een kapotte koppakking(weer gemaakt haha!)

Plaats reactie
110% rockford!!!

een kapotte koppakking(weer gemaakt haha!)

Bericht door 110% rockford!!! »

:cry: :cry: ik heb een kapotte koppakking en dat net nu die in verkoop gaat/staat.
ik snap er niets van,de motor liep altijd als een naaimachientje, geen getik geen geratel, altijd de beste olie gebruikt, altijd 98 getankt, altijd goed opgewarmd en nooit in het rood gejaagd en nu zomaar opeens een lekke kop. terrible :evil:

gelukkig is mijn pa prof automonteur bij toyota en wordt het wel weer opgelost maar het blijft k*t.
Laatst gewijzigd door 110% rockford!!! op wo jan 02, 2008 11:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Hey Robert dat is balen :!: :(

Dat is zeker iets wat jij niet kan gebruiken in zo'n verkoopperiode, jij wilt natuurlijk nu het liefst helemaal geen geld meer aan jouw auto besteden :|
gelukkig heb jij jouw pa nog dat scheelt een boel in kosten, maar toch rot hoor, sterkte ermee en hopelijk is het snel in orde :D
(kijk er van op dat zo'n dikke bak nou nog steeds niet verkocht is :shock: )

;)
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

haha had ik wel een beetje verwacht hoor.
nou moet ik zeggen dat ik er ook niet zo veel moeite voor heb gedaan.
en de km stand he. is voor vele toch een opstakel. :roll:
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

koppakking is ondertussen al een tijdje geleden vernieuwd door een speciale koppakking zonder de oplosbare siliconen randen, ontwikkeld voor de landrover maar ook voor mg/rover.
die klapt er echt niet meer uit hur!
ook gelijk maar een nieuwe riem met spanrol op laten zetten.
resultaat, loopt als een trein! beter als ooit tevoren.!
maar hij gaat nog steeds de deur uit dus belangstellenden kunnen altijd vragen haha! :mrgreen:

grtzz. rob

oh ja, de lambodeuren ben ik eraf aan het halen dus als iemand interresse heeft stuur gerust even een pmmtje.
MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

Ik hoop dat je de hoogte van de liners hebt gecontroleerd. Zo niet is de kans groter dat de LR pakking eruit klap dan het origineel :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

exact, bovendien laat de oude pakking een inprint achter op de kop. Waardoor de nieuwe pakking die een andere vorm heeft ook eerder gaat lekken.

Die LR koppakking het liefst dan ook gebruiken pas nadat de kop gevlakt(ook al was hij 100% recht) is en de liners netjes staan.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

de kop van een roverblok schijnt maar een fractie vlees over te hebben om te vlakken dus adviseren ze het liever niet te doen als wel.
ten 2e omdat je inderdaad met met de inprint van de oudekoppakking zou kunnen zitten en de kop niet precies 100% vlak meer zou zijn zat er bij de pakking set ook een stalen shim pakking om kleine oneffenheden of evt vlakken toch op te heffen.
3e ik heb hier zelf niet zo heel veel verstand van maar mijn vader is automonteur bij toyota dus die heb ik het zooitje inelkaar laten zetten met hulp van mij en het werkplaats handboek van de F dus ik neem aan dat alles goed is.
ik zal het snel genoeg merken :mrgreen:
MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

Vlakken kan perfect en moet zelfs om de zelfde compressie the hebben met de LR pakking als met de Payen pakking. Doe je het niet verlies je zelfs een beetje vermogen.
De shim beschermt de kop tegen opnieuw indeuken en is niet om oneffenheden op te vangen, hoogstens als bescherming tegen een *iets* zachter geworden kop als gevolg van overhitting. Een echte zachte kop blijft scrap.
Het werkplaatshandboek staat niets van de LR pakking in omdat die er toen nog niet was. Daar hebben LR monteurs een schrijven (aanvulling) over gehad met daarin omschreven wanneer je wel en zo ja hoe je een MLS pakking kan toepassen.

Kan even goed zijn dat er niets aan de hand is hoor. Ik hoop dat het goed gaat, dit is echter een veel gemaakte fout in K-series land momenteel. De LR pakking wordt beschouwd als DE oplossing voor alle HGF problemen maar dat is dus duidelijk niet zo. Als ik nu een K-series aangedreven wagen moest kopen had ik liever een Payen pakking omdat de kans dat de MLS pakking foutief is toegepast veel te groot is.
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

zal allemaal best kloppen wat je zegt,geloof ik ook meteen .ook van het werkplaatshandboek. maar voor de plaatsing van de nieuwe pakking heb ik additionele info op internet gezocht.(engels) en de voor en nadelen opgezocht.
en toch als ik de nieuwe en de oude kopakking naast elkaar leg en moest kiezen zou ik geen seconde twijfelen welke erin ging.

maar ja daar gaat het niet om, hij rijd weer, hij rijd beter als voorheen, als ie nou maar blijft rijden?! hahaha! :mrgreen:
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ik leg ze zo vaak naast elkaar, aangezien ik van beide er een zooitje heb liggen. Maar bij het niet-vlakken ga ik zelf voor een oude. Bij een gereviceerde kop, die schoon en gevlakt is ga ik voor een nieuwe.

Maar het is geen echte kritiek, want je kunt ze nooit echt vergelijken. geen 2 motoren zijn hetzelfde en worden hetzelfde gebruikt.

Gewoon gebruiken waar je je het prettigst bij voelt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

118GTR schreef:Ik leg ze zo vaak naast elkaar, aangezien ik van beide er een zooitje heb liggen. Maar bij het niet-vlakken ga ik zelf voor een oude. Bij een gereviceerde kop, die schoon en gevlakt is ga ik voor een nieuwe.

Maar het is geen echte kritiek, want je kunt ze nooit echt vergelijken. geen 2 motoren zijn hetzelfde en worden hetzelfde gebruikt.

Gewoon gebruiken waar je je het prettigst bij voelt.
tja,aangezien ik er zelf niet zo heel veel verstand van heb en we de oude pakking eruit hadden gehaald, kon je goed zien dat de siliconen randen helemaal op waren en doorgesleten.
alsof het weggeteerd was met de tijd.
dus toen ik op internet naar een nieuwe pakking zat te kijken kwam ik deze tegen voor een hele mooie prijs en die zag er voor mij teminste een stuk steviger uit(geen siliconen randen meer, dikker materiaal.)
en daar kwam nog eens bij dat ik een speciale mg-f head failure site tegenkwam die alle koppakkingsprolemen op een rijtje hadden gezet van HEEEEL wat mg-f,jes waarvan ik toch wel schrok,dus dacht, ach ja laten we het is proberen. :mrgreen:

waarom de voorkeur voor de oude bij het niet-vlakken?
zeker omdat je compressie verliest door de dikte van de nieuwe pakking plus shim?
of had ik die shim niet hoeven gebruiken?
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

110% rockford!!! schreef: waarom de voorkeur voor de oude bij het niet-vlakken?
zeker omdat je compressie verliest door de dikte van de nieuwe pakking plus shim?
of had ik die shim niet hoeven gebruiken?
zie mijn eerste reply in dit topic.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie