MIL eliminator voor MEMS3
MIL eliminator voor MEMS3
Wie o wie weet hoe deze gemonteerd moet worden en wat de benodigdheden zijn? (vervangt de 2e lambda sonde bij een de-cat)
Bij deze dan:
Mostly these will be fitted without the removal of the sensor from the car.
Things you will need are:
1 x MIL Eliminator
1 x Wire cutters
1 x Criping tool
1 x Wire strippers
1 x Electrical tape
4 x crimp connectors
1 x ziptieMostly these will be fitted without the removal of the sensor from the car.

under normal circum stances the eliminator would be installed between the sensor and the orange gromit so that you don't have to remove it from the car, I have installed it in the connector end as I am fitting a new sensor.
cut the ziptie off the heat insulation jacket and pull back the jacket to reveal the wires

using the eliminator as a guide cut sections out of the grey and balck wires (do not cut the white wires) and strip the plastic insulation at the end.

you can either use the supplyed crim connectors or solder to fix the eliminator to the sensor wire.

I soldered the joints and sealed them using heat shrink

Wrap the connectors and eliminator in tape to protect it further and then recover with the heat jacket and ziptie the end back onto the orange gromit.

Mostly these will be fitted without the removal of the sensor from the car.
Things you will need are:
1 x MIL Eliminator
1 x Wire cutters
1 x Criping tool
1 x Wire strippers
1 x Electrical tape
4 x crimp connectors
1 x ziptieMostly these will be fitted without the removal of the sensor from the car.

under normal circum stances the eliminator would be installed between the sensor and the orange gromit so that you don't have to remove it from the car, I have installed it in the connector end as I am fitting a new sensor.
cut the ziptie off the heat insulation jacket and pull back the jacket to reveal the wires

using the eliminator as a guide cut sections out of the grey and balck wires (do not cut the white wires) and strip the plastic insulation at the end.

you can either use the supplyed crim connectors or solder to fix the eliminator to the sensor wire.

I soldered the joints and sealed them using heat shrink

Wrap the connectors and eliminator in tape to protect it further and then recover with the heat jacket and ziptie the end back onto the orange gromit.

Dank u wel Anton.
Nog een paar onduidelijkheden blijven er over:
1) Moet de lambda sensor ook perse in de uitlaat worden geplaatst of kan ik die ook ergens met een paar tyraps b.v. in de motorruimte plaatsen?
Dit aangezien ik geen gat met schroefdraad voor een 2e sensor heb;-)
2) En wat ik nog graag zou weten is of de lambda sensor van een 114gti dezelfde waardes geeft dan de 2nd lambda sensor van een MG ZR?
Nog een paar onduidelijkheden blijven er over:
1) Moet de lambda sensor ook perse in de uitlaat worden geplaatst of kan ik die ook ergens met een paar tyraps b.v. in de motorruimte plaatsen?
Dit aangezien ik geen gat met schroefdraad voor een 2e sensor heb;-)
2) En wat ik nog graag zou weten is of de lambda sensor van een 114gti dezelfde waardes geeft dan de 2nd lambda sensor van een MG ZR?
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Volgens mij kan je hem gewoon ergens anders plaatsen.. Deze unit overruled volgens mij de normale Lambda Sensor....
De reden waarom de mensen deze laten zitten, is vanwege het gat in de uitlaat dat anders ontstaat..
DIt is mijn idee iig
De reden waarom de mensen deze laten zitten, is vanwege het gat in de uitlaat dat anders ontstaat..
DIt is mijn idee iig
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi