slecht schakelen MGF

Plaats reactie
dmen

slecht schakelen MGF

Bericht door dmen »

Hallo, ik heb een MGF die erg slecht schakelt. Ik heb het idee dat het in mijn koppeling zit omdat deze erg gemakkelijk ingaat (lijkt weinig druk te hebben) maar weet niet of dit hoort bij deze auto want het was al vanaf toen ik hem kocht. Er zit genoeg olie in het reservoir, ook heb ik heb al ontlucht maar dat gaf geen verbetering.

Toch voelt het alsof de koppeling niet goed vrijlaat. Als de motor uitstaat schakelt hij prima, zodara ik hem start krijg ik hem soms helemaal niet meer in een versnelling :?

Het gekke is dat wanneer ik er een tijd mee ga rijden dat het langzaam beter lijkt te worden. Toen ik hem kocht had ik namelijk veel last van dit probleem, maar na een paar weken ging alles zonder problemen Op z'n achteruit na maar dat schijnt een kwaaltje te zijn las ik hier op deze site.

Maar toen ging mijn koppakking lek :evil: ik heb hem zelf vervangen en hij liep prima :D maar omdat hij opnieuw een tijd had stilgestaan schakelt hij weer ontzettend slecht.

Wie kan mij helpen?

gr. david
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

Een zware koppeling heeft bij een F heeft altijd te maken met de stang die van de koppelingspomp naar het versnellingsbak loopt. Deze gaat na een tijdje oxideren, waardoor ze heel stroef beweegt. Spuit deze eens goed in met kruipolie, helpt dit niet, moet het versnellingsbak eronderuit.

Het zwaar schakelen opzich heeft als oorzaak, een verkeerde afstelling van het schakelmechanisme achteraan. Dit kan heel eenvoudig zelf worden bijgesteld. Dit mechanisme vind je onderaan op deze pagina : http://www.mgtf.be/MO_TU_SS_main.html

Wat ook een oorzaak is, en waar elke F aan lijdt, is aan het feit, dat een F een halve liter olie te weinig in z'n versnellingsbak meekreeg, fabriek af. Een halve liter in het versnellingsbak toevoegen, laat de F al een stuk beter schakelen.

Hier vind je een hoop mensen die de F door en door kennen : www.mgf.be
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
dmen

Bericht door dmen »

bedankt voor de info, ik wilde de olie al wissellen maar dat moet dan maar snel gebeuren mischien dat het scheelt. weet iemand toevallig wat voor olie ik hiervoor moet gebruiken?
dmen

Bericht door dmen »

Ik heb de olie laten vervangen, het scheelt wel degelijk maar helemaal over is het niet. De monteur zegt dat het de synchroommessen zijn, maar toch vind ik het raar dat die koppeling zo ontzettend soepel gaat. Hoort dit miss zo omdat het een hydrolische koppeling is?

Hij schakeld nu goed genoeg om er mee te rijden dus ik vind het niet nodig om de bak uit elkaar te laten halen voor die synchroommessen wat een hele dure klus zou worden.

Wel bedankt voor alle info.
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

ALs je je nog bedenkt, ik heb nog een MG VVC versnellingsbak liggen die weg mag voor een mooie prijs. 28K gedraaid.
Onderzetten is nog wel een keer te doen.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

Heb je kruipolie op de koppelings vork gespoten, want deze gaat bij menig MGF'je vast zitten door oxidatie.
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

Daar weet ik misschien iemand voor.
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

That would be me !

Ik ben geïnteresseerd, is de code op de bak "B4BP" ?
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

nee code is G6BP
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

goh parrot parrot
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

Seloc schreef:WARNING - The Lotus line is wrong on the Powertrain brochure, as it has the C/R code of S1 111s and standard S2 , but the ratios are off a S2 111S.
Handig..... Maar dat betekend WEL dat je de bak heb waar ik in geinteresseerd ben :) Laat maar iets weten per PB. (prijs, waar evt af te halen, ...)
MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

De bak is inmiddels in Roosendaal aangekomen ;)
dmen

Bericht door dmen »

Ik heb de koppeling en drukgroep laten vervangen. Hij doet het weer prima :D dat was dus gewoon het probleem.
Plaats reactie