ZS start slecht na vervangen dynamo

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
Arnoud79

ZS start slecht na vervangen dynamo

Bericht door Arnoud79 »

heb sinds vorige week maandag een zs 120 uit '02, heb de auto vorige week dinsdag terug moeten brengen omdat mijn auto compleet dood gevallen was op de snelweg, had heb daarvoor al met startkabels aan de praat gekregen, want de accu was leeg, uit eindelijk was de conclusie dat de dynamo stuk was, heb mijn auto vandaag weer opgehaald, zit een nieuwe dynamo op alleen start de auto heel slecht, alleen bij een aantal keer kontakt aan en uit zetten wil die met moeite aanslaan, de startmotor draait met grote moeite rond, de accu geeft een groen oogje dus zou zeggen dat deze nog in orde is. wat zou er aan de hand kunnen zijn met de ZS?

buiten het feit dat mijn auto al een week in de garage heeft gestaan, baal ik er echt ontzettend van dat ik binnen een week al veel problemen heb met mijn "nieuwe" auto :shock: :cry: :cry: :cry: :shock:
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

Veel problemen valt ook wel mee. Het is idd lullig dat je op deze manier stil komt te staan met je auto, maar er zijn ergere dingen.
;) BTW heeft je rode lampje op het dashbord dan niet gebrand tijdens het rijden?
Een beetje garage heeft een accutester om de conditie van de accu te controleren want het indicatie oogje is niet echt betrouwbaar.
MG TF wannahave
Arnoud79

Bericht door Arnoud79 »

het rode accu lampje was de oorzaak dat ik terug gegaan ben naar de garage, had daarvoor al stil gestaan met een lege accu, heb hem met behulp van startkabels weer aan gekregen.
het viel me trouwens op dat er maar een 45Ah accu in zit, dacht ergens gelezen te hebben dat dit een 85Ah accu behoort te zijn. klopt dat??

kijk ik baal ervan omdat ik een 16 jaar oude clio 1.8 16 ingeruild heb waarmee ik bijna 5 jaar heb gereden en nog nooit problemen mee had gehad, kijk en die staan nou niet echt hoog aangeschreven als het om betrouwbaarheid gaat...krijg gewoon het idee dat ik een kat in de zak heb gekocht...
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

gewoon die batterij eens testen, en de laadstroom nu. testmeteen ook eens de stroom tijdens het starten

kan niet veel mis zijn. bvb die dynamoriem spant niet lekker, maar ik denk eerder aan de accu. die zal t zwaar belast geworden zijn door het niet meer opladen.
kan met iedere auto gebeuren
MG ZR S1800
Arnoud79

Bericht door Arnoud79 »

ik zal morgen even een multimeter halen, en kijken wat ik allemaal kan meten, denk eerlijk gezegd dat het ook de accu is, vind het alleen vreemd dat een proffesionele autodealer het niet in 1 keer goed kan maken, misschien willen ze het niet, maar ze moeten het wel doen, want heb immers 6 maanden bovag garantie... :twisted: :evil: :twisted:
Arnoud79

Bericht door Arnoud79 »

nou ben vandaag teruggeweest, bleek toch de accu kapot, nieuwe erin en gewoon starten zonder moeite, hoop dat dit de laatste keer was met de problemen en dat ik vertrouwen krijg in mijn ZS... :D kan ik eindelijk beginnen met mijn hifi...
Plaats reactie