Hoog stationair en electrische vin.

Plaats reactie
Kok

Hoog stationair en electrische vin.

Bericht door Kok »

Moggel, ik heb twee vragen aan onze techneuten.

De ZR loopt erg hoog stationair, ook als de motor allang warm is, hoe kan ik dat bijstellen.

En de koelvin draait regelmatig mee, ook met dit koude weer....

Als ik er erg rustig mee rijd, dan bijna niet, maar als ik ook maar een keer heel even het gas " plankt" even is zeg maar alleen ff doortekken in een versnelling, dan slaat onmiddelijk de vin aan en gaat niet meer uit.
Zet ik de motor af en start daarna direkt weer, slaat de vin niet aan.
Zou dat op een (kapotte) sensor kunnen duiden misschien?? :?
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Het zou inderdaad een sensor probleem kunnen zijn, maar dan wel een vreemde.

Hoog stationair toerental => ECU denkt dat de motor koud is.
Koelventilator aan => ECU denkt dat de motor te warm is.

En de ECU gebruikt daar maar 1 sensor voor, het is die in het koelwateruitgang aan de voorkant van het blok(er zitten er 2, maar die 2de is voor het instrumentarium)

Volgens mij is het gemakkelijk uit te lezen door een dealer, maar dat kost natuurlijk behoorlijk geld.
De sensor zelf kost iets van 20 euro, dus je zou het kunnen gokken om dat eerst te proberen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Kok

Bericht door Kok »

Dank je voor het snelle antwoord, ga morgen ff kijken onder het kappie.
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9117
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

Opa...Oooopaaaaa..wordt de ZR niet een beetje klein voor 3 autostoeltjes???
:rofl: je kan een ZS of ZT overwegen natuurlijk ;)
Afbeelding
tummeke

Bericht door tummeke »

Als ie zo hoog stationair loopt lijkt het er idd op dat ie een beetje in je koude start programma blijft hangen..
En idd zou het meest logische zijn dat de sensor bij je radiator kapot is en een verkeerde weerstand afgeeft. Een soort los contactje zou kunnen verklaren dat je fan gaat draaien, aangezien die als veiligheid vol gaat draaien wanneer er geen signaal van de sensor komt. Tegelijk zou dat misschien ook het koudestart programma kunnen verklaren..
Kok

Bericht door Kok »

Marvon, das geen optie, de boswachter geeft geen toestemming om de ZR om/in te ruilen. :?

En een hoop van julie weten hoezeer ik onder de duim zit. ;)
Nog ff wachten en dan kan/mag de eerste met het rood/witte gevaar mee. :D 8)

Voor het geval er opmerkingen komen over autostoeltjes, in de kuip past er geen.
Kok

Probleem opgelost.

Bericht door Kok »

De ZR loopt weer als vanouds, ik was toch een midweekje in Belgie en ben maar even naar van Noort gepiept(even bij de kleinkurepieten vandaan ;) )

Aldaar aangekomen, motorkap open, leesapparaat aangesloten......klaar!!!

Het is net een tandarts, zodra je in de stoel zit, is de kiespijn weg. 8)

We denken nu dat de sensorstekkers een beetje ge-oxideerd waren?

In ieder geval, loopt weer als een tiet. Natuurlijk. :P
Plaats reactie