SPOED!! press-car Rover 75 2.0 cdt tourer start niet goed

75 en 75 Tourer
roger.ruiters

Bericht door roger.ruiters »

Was een proefrit op de Autobahn... eerst netjes warm gestookt in stadsverkeer van Aken... toen richting keulen gas erop...
1:16.... dat haal ik al niet met mijn huidige alfa jtd... en nu ook nog automaat... dus was zelf niet verbaasd.
huidige eigenaar haalt een gemiddeld verbruik van 7.1 op 100 km: 1:14 en dat is voor mij acceptabel.

Diesel blown into the athmosphere!!
roger.ruiters

Bericht door roger.ruiters »

is een 115 pk 1.9 jtd... heel fijne auto, met 1 groot nadeel : veel kleine mankementen. Een ander nadeel is dat de alfa me smeekt om harder dan toegestaan te rijden... nu hoop ik dat de rover dat minder heeft :-) ... erg dure bezigheid
:-)
Dizznizz

ook probleem met starten

Bericht door Dizznizz »

ik heb zelf ook probleem met starten

batterij is ok, alle lampjes branden, maar als ik sleuten doordraai valt hij uit
je hoort nog geen riem draaien ofzo

zou het de anti-diefstal blokkering zijn die onterect werkt?

vind er niks van terug opt net
henk
MG-R Regular
Berichten: 47
Lid geworden op: wo mei 11, 2005 7:17 pm
Woonplaats:
Locatie: Nederland

Bericht door henk »

Hi, Dizznizz,

Het zou je nokkenas-sensor wel eens kunnen zijn die defect is.

Henk
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

Dit blijft gissen. Ik zou vooreerst eens beginnen met de wagen uit te laten lezen met Testbook. Motortechnischprobleem lijkt me onwaarschijnlijk,de M47 motor.....gaat nl NOOIT kapot. De down-tuned BMW motor is nooit kapot te krijgen.
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

zeg nooit nooit :?
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Dizznizz

Bericht door Dizznizz »

bedankt voor de snelle reacties

probleem is voorlopig opgelost... met de andere sleutel start ze wel :? vermoedelijk dan toch iets met de startonderbreker in 1 van de sleutels

we zullen het voorlpig zo aankijken en een sleutel bijbestellen...
tutuur

Bericht door tutuur »

als die blokkies downtuned zijn
zijn ze dan ook makkelijk te tune:P
of is dat de 135 uitvoering al?
wil met aantal jaar ook 75 gaan rijden
klasse man 8)
greetz
roger.ruiters

Bericht door roger.ruiters »

tutuur,

blok is in twee versies te krijgen: 116 pk (CDT) en 136 pk (CDTi). De tweede was aanvankelijk niet te krijgen, nadien wel.
Als 136 pk versie was dit blok ook bij B*W te vinden. De 116 pk is gedowntuned ivm modelpolitiek, zodat Rover niet de modellen van BMW (toen eigenaar van Rover) voor de voet zou lopen/rijden.
Er schijnen wel wat verschillen in de loop der tijd met het B*W-blok ontstaan te zijn, maar dat is hier niet van belang.
In de basis is het een B*W-blok, type M47.
Wat je her en der leest is dat dit blok nagenoeg niet kapot te krijgen is. Ik heb zelf een 116 pk , erg fijne auto maar iets meer power zou welkom zijn (ik heb een automaat, dat scheelt dan ook nog eens). :cry:
dus tip: koop je een 136 pk versie of koop een 116 pk en tune deze. Er zijn gasten die zeggen 160 pk of meer uit het blok weten te halen.
verder is de 75 een aanrader, en dat hoor je uit de mond van een Alfist :twisted:
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Sluit ik me bij aan Victor.

Wel voeg ik toe dat chip-tuning een uitstekend idee is, want hoewel het blok anders is, heeft het nog steeds dezelfde blok/zuigers/duifstangen/krukas als de 200pk+ BMVV 123D

Oftewel de onderkant van het blok kan alles aan wat de bovenkant leverd. Zal wat lastiger zijn door het gebrek aan die variabele turbo en inspuiting, maar je hoeft nooit bang te zijn dat hij stuk gaat.

(p.s. groot verschil is trouwens ook de balans-as, de BMVV is een stuk rustiger)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

de 123d is een alu blok denk ik,de andere zijn idd allemaal gelijk
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Plaats reactie