slecht schakelen MGF
slecht schakelen MGF
Hallo, ik heb een MGF die erg slecht schakelt. Ik heb het idee dat het in mijn koppeling zit omdat deze erg gemakkelijk ingaat (lijkt weinig druk te hebben) maar weet niet of dit hoort bij deze auto want het was al vanaf toen ik hem kocht. Er zit genoeg olie in het reservoir, ook heb ik heb al ontlucht maar dat gaf geen verbetering.
Toch voelt het alsof de koppeling niet goed vrijlaat. Als de motor uitstaat schakelt hij prima, zodara ik hem start krijg ik hem soms helemaal niet meer in een versnelling
Het gekke is dat wanneer ik er een tijd mee ga rijden dat het langzaam beter lijkt te worden. Toen ik hem kocht had ik namelijk veel last van dit probleem, maar na een paar weken ging alles zonder problemen Op z'n achteruit na maar dat schijnt een kwaaltje te zijn las ik hier op deze site.
Maar toen ging mijn koppakking lek ik heb hem zelf vervangen en hij liep prima maar omdat hij opnieuw een tijd had stilgestaan schakelt hij weer ontzettend slecht.
Wie kan mij helpen?
gr. david
Toch voelt het alsof de koppeling niet goed vrijlaat. Als de motor uitstaat schakelt hij prima, zodara ik hem start krijg ik hem soms helemaal niet meer in een versnelling
Het gekke is dat wanneer ik er een tijd mee ga rijden dat het langzaam beter lijkt te worden. Toen ik hem kocht had ik namelijk veel last van dit probleem, maar na een paar weken ging alles zonder problemen Op z'n achteruit na maar dat schijnt een kwaaltje te zijn las ik hier op deze site.
Maar toen ging mijn koppakking lek ik heb hem zelf vervangen en hij liep prima maar omdat hij opnieuw een tijd had stilgestaan schakelt hij weer ontzettend slecht.
Wie kan mij helpen?
gr. david
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
Een zware koppeling heeft bij een F heeft altijd te maken met de stang die van de koppelingspomp naar het versnellingsbak loopt. Deze gaat na een tijdje oxideren, waardoor ze heel stroef beweegt. Spuit deze eens goed in met kruipolie, helpt dit niet, moet het versnellingsbak eronderuit.
Het zwaar schakelen opzich heeft als oorzaak, een verkeerde afstelling van het schakelmechanisme achteraan. Dit kan heel eenvoudig zelf worden bijgesteld. Dit mechanisme vind je onderaan op deze pagina : http://www.mgtf.be/MO_TU_SS_main.html
Wat ook een oorzaak is, en waar elke F aan lijdt, is aan het feit, dat een F een halve liter olie te weinig in z'n versnellingsbak meekreeg, fabriek af. Een halve liter in het versnellingsbak toevoegen, laat de F al een stuk beter schakelen.
Hier vind je een hoop mensen die de F door en door kennen : www.mgf.be
Het zwaar schakelen opzich heeft als oorzaak, een verkeerde afstelling van het schakelmechanisme achteraan. Dit kan heel eenvoudig zelf worden bijgesteld. Dit mechanisme vind je onderaan op deze pagina : http://www.mgtf.be/MO_TU_SS_main.html
Wat ook een oorzaak is, en waar elke F aan lijdt, is aan het feit, dat een F een halve liter olie te weinig in z'n versnellingsbak meekreeg, fabriek af. Een halve liter in het versnellingsbak toevoegen, laat de F al een stuk beter schakelen.
Hier vind je een hoop mensen die de F door en door kennen : www.mgf.be
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Ik heb de olie laten vervangen, het scheelt wel degelijk maar helemaal over is het niet. De monteur zegt dat het de synchroommessen zijn, maar toch vind ik het raar dat die koppeling zo ontzettend soepel gaat. Hoort dit miss zo omdat het een hydrolische koppeling is?
Hij schakeld nu goed genoeg om er mee te rijden dus ik vind het niet nodig om de bak uit elkaar te laten halen voor die synchroommessen wat een hele dure klus zou worden.
Wel bedankt voor alle info.
Hij schakeld nu goed genoeg om er mee te rijden dus ik vind het niet nodig om de bak uit elkaar te laten halen voor die synchroommessen wat een hele dure klus zou worden.
Wel bedankt voor alle info.
Handig..... Maar dat betekend WEL dat je de bak heb waar ik in geinteresseerd ben Laat maar iets weten per PB. (prijs, waar evt af te halen, ...)Seloc schreef:WARNING - The Lotus line is wrong on the Powertrain brochure, as it has the C/R code of S1 111s and standard S2 , but the ratios are off a S2 111S.