Stotterende motor rover 75 CDT
Stotterende motor rover 75 CDT
Iemand enig idee deze motor stortert wanneer er met constante snelheid
gereden wordt? De garage heeft de luchtmassameter al vervangen zeggen ze en ik heb zelf de nokkenassensor al eens verwisselt maar het
helpt niets. Het word even beter mischien en dan begint het weer.
Ik heb de EGR klep ook gereinigt deze was trouwens zeker niet onwijs smerig.
Als de motor koud is heeft deze er duidelijk meer last van dan wanneer deze warm is, ook wil bij een koude motor dan het toerental nog weleens behoorlijk schommelen.
gereden wordt? De garage heeft de luchtmassameter al vervangen zeggen ze en ik heb zelf de nokkenassensor al eens verwisselt maar het
helpt niets. Het word even beter mischien en dan begint het weer.
Ik heb de EGR klep ook gereinigt deze was trouwens zeker niet onwijs smerig.
Als de motor koud is heeft deze er duidelijk meer last van dan wanneer deze warm is, ook wil bij een koude motor dan het toerental nog weleens behoorlijk schommelen.
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Heb je het ook als je wat hoger in de toeren optrekt, het ineens lijkt alsof je gas loslaat, terwijl je echt het gaspedaal vol intrapt?
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
stotteren rover 75 CDT
Ja wel wat het lijkt net als de inspuiting niet op tijd is heel apart, of het signaal van de nokkenassensor niet altijd goed wordt door gegevenarjan_m schreef:Heb je het ook als je wat hoger in de toeren optrekt, het ineens lijkt alsof je gas loslaat, terwijl je echt het gaspedaal vol intrapt?
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Alsof de motor geen diesel meer krijgt, zo lijkt het althans.
En op een snelheid rond de 120 dan "schommelt" de auto zogezegd?
Het rijdt dan niet echt soepel. Klopt dat?
Is je auto getuned, of nog gewoon in de originele 115 PK staat?
En op een snelheid rond de 120 dan "schommelt" de auto zogezegd?
Het rijdt dan niet echt soepel. Klopt dat?
Is je auto getuned, of nog gewoon in de originele 115 PK staat?
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
stotteren rover 75 CDT
Ja dat wil ik nog even navragen heb deze nig net 3 weken dit is m,n derdearjan_m schreef:Alsof de motor geen diesel meer krijgt, zo lijkt het althans.
En op een snelheid rond de 120 dan "schommelt" de auto zogezegd?
Het rijdt dan niet echt soepel. Klopt dat?
Is je auto getuned, of nog gewoon in de originele 115 PK staat?
en kan de meeste storingen vaak zelf wel oplossen maar dit wil niet lukken. Is dit een probleem wat vaker optreed bij getunede motoren?
Die andere twee waren standaard.
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Als je auto is getuned met een powerbox, dan zou ik deze eens loshalen.
Een powerbox speelt namelijk met je brandstoftoevoer, dus wellicht is deze stuk. En gaat daardoor de auto stotteren. Misschien is dat alles.
De klachten lijken er wel op namelijk.
Laat het even weten
Een powerbox speelt namelijk met je brandstoftoevoer, dus wellicht is deze stuk. En gaat daardoor de auto stotteren. Misschien is dat alles.
De klachten lijken er wel op namelijk.
Laat het even weten

My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Stotterende motor rover 75 CDT
Nou dat wil ik wel doen waar zit die powerbox?? en kun je deze Reparerenarjan_m schreef:Als je auto is getuned met een powerbox, dan zou ik deze eens loshalen.
Een powerbox speelt namelijk met je brandstoftoevoer, dus wellicht is deze stuk. En gaat daardoor de auto stotteren. Misschien is dat alles.
De klachten lijken er wel op namelijk.
Laat het even weten
of zo iets dergelijks?
Stotterende motor rover 75 CDT
Ik heb die auto nog maar net 3 weken en het zou best kunnen dat deze getuned is. geen idee. Ervaringen met vervuilde injectoren?Victor schreef:waarom zou je een powerbox hebben terwijl je t niet weet?
Lijkt me sterk
Ik denk eerder dat je injectoren niet meer zo goed/schoon zijn.
daar kan je helaas niet zo heel veel aan doen. je kan een reiniger in je tank gooien maar als dat niet helpt zal je ze moeten laten vervangen.
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
ALs het een powerbox is dan zit deze als volgt aangesloten;
Haal de plastic kap van de bovenkant van de motor.
Als je voor de auto staat dan zit rechtsvooraan (waar de kap zat)
een stekker. Als deze al vrij snel "verdubbelt" zeg maar, dan heb je er een powerbox op zitten. Trek de stekkers los, en stop de originele stekker weer terug op z'n plek.
Kijk dan eens hoe die dan loopt. Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is, het is altijd moeilijk om zo uit te leggen, natuurlijk.
Haal de plastic kap van de bovenkant van de motor.
Als je voor de auto staat dan zit rechtsvooraan (waar de kap zat)
een stekker. Als deze al vrij snel "verdubbelt" zeg maar, dan heb je er een powerbox op zitten. Trek de stekkers los, en stop de originele stekker weer terug op z'n plek.
Kijk dan eens hoe die dan loopt. Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is, het is altijd moeilijk om zo uit te leggen, natuurlijk.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
stotteren rover 75 CDT
Nee geen powerbox aanwezig, dan toch nog maar weer verder zoeken.arjan_m schreef:ALs het een powerbox is dan zit deze als volgt aangesloten;
Haal de plastic kap van de bovenkant van de motor.
Als je voor de auto staat dan zit rechtsvooraan (waar de kap zat)
een stekker. Als deze al vrij snel "verdubbelt" zeg maar, dan heb je er een powerbox op zitten. Trek de stekkers los, en stop de originele stekker weer terug op z'n plek.
Kijk dan eens hoe die dan loopt. Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is, het is altijd moeilijk om zo uit te leggen, natuurlijk.
Wel een kut probleem.
stotteren rover 75 CDT
ik zal dan maar eens een reiniger toevoegen kijken hoe die daar op reageert.Victor schreef:Ik heb zelf geen ervaringen met vervuilde injectoren maar de garage in Baarn (een goede maar wel dure roverspecialist) zei dat t vaak voor kwam.
ik stond daar gewoon eens te kletsen met de monteur over dat de auto mij beviel en hij zei dat hij al een aantal keer injectoren had vervangen mij rover 75 diesels en dat dat volgens hem relatief vaak voor kwam bij hogere km standen. Als tip gaf hij niet te veel gas geven als hij koud is. Maar goed dat is natuurlijk altijd verstandig.
Ik zou eerst eens een injectorreiniger proberen. Is daarnaast het dieselfilter ooit vervangen? (zie onderhoudsboekje).
maar wat arjan ook zegt kan ook iets heel anders zijn.
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Laat ons even weten wat of het inderdaad geholpen heeft.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
stotteren rover 75 CDT
Waarschijnlijk gevonden Je zat er volgens mij behoorlijk dichtbij.arjan_m schreef:Laat ons even weten wat of het inderdaad geholpen heeft.
Het was de druksensor van de commonrail, deze vervangen en het rijdt weer perfect.
Hebben er meer ervaringen met deze storing?? Ik heb inmiddels meer dan 500.000 km met de rovers 75 gereden en heb er nog nooit iets van gelezen of gehoort?