18 Inch op ZR 105

de_jakke

Bericht door de_jakke »

Veer- en rijcomfort, wat is dat? :shock: :lol:

Heb er de X-power verlagingsveren onder, verlaagt niet superveel, maar maakt wel harder.
Dus ja, ik weet alles van rammels en pijnlijke verkeersdrempels etc...

MAAR een MG rijdt zo fantastisch dat het me geen reet kan schelen, ik zou het helemaal overnieuw doen, maar dan wel met de ZR160...
Ik hoop op een positieve toekomst, dat er nog nieuwe ZS'en en evt ZT's mogen komen...
thadon

Bericht door thadon »

Ehm, 215 past in ieder geval bij de 115 IDT niet. Daar kwam ik achter toen ik een set 2ehands winterbanden op de 17" straights had gezet en ze terug wilde monteren... Misschien met spoorverbreders er tussen wel, ze lopen namelijk tegen de veerschotel aan. Nou ja, je krijgt ze er niet eens meer onder bedoel ik.

Ik weet niet hoe de veerschotels precies bij de 1.4 zitten, maar hou er rekening mee.
mulder83
MG-R Addict

Bericht door mulder83 »

denk dat de constructie van de diesels dan een heeeeel stuk anders is, bij mij past het wel gewoon.
denk eraan:

ET waarde is 1 van de belangrijkste ik heb 215-35-18 banden velgen 7,5J met ET 42 en bij vol insturen komen ze net niet tegen de binnenkant van de kuip aan dus je hoeft al niet te proberen een ET 35 te plaatsen dat gaat geheid niet passen.
dus denk eraan, ET niet te laag (hoe lager hoe verder hij naar binnen valt) velgen niet te breed, heb 7,5 J gaat net maar 8 of 9 J hoef je niet aan te beginnen.
en banden ook niet te breed 215 past 225 mits alle andere maten precies goed zijn en breder hoef je ook niet te proberen of je moet je wielkasten uit willen bouwen ;)
type3

Bericht door type3 »

mulder83 schreef: dus denk eraan, ET niet te laag (hoe lager hoe verder hij naar binnen valt)
:? :? is dit niet andersom, hoe hoger de ET, hoe verder naar binnen, hoe lager de ET vertder naar buiten
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

type3 schreef: :? :? is dit niet andersom, hoe hoger de ET, hoe verder naar binnen, hoe lager de ET vertder naar buiten
correct
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
mulder83
MG-R Addict

Bericht door mulder83 »

idd helemaal gelijk, men ik moet echt beter op mijn woorden letten de laatste tijd gaat echt niet goed ;) :oops:
devilxtreme

Bericht door devilxtreme »

Ik heb 7,5J 18" et45
Ik heb geen problemen met raken.
Ik heb de randjes wel naar binnen laten rollen omdat ze beetje geraakt waren.
Heeft me niet veel gekost incl spuiten.
Plaats reactie