knipperlichten???

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
Ralph620

knipperlichten???

Bericht door Ralph620 »

Mijn rover 620 zit al op 325000 km, en steeds vaker komen de irritante kleine mankementen waar ik me gruwelijk aan erg, zoals nu..
Ik start de motor, motor wordt warm... de knipperlichten knipperen niet meer maar blijven aan, terwijl de eerste 3 min gewoon knippert ,dus je hoort geen tik-tak-tik-tak maar de lampen bijven dus aan als ik hem aanzet, zo ook als ik de alarm lichten aan zet.
Een ander iets is dat mijn portier raam aan de bestuurders zijde en scheef in gaat af en toe en wel eens heel langzaam omlaag/omhoog gaat en dat ie dan langs de strip aan buitenkant gaat, ik durf zelfs niet meer te gebruiken want ik hoor van alles als ik hem naar beneden doe zoals tikken en knakken, de raam aan de passagier zijde begint ook al te etteren. Ben ik de enigste met deze irritaties? of kan er iemand mij tips geven hoe ik die 2 dingen kan verhelpen?
Rover 220 Tdic

Bericht door Rover 220 Tdic »

Dat van dat raam doet mij bekend klinken in de oren...
Dat heb ik ook :cry: . Als ik mijn raam aan bestuurderzijde omlaag doe gaat ie ook knakken.. Weet zo niet wat het is, Maar ga het nog wel uitzoeken. Tenzij idd iemand hier ervaring mee heeft en weet hoe dit probleem opgelost kan worden.
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Ik had bij mij de voorste raamgeleider strakker gezet en het rubber ingespoten met sileconenspray.
Hij liep toen super alleen af en toe vette vlekken op het raam.

Het vilt wat op het rubber zat was nl verdwenen door gebruik en het raam liep toen in stroef rubber.

Voor de rest is een hoop storing ontstaan door massa problemen.
Hij viel bv dood tijdens het starten en dit kwam door slechte verbinding (massa kabel) op het motor blok.
Dit hoort bij een auto van zo'n 6 jaar oud.

Suc6 Bam.
Ralph620

ramen

Bericht door Ralph620 »

Kunje me uitleggen hoe je de raam geleider strakker zet? Knipperlichten is opgelost. Ineens deden ze het weer normaal.
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Raamgeleider,

Als je het deurpaneel erafneemt zie je dat de voorste raamgeleider vast zit met 2 boutjes.
Hier kun je nog iets mee verstellen, en als dat niet genoeg is kun je hem evt voorzichtig! naar achteren trekken (beetje buigen).

Dit in kombinatie met de siliconenspray deed het probleem verdwijnen.
De siliconenspray spoot ik op de achterste geleider want daar was het vilt weggesleten van het raamrubber.

suc6 BAM

Het was wel zo dat ik voortaan altijd met 2 schroevendraaiers en een steeeksleutel 10/11 rond reed voor de zekerheid dat als mijn raam er weer uitviel.
Ralph620

knipperlichten

Bericht door Ralph620 »

Ik krijg die deurpaneel er niet uit... alle schroeven eruit en nog geen beweging.. moet ik ergens onderaan beginnen met losstrekken ofwat??
Gebruikersavatar
pagan
MG-R Freak
Berichten: 1911
Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
Woonplaats:
Locatie: D-Town - Vlaanderen

Bericht door pagan »

S nadenken. Je moet voor de veiligheid ook dat zwarte driehoekig kapje ter hoogte van je spiegel losmaken (met schroevendraaier voorzictig losduwen). En dan de deurbekleding voorzichtig van beneden naar boven duwen. Komt ie (als je alles losgemaakt hebt) los.

Greetz, Pagan
Afbeelding
Anton
MG-R Freak
Berichten: 1235
Lid geworden op: do dec 12, 2002 11:15 pm
Woonplaats:
Locatie: Oss

Bericht door Anton »

Kijk anders ook eens hier
Plaats reactie