg heb ik het tankstation niet kunnen halen Na al 200m was het boem en kwam de rook onder de motorkap vandaan.
Vanavond wordt er nog even gekeken hij echt slooprijp is, maar ik ga er al wel vanuit.
Zijn er evt. nog geinteresseerde in onderdelen? De auto kleur is britisch racing-green. Liefst hele auto in 1 keer meenemen!
rover 100
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
zonde man, dat is wel heel snel gegaan.
Het lijkt er zeker op dat er inderdaad geen oliedruk meer was, en smeering zoals je nu wel door hebt is vitaal. Ook 1 kilometer is te ver.
Ik heb overigens een goed blok liggen (1400, 8 klepper toch?), misschien interessant voor jou of de nieuwe eigenaar.
Het lijkt er zeker op dat er inderdaad geen oliedruk meer was, en smeering zoals je nu wel door hebt is vitaal. Ook 1 kilometer is te ver.
Ik heb overigens een goed blok liggen (1400, 8 klepper toch?), misschien interessant voor jou of de nieuwe eigenaar.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
waarom zou hij minder waard worden met een nieuw blok?
Maar overzetten is toch wel behoorlijk tijdrovend, wel iets waar je zin in moet hebben.
Maar overzetten is toch wel behoorlijk tijdrovend, wel iets waar je zin in moet hebben.
Laatst gewijzigd door 118GTR op vr jan 18, 2008 11:33 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
waar haal je dat nou vandaan... ik zeg de waarde stijgt als je er een goede blok inzet...118GTR schreef:waarom zou hij minder waard worden met een nieuw blok?
Maar overzetten is toch wel behoorlijk tijdrovend, wel iets waar je zin in moet hebben.
en wat ik zeg het overzetten duurt 2 dagen op je gemak......
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Oh sorry ik las minder in plaats van meer. Need-more-alcohol, need-more
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!