Van Si naar GTSi 16v
Van Si naar GTSi 16v
dit is em dan..
heb de si motor vervangen naar een gti spi 16V
is een behoorlijk verschil zit alleen nog te klooien met de bougies.
zaten hele tijd onder het vet omdat ik in de bougiegaten een beetje olie in had laten lopen.(op aanbeveling )
skirts zitten er ook al onder.
ben nog bezig met een skirtje voor de achterkant van mn ouwe voorbumper gemaakt..
zie foto's komen dan ook snel..
daarna nog kijken voor bestickering van het dak en motorkap om lelijke blanke-lak-plekken weg te werken..
daarnaast moet er natuurlijk nog een nieuw logo'tje op ( GTSi 16v )
foto's:
motortje
skirts (moet wel gewassen worden :P )
heb de si motor vervangen naar een gti spi 16V
is een behoorlijk verschil zit alleen nog te klooien met de bougies.
zaten hele tijd onder het vet omdat ik in de bougiegaten een beetje olie in had laten lopen.(op aanbeveling )
skirts zitten er ook al onder.
ben nog bezig met een skirtje voor de achterkant van mn ouwe voorbumper gemaakt..
zie foto's komen dan ook snel..
daarna nog kijken voor bestickering van het dak en motorkap om lelijke blanke-lak-plekken weg te werken..
daarnaast moet er natuurlijk nog een nieuw logo'tje op ( GTSi 16v )
foto's:
motortje
skirts (moet wel gewassen worden :P )
dank je
power filter zat er al op bij aankoop.
maar je kan de hele luchtfilter unit eraf halen.
daar zitten wat sensoren in enzo..
de sensor die naar de klep in de aanzuigbuis loopt kan er gewoon vanaf en los laten hangen. deze zit aan de onderkant van het luchtfilterhuis.
naast die plug van de aanzuigklep, zit nog een plugje naar dezelfde sensor. deze loopt naar de achterkant van de het inlaatspruitstuk. in deze plug moet normaalgesproken een schroef gedraaid worden. bij mijn SI-motor werkte dat.
bij deze gti kwam ik er achter dat ie dan knap beroerd loopt.
in het luchtfilterhuis zit ook nog een klein vierkant blokje met 2 aansluitingen onderaan die door het luchtfilterhuis heen steken..
deze haal je gewoon uit het huis en sluit je weer aan op de 2 luchtslangen en bind je met trekbandjes ergens vast aan leidingen of kabels.
dan loopt er nog een elektrische connector naar het filterhuis.
deze haal je los en draai de sensor die er op aangesloten zit uit het filterhuis. daarna kan de stekker er weer in..
deze wordt in het nieuwe openluchtfilter gestoken.
ik weet alleen niet of dat gat daarvoor al in het nieuwe filter zat of dat die er in gemaakt is.. (zou je aan dutch moeten vragen)
daar heb ik deze motor zo vandaan.
weet overigens ook niet of een 111 hetzelfde is als 114
de luchtaanzuigbuis kan gewoon blijven zitten.
deze zorgt dan alsnog voor een beetje koude lucht naar de inlaat.
het nieuwe filter zit er gewoon met een ringklem op geklemd.
power filter zat er al op bij aankoop.
maar je kan de hele luchtfilter unit eraf halen.
daar zitten wat sensoren in enzo..
de sensor die naar de klep in de aanzuigbuis loopt kan er gewoon vanaf en los laten hangen. deze zit aan de onderkant van het luchtfilterhuis.
naast die plug van de aanzuigklep, zit nog een plugje naar dezelfde sensor. deze loopt naar de achterkant van de het inlaatspruitstuk. in deze plug moet normaalgesproken een schroef gedraaid worden. bij mijn SI-motor werkte dat.
bij deze gti kwam ik er achter dat ie dan knap beroerd loopt.
in het luchtfilterhuis zit ook nog een klein vierkant blokje met 2 aansluitingen onderaan die door het luchtfilterhuis heen steken..
deze haal je gewoon uit het huis en sluit je weer aan op de 2 luchtslangen en bind je met trekbandjes ergens vast aan leidingen of kabels.
dan loopt er nog een elektrische connector naar het filterhuis.
deze haal je los en draai de sensor die er op aangesloten zit uit het filterhuis. daarna kan de stekker er weer in..
deze wordt in het nieuwe openluchtfilter gestoken.
ik weet alleen niet of dat gat daarvoor al in het nieuwe filter zat of dat die er in gemaakt is.. (zou je aan dutch moeten vragen)
daar heb ik deze motor zo vandaan.
weet overigens ook niet of een 111 hetzelfde is als 114
de luchtaanzuigbuis kan gewoon blijven zitten.
deze zorgt dan alsnog voor een beetje koude lucht naar de inlaat.
het nieuwe filter zit er gewoon met een ringklem op geklemd.
OEPS!!! Baltas 1000X sorry dat ik je vergeten ben terug te bellen na je sms-jes. Herinner me het nu ineens. Excuus.
Maar het loopt dus weer? En zonder zorgen? Geweldig dat het oude blokje uit "de rooie I" weer een nieuw leven krijgt.
Gat zat al in het filter idd was alleen iets te klein voor de sensor vandaar het iets opgevijlde gat. Werkte overigens altijd prima.
Over die olie, maak je bougies dan ff vetvrij en plaats ze weer.
Na een 10 tal km moet dan het roken voorbij zijn.
Heb je btw de voorlip nog van de ori bumper afgehaald of de bumper zelf rood gemaakt? Ziet er iig erg netjes uit.
Nu nog ff GTI deurplaten en interieur en je hebt OOK een echte GTI wannabee
Maar het loopt dus weer? En zonder zorgen? Geweldig dat het oude blokje uit "de rooie I" weer een nieuw leven krijgt.
Gat zat al in het filter idd was alleen iets te klein voor de sensor vandaar het iets opgevijlde gat. Werkte overigens altijd prima.
Over die olie, maak je bougies dan ff vetvrij en plaats ze weer.
Na een 10 tal km moet dan het roken voorbij zijn.
Heb je btw de voorlip nog van de ori bumper afgehaald of de bumper zelf rood gemaakt? Ziet er iig erg netjes uit.
Nu nog ff GTI deurplaten en interieur en je hebt OOK een echte GTI wannabee
haha geeft niet hoor..
hij loopt weer goed..
heb mn oude(kapotte) bumper nog verder kapot gemaakt om daar een skirt van te maken voor de achterkant..
ben al wel aardig op0weg.. nog ff netjes glad maken en spuiten dan kan die er ook op..
heb die bumper van jou ff gespoten en moet zeggen.. is aardig gelukt
skirts iets bijgespoten..
heb ff wat roest bijgewerkt..moet ook nog geplamuurd en gespoten worden.. en dan issie weer ff klaar voorlopig..
heb alleen nog wel een probleempje met het lopen van de motor..
zitten namelijk 2 uitgangen(lucht) achter op het inlaatspruitstuk..
op de ene hoort de leiding naar de ecu toe..
en op de andere de zit de sensor in het originele filterhuis, waar een schroef ingedraaid zat..
maar als ik deze leiding naar de schroef niet aan heb gesloten loopt de motor beter als wanneer die er wel op zit.. deze uitgang zuigt ook behoorlijk wat lucht aan..
weet jij wat het probleem kan zijn??
hij loopt weer goed..
heb mn oude(kapotte) bumper nog verder kapot gemaakt om daar een skirt van te maken voor de achterkant..
ben al wel aardig op0weg.. nog ff netjes glad maken en spuiten dan kan die er ook op..
heb die bumper van jou ff gespoten en moet zeggen.. is aardig gelukt
skirts iets bijgespoten..
heb ff wat roest bijgewerkt..moet ook nog geplamuurd en gespoten worden.. en dan issie weer ff klaar voorlopig..
heb alleen nog wel een probleempje met het lopen van de motor..
zitten namelijk 2 uitgangen(lucht) achter op het inlaatspruitstuk..
op de ene hoort de leiding naar de ecu toe..
en op de andere de zit de sensor in het originele filterhuis, waar een schroef ingedraaid zat..
maar als ik deze leiding naar de schroef niet aan heb gesloten loopt de motor beter als wanneer die er wel op zit.. deze uitgang zuigt ook behoorlijk wat lucht aan..
weet jij wat het probleem kan zijn??
als het goed is zitten er 3 onder.. dat is iig zo bij een 114..tomsta1488 schreef:Zo hee dat is nogal een beste instructie
Toen ik de kap van de filter er bij mijn carburateurtje af haalde kreeg ik niet echt de indruk dat er zo veel dingen zoals sensortjes aanwezig waren, maar ik zal eens kijken
bedankt nog
suc6 ermee joh.. hoop dat t lukt..
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Euh niet pb'en a.u.b. Liever email of gewoon hier, ik zie het echt vanzelf wel.
Nu ben ik niet ontzettend thuis in het spi spruitstuk, maar ik denk dat ik er wel uit kom als je een foto hebt van het spruistuk en de slangetjes want ik weet zo niet welke je bedoelt.
Nu ben ik niet ontzettend thuis in het spi spruitstuk, maar ik denk dat ik er wel uit kom als je een foto hebt van het spruistuk en de slangetjes want ik weet zo niet welke je bedoelt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
heb foto's gemaakt..
hier zie je de 2 uitgangen. op de ene zit al een slangetje(met het groene klemmetje) aangesloten. de ander(waar beetje rood naast zit) moest ik loshalen omdat hij anders beetje benauwd liep.
deze foto is eigenlijk beetje op de kop genomen..
vanaf de voorkant kijk je als je over de motor heenhangt er zo tegen aan..
hier nog een foto van de zijkant.
deze uitgangen zuigen allebei behoorlijk wat lucht aan.
de ene uitgang liep via een slangetje naar het luchtfilter(als het origineel er op zit), naar de sensor voor de warmloopklep.
de ander liep ook naar het luchtfilter(ook bij origineel filterhuis) naar een klein vierkant kastje wat eruit te halen was. vanaf dat kastje loopt hij naar de ecu.
het slangetje naar de sensor van de warmloopklep moest worden dichtgeschroeft toen het open-lucht filter erop kwam..
deze heb ik er maar af gehaald omdat de motor anders behoorlijk astmatisch liep.
misschien dat iemand hier wat mee kan?
als de foto's niet duidelijk genoeg zijn, zeg het maar..
maar er zo weer wat bij..
hier zie je de 2 uitgangen. op de ene zit al een slangetje(met het groene klemmetje) aangesloten. de ander(waar beetje rood naast zit) moest ik loshalen omdat hij anders beetje benauwd liep.
deze foto is eigenlijk beetje op de kop genomen..
vanaf de voorkant kijk je als je over de motor heenhangt er zo tegen aan..
hier nog een foto van de zijkant.
deze uitgangen zuigen allebei behoorlijk wat lucht aan.
de ene uitgang liep via een slangetje naar het luchtfilter(als het origineel er op zit), naar de sensor voor de warmloopklep.
de ander liep ook naar het luchtfilter(ook bij origineel filterhuis) naar een klein vierkant kastje wat eruit te halen was. vanaf dat kastje loopt hij naar de ecu.
het slangetje naar de sensor van de warmloopklep moest worden dichtgeschroeft toen het open-lucht filter erop kwam..
deze heb ik er maar af gehaald omdat de motor anders behoorlijk astmatisch liep.
misschien dat iemand hier wat mee kan?
als de foto's niet duidelijk genoeg zijn, zeg het maar..
maar er zo weer wat bij..