Verschrikkelijk roeten!
Verschrikkelijk roeten!
Sinds enkele weken heb ik de indruk dat onze 620 Sdi verschrikkelijk roet.
Ook heb ik de indruk dat de motor langer doorstrekt, hij blijft gaan tot +/- 4000tr/min. (Op dat toerental kan ik wel geen enkele achterligger meer zien).
Het is net of hij gechipt is maar hij is het niet. Ook maakt de turbo een raar geluid wanneer ik gas los.
Iemand een idee wat hier scheelt?
Ook heb ik de indruk dat de motor langer doorstrekt, hij blijft gaan tot +/- 4000tr/min. (Op dat toerental kan ik wel geen enkele achterligger meer zien).
Het is net of hij gechipt is maar hij is het niet. Ook maakt de turbo een raar geluid wanneer ik gas los.
Iemand een idee wat hier scheelt?
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Turbo huis kapot?
Turbo slangen nagekeken?
Turbo slangen nagekeken?
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Als het turbohuis of turboslangen defect zouden zijn, zou hij toch minder hard gaan?Mista T schreef:Turbo huis kapot?
Turbo slangen nagekeken?
Ik heb de indruk dat hij no nooit zo goed gereden heeft (als ik niet op het roeten en het gepiep v/d turbo let)
Ik dacht eerder in de richting van de wastegate...
De keuring is nog niet zolang geleden en daar was hij zonder probs door...
Nu, het spookt al een tijdje door mijn hoofd om te veranderen van voertuig. De 620 heeft al uitstekend dienst gedaan, maar nu hij over de kaap van 200.000km is begin ik me zorgen te maken (misschien onterecht).
Mijn vrouw staat op 5 min op haar werk dus een diesel is eigenlijk overbodig. Voor die enkele keren dat we met een caravan op reis gaan gaan we het ook niet laten.
Nu, het spookt al een tijdje door mijn hoofd om te veranderen van voertuig. De 620 heeft al uitstekend dienst gedaan, maar nu hij over de kaap van 200.000km is begin ik me zorgen te maken (misschien onterecht).
Mijn vrouw staat op 5 min op haar werk dus een diesel is eigenlijk overbodig. Voor die enkele keren dat we met een caravan op reis gaan gaan we het ook niet laten.
Ik heb iemand gevonden, als je wil geef ik je het adres door, hij geeft niet echt veel, maar het is al beter dan wat je bij de meeste garages hoort...pagan schreef:Jij niet alleen. De diesel is de 246dkm voorbij en ik wil wel iets anders (heb eigenlijk al iets anders als ik de diesel kan verkopen), maar zoals je zegt: niemand wil er nog wat voor geven.![]()
Cheers Pagan
Bij deze mag dit topic gesloten worden, morgen gaat de rover naar een nieuwe eigenaar. Er komt een full option 2.0 Vtec accord in de plaats. Had rover nog bestaan had ik misschien een 75 gekocht, maar na wat ik hier al gelezen heb over de diesels in deze auto's laat ik deze liever links liggen.
Greetz roverdude
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
roverdude schreef:
Bij deze mag dit topic gesloten worden, morgen gaat de rover naar een nieuwe eigenaar. Er komt een full option 2.0 Vtec accord in de plaats. Had rover nog bestaan had ik misschien een 75 gekocht, maar na wat ik hier al gelezen heb over de diesels in deze auto's laat ik deze liever links liggen.
Greetz roverdude

En daarbij een accord 2.0 Vtec is geen belabberd bakkie, hoor... Veel plezier met de wagen. Toch jammer dat je Rover hebt verlaten......

My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
arjan_m schreef:Links liggen? verhalen over diesels? Die snap ik ff niet. De diesel is één van de meest betrouwbare motoren in een 75.... En is in dezelfde tijd ook in B*W's gebruikt...... Maar goed, ieder zijn eigen keus....
En daarbij een accord 2.0 Vtec is geen belabberd bakkie, hoor... Veel plezier met de wagen. Toch jammer dat je Rover hebt verlaten......
Ik dacht dat ik hier al vanalles gelezen had ivm problemen met koppeling, cilinderkop, enz.
Tja, een diesel is momenteel overbodig voor ons, omdat het gewoonweg duurder uitkomt.
Ik ben altijd een grote hondafan geweest, en begon heimwee te krijgen naar een benzine die ook nog eens goed vooruit gaat.
PS. Ik verlaat rover niet volledig, want in mijn honda civic crossauto ligt een 216coupe blok...